Lihansyönnin vähentäminen
Mitä hyötyjä/haittoja on sinulle ilmennyt? Kuinka paljon söit lihaa päivittäin ennen vähentämistä ja kuinka paljon syöt nykyään?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt juuri lihaa neljään vuoteen ja mitään haittoja en ole huomannut.
Hyviä puolia taas vastaavasti on ollut paljon. Ja vaikka olen syönyt enemmän, myös herkkuja silloin tällöin, paino putosi kolmen ensimmäisen vuoden aikana reilut 8kg mitään tekemä ja nykyisin olen hoikka.
Samoin kaikki veroarvot ovat viitearvojen sisällä ja hyvät. Lopetin verenpainelääkityksen. Samoin kaikki suolisto ja vatsavaivat loppuivat, vaikka niitä tutkittiin vuosia ja söin lääkkeitä. Oloni on hyvin energinen ja voin muutenkin hyvin.Tosin, lihan syönnin lisäksi, en syö muitakaan lihavalmisteita ja vältän eläinrasvoja, mutta sitäkin runsaammin käytån kasvisrasvoja, useampi ruokalusikka päivässä.
Enkä pidä itseäni kasvissyöjänä, enkä tee siitä mitään numeroa, mutta lihattomuus ja eläinrasvojen välttäminen sopii minulle, myös terveydellisesti.
Ihmiset eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Äidin kanssa on aina puhuttu siitä, että hänen elimistönsä on kasvissyöjän ja omani lihansyöjän (mikä ei todellakaan tarkoita kilon paahtopaistia päivässä tai kiloa makkaraa viikossa tai edes yhtään makkaraa koskaan).
Kun vähensin muutama kuukausi sitten lihansyöntiä radikaalisti, paino alkoi heti nousta ja olo tuntua huonolta. Muutama viikko sitten aloin taas syödä laadukasta lihaa lähes joka päivä ja paino on lähtenyt laskuun ja olo kokonaisvaltaisesti parempi ja kehon pöhötykset poistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkara on suomalaisen miehen vihannes. Olen monasti sanonut että voisin jossain olosuhteissa luopua lihansyönnistä mutta makkara on niin hyvää että sen syömisestä en luovu niin kauan kun henki pihisee.
Niihin lisätään nykyään soijaproteiinia, joten ei kannata ihmetellä, jos ei seiso.
Hassuintahan on, että nimenomaan runsas lihansyönti heikentää erektiota.
Tätä on tutkittu todella vähän häveliäisyyssyistä. Liha tai maito ei kuitenkaan alenna testosteronitasoja kuten soija, joten tuskin on haitaksi erektioille.
Soija ei alenna testosteronitasoja. Ole hyvä ja lopeta valehtelu.
Mene pubmediin ja hae "soy testosterone". Löytyy tutkittua tietoa asiasta. Soijassa on jotain 10,000 kertaa enemmän estrogeenia kuin maidossa.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15735098/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17416779/
Kiitoksia linkeistä, 43. Jos lukisit vielä itse meta-analyysin niin tietäisit, ettei soija ruoanvalmistuksessa vaikuta miesten hormonitasoihin. Tätä asiaa on tutkittu paljonkin.
Vähensin lihaa, ja lisäsin samassa suhteessa kasviksia sun muuta. Syynä se, että saavutan saman mukavan kylläisyyden tunteen, mutta paino ei lähde nousemaan nyt, kun työ on vaihtunut fyysisestä ulkotyöstä toimistossa istumiseen.
Niin ja ruokalasku on hieman pienentynyt.