kamalimmat polttarit ikinä?
Millaiset olivat kamalimmat, hirveimmät, tylsimmät tai mauttomimmat polttarit, joissa olet ollut mukana?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat polttarit olivat sellaiset joissa morsian ei viihtynyt. Ja tuo oli ehkä liian laimea ilmaisu, vaan hänellä oli epämukava, kurja ja surullinen olo koska ohjelma ei sopinut hänen luonteelleen ollenkaan (jonka ymmärrän oikein hyvin, ohjelma oli ööh kamala). Olivat ensimmäiset (ja onneks ainoat) polttarit joissa ohjelma pidettiin salassa myös polttarivieraille. Jos meinaan olisit tiennyt mitä morsiammelle oli luvassa, olisin kyllä heti sanonut ettei ole hänen juttu ollenkaan :/
Mulla vähän saanlainen kokemus paitsi että mä tiesin ohjelman etukäteen ja sanoin että ei kuullosta onnistuneelle jutulle... mutta kun muut oli morsiamen kavereita jostain päiväkodista saakka ja mä olin tuntenut hänet vaan viitisen vuotta, niin eipä paljon mun sana asiassa painanut. Lopputuloksena vielä, morsmaikku veti (odotetusti) herneen nenäänsä ja laittoi tuttavuuden poikki.. mun kanssa?! Syytä en tiedä tänäkään päivänä, eikä paljon kyllä kiinnostakkaan. Polttarit itsessään oli just tuollaiset "sikana ohjelmaa" -polttarit ja kelikin oli vielä aivan paska koko päivän.
Olin kerran polttareissa jotka alkoivat vasta illalla, ja ainoa ohjelmanumero oli baarikierros ja kaiken kukkuraksi morsian oli raskaana, eikä voinut edes juoda. Itse en ollut morsiamen mikään läheinen ystävä, mutta kyllä kävi sääliksi kun juhlakalu katsoo vaan vierestä muiden dokaamista omana juhlapäivänään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut missään tolkuttoman huonoissa polttareissa, ei siis mitään todella kamalaa ole tapahtunut, mutta omasta mielestäni huonoimmat polttarit olivat ne, jotka järjesti burn outin partaalla oleva kaaso. Tällä kaasolla oli siis ilmeisesti töissä tosi stressaavaa aikaa ja kaoottinen tilanne, ja vaikka hän periaatteessa järjesti kaiken kuntoon polttareissa, viimeistely ontui oikeastaan kaikessa., tässä nyt muutama esimerkki.
Päivään kuului siirtymiä, jotka tehtiin kahdella autolla. Kaaso oli hankkinut morsiamelle runsaasti juomia, jotka olivat toisen auton takaluukussa. Morsian oli toisessa autossa, eikä kaaso ollut kertonut kellekään että oli jo hankkinut juomat, joten tämä toinen autoseurue kävi siinä ohjelman lomassa sitten Alkossa ostamassa juomaa, ja vasta tämän jälkeen selvisi että sitä olisi ollut runsaasti tarjolla kaason autossa. Siirtymille ei myöskään oltu varattu minkäänlaista ohjelmaa, mutta onneksi toinen seurue sai pidettyä morsiamen tunnelmaa yllä. Aikataulut pettivät myös, ja olimme kaksi tuntia myöhässä menossa lounaalle paikkaan, johon meillä oli ollut pöytävaraus. Harmi vaan että koko paikka oli jo ehtinyt mennä kiinni! Spontaanisti etsimme siinä sitten uuden ruokapaikan polttariseurueelle. Kun päivän ohjelman jälkeen saavuimme mökille, jossa oli tarkoitus viettää ilta mm. saunoen, tunnelma lässähti täysin: Kaaso ei ollut enää tässä vaiheessa seremoniamestari, ei ollut tietoa mitä ruokaa ja juomaa on, mitä ohjelmaa yms. Siinä sitten improvisoimme kun kaaso ei meitä ollut infonnut lainkaan illan kulusta, ei ilmeisesti ollut ehtinyt myöskään suunnitella mitään ja oli sitten itsekin stressaantuneena niin poikki päivän ohjelmasta, ettei paukkuja enää riittänyt iltaan. Loppujen lopuksi ilta oli ihan hauska, ja meillä polttareiden tavisvierailla oli takataskussa morsiussaunajuttuja, mutta jotenkin harmitti silti morsiamen puolesta että mitään "kunnon" , suunniteltua ohjelmaa ei enää ollut (vaikka myöhästyimmekin lounaalta kaksi tuntia, kyse ei ollut siitä, että päivä olisi ollut täyteen ahdettu ohjelmaa: päivän aikana oli yksi isompi ohjelmanumero ja kaksi pienempää ennen siirtymistä mökille).
Ja enemmän harmitti aamulla, kun käytiin aamupalalla, mutta sielläkään ei enää ollut mitään sen enempää yhteistä ohjelmaa, syötiin vaan ja sitten kaikki lähtivät kotimatkalle omiin suuntiinsa.
Periaatteessa siis ihan kiva päivä, mutta jäi harmittamaan, koska kyseessä oli rakas ystävä, jonka olisi halunnut saavan parhaat polttarit, mutta nyt kaikki jäi vähän puolitiehen.
Harmi.
Ei nyt mitenkään kamalat polttarit, mutta säälitti kyllä morsiamen puolesta .
Kaaso+ muu porukka ei tuntunut oikein olevan innostunut polttareiden järjestämisestä. Tarjouduin itse järjestämään ne, mutta tämä ei tietenkään kelvannut, vaan kaaso halusi tehdä velvollisuutensa. Alusta asti polttarien suunnittelu oli todella jähmeää ja tuntui oikeasti siltä, että ketään ei kiinnostanut koko asia. Mikään ei olisi saanut maksaa mitään ja yhtään minun ideoitani ei kelpuutettu. Tunsin morsiamen todella hyvin ja tiesin minkälaisista polttareista hän pitäisi ja minun suunnitelmani ei olisi tullut edes kalliiksi ( max 50 euroa henkilö ja sillä olisi saatu mielekästä ohjelmaa morsiammelle) .
Tää porukka sitten päätti että morsian viedään tanssikurssille ja sitten mennään ravintolaan alkupaloille ja skumpalle ja sitten kaverin kämpille. Ehdotin että teemme leikekirjan ja heti alkoi se marina rahasta. Ostin kaikki tarvikkeet siihen sitten ja ideana oli, että jokainen vuorollaan laittaa sinne kuvia ja pieniä tarinoita ja juttuja morsiamesta. Tarjouduin myös moneen kertaan auttamaan kaasoa järjestelyissä, mutta hän ei halunut mitään apua.
Tanssikurssi olikin sitten vain lajin esittely, joka kesti noin 15 min. Morsiamesta otettiin pari kuvaa kun hän kokeili tanssiliikeitä. Alkupalat ravintolassa oli pieni korillinen patonkeja ja skumppaa ei sitten kukaan halunut ostaa. Minä tarjosin sitten morsiammelle kuohuviiniä, kun alkoi ottaa päähän se muiden piheily. Kaverin kämpillä sitten syötiin pitsaa ja morsian laitettiin pelaamaan juomapelejä ja räsypokkaa. Loppu ilta sitten vaan istuttiin siellä.
Tunnelmaa ei edes ollut ja tuntui että olin ainoa joka yritti pitää edes jonkinlaista tunnelmaa yllä, mutta tää porukka oli jotenkin niin vaisua ja lähinnä puhuivat omista asioistaan ym ja morsian oli kuin siinä sivussa. Siihen leikekirjaan minä olin ollut ainoa joka oli sitä tehnyt, muut eivät olleet laittaneet siihen kuin yhden kuvan ja koko juttu oli täysin keskeneräinen.
Minua harmitti todella paljon morsiamen puolesta ja huomasin että hän oli myös pettynyt. Hän on aina tykännyt hassutella ja heittäytyä ja hän olisi varmasti pitänyt jos olisimme tehneet edes jotain niistä asioista mitä olin ehdottanut.
Rahasta ei todellakaan ollut pulaa näillä osallistujilla kaikki hyvä palkkaisessa työssä, niin minusta oli vähän turhaa piheilyä . Kaaso vielä viitsi valittaa jälkeenpäin siitä, että hän oli kuulemma ainoa joka suunnitteli ja sai aivan yksin järjestää kaiken!
Mielenkiintoista tosin on se, että vuosi myöhemmin tää sama porukka oli suunnittelemassa toisia polttareita. Niissä sitten ei ollut mitään väliä kuinka paljon ne maksaa ja itse jouduin silloin kieltäytymään osallistumisesta, koska ne olisi maksanut minulle 250 euroa + matkakulut päälle ja olin silloin opiskelija. Sain tästä aivan hirveän paskamyrskyn niskaan :D
vuorokausi paljon aikaa? :D me suunnitellaan kaverille koko viikonlopun polttareita.. Tosin osa vain "omalla porukalla"..