kamalimmat polttarit ikinä?
Millaiset olivat kamalimmat, hirveimmät, tylsimmät tai mauttomimmat polttarit, joissa olet ollut mukana?
Kommentit (26)
APUA!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:52"]
Ni joo, häissä muisti se samainen nainen vielä mainita puheessaan morsiusparille miten oli ekana paneskellut sulhasen kanssa.
[/quote]
En voi sanoa, että olisin ollut varsinaisesti kamalissa polttareissa, mutta minuuttiaikataulutetut polttarit, joissa juostaan ohjelmanumerosta toiseen ilman aikaa vapaalle seurustelulle, ovat olleet hieman tylsiä. Usein tunnutaan pitävän hohdokkaana myös sitä, että on joku ulkopuolinen tanssitunnin, naurujoogan tms. vetäjä, ja kuitenkin kokemukseni mukaan tunnelma usein turhaan jäykistyy, kun tulee tuntemattomia ammattilaisia vetämään ohjelmanumeroita.
Polttareissa voi sekoilla, mutta en mitenkään voi tajuta sitä, että häissä mennään tekemään jotain tuollaista kuin ap kertoi. Voi helkkari, katkaisisin välit lopuksi ikää, jos joku tekisi minun häissäni jotain noin mautonta ja törkeää.
Tää on niin totta. Olen osallistumassa parin viikon kuluttua polttareihih, jossa juurikin singotaan brunssilta melomaan ja melomasta tankotanssiin, ja sitten vielä parin tunnin matkan päähän saunomaan. Huhhuh. Muutenkin ko. polttariseurue muodostuu sen tyyppisesti "pikkupissiksistä" (jotka ovat iältään monet jo 40 v.) että saattaa olla, että ihan valitettavasti sairastunkin ko. ajankohtana...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:58"]
En voi sanoa, että olisin ollut varsinaisesti kamalissa polttareissa, mutta minuuttiaikataulutetut polttarit, joissa juostaan ohjelmanumerosta toiseen ilman aikaa vapaalle seurustelulle, ovat olleet hieman tylsiä. Usein tunnutaan pitävän hohdokkaana myös sitä, että on joku ulkopuolinen tanssitunnin, naurujoogan tms. vetäjä, ja kuitenkin kokemukseni mukaan tunnelma usein turhaan jäykistyy, kun tulee tuntemattomia ammattilaisia vetämään ohjelmanumeroita.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:57"]
APUA!
Ni joo, häissä muisti se samainen nainen vielä mainita puheessaan morsiusparille miten oli ekana paneskellut sulhasen kanssa.
[/quote]
[/quote]
;) Mulla kävi lähinnä "ei vittu!" mielessä kun se piti puhettaan :D
Lisätään nyt vielä, että oli juhlissa selvinpäin.
terv. vastaaja nro. 1
Kaikki polttarit, jossa morsian puetaan joksin ja pistetään myymään jotain, ovat noloimpia. Monissa olen ollut enkä enää osallistu yksinkään sellaisiin. Jotain tasoa, kiitos.
Oltiin seksimessuilla (morsiamen toiveesta kai). Näin sit R.Liekin panemassa livenä lavalla, ällöttäviä miehiä t- paidoissa joissa luki anna p....a ja jonkun ylipainoisen stripparin jonka selluliittien heiluminen näkyi yleisöön saakka (enkä tod ollut eturivissä). Vieläkin kylmää vaikka tuosta on aikaa. Hyi.
Mun omat. Juotetaan morsio väkisin humalaan (en siis juurikaan käytä alkoholia) ja päälle hutsahtava hoitsu asu. Oikeastaan oli se pahin vaihtoehto. Ja muutenkin oli kopio veljen vaimon polttareista.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:04"]
Kaikki polttarit, jossa morsian puetaan joksin ja pistetään myymään jotain, ovat noloimpia. Monissa olen ollut enkä enää osallistu yksinkään sellaisiin. Jotain tasoa, kiitos.
[/quote]
Mä olen ollut polttareissa, joissa morsiamelle oli tehty hänelle juuri sopivan kokoinen 60-luvun tyylinen tyllimekko. Lisäksi hänelle tehtiin kaunis kampaus ja hän myi sydän-tikkareita.
Kukaan ei laittanut halvalla eikä ollut mitään mukahauskaa pikkutuhmaa. Morsian viihtyi ja se oli pääasia :)
Kestän ihan (lähes) millaiset polttarit vaan, mutta se vituttaa, jos niihin oletetaan käytettävän tolkuttomasti rahaa / aikaa. Siis tyyliin varaudu olemaan paikalla vuorokausi ja maksa 150 eur. Tällaiset polttarit on tiedossa parin viikon päästä, vituttaa jo valmiiksi. Mutta pakko kai mennä.
Vähän ohis, mutta olen ollut häissä, jossa sulhanen puheessaan kahteen kertaan mainitsi himoitsevansa morsiamen rintoja.[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:03"]
APUA!
[/quote]
[/quote]
terv. vastaaja nro. 1
[/quote]
Mun mielestä tollaiset "perinteiset" polttarit on niin menneen talven lumia. Ei niitä kukaan jaksa, en mä ainakaan. Olenkin systemaattisesti ollut estynyt osallistumasta viimeiset vuodet.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:17"]
Vähän ohis, mutta olen ollut häissä, jossa sulhanen puheessaan kahteen kertaan mainitsi himoitsevansa morsiamen rintoja.[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:03"]
APUA!
[/quote]
[/quote]
terv. vastaaja nro. 1
[/quote]
[/quote]
:D tissimiehiä
Sinkoilupolttarit, kukonlaulunaikaan paikassa x, tunnin päästä siitä 10 km päähän torikahville, 5 km matka "hauskaan" ohjelmanumeroon, takaisin paikkaan x piknik, mitä lie ohjelmaa, yhdet terassilla. Polttareihin osallistui yli 20 ihmistä, joten voitte vain kuvitella mikä logistinen painajainen.
Sitten olisi ollut joku askartelukurssi ja sen jälkeen mökkeilyä, mutta en enää jaksanut. Morsian oli kyllä tosi kiva, että siinä mielessä harmitti kaasojen yltiöinnokas ohjelma.
Ei helvetti...[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:17"]
APUA!
[/quote]
[/quote]
terv. vastaaja nro. 1
[/quote]
[/quote]
En ole ollut missään tolkuttoman huonoissa polttareissa, ei siis mitään todella kamalaa ole tapahtunut, mutta omasta mielestäni huonoimmat polttarit olivat ne, jotka järjesti burn outin partaalla oleva kaaso. Tällä kaasolla oli siis ilmeisesti töissä tosi stressaavaa aikaa ja kaoottinen tilanne, ja vaikka hän periaatteessa järjesti kaiken kuntoon polttareissa, viimeistely ontui oikeastaan kaikessa., tässä nyt muutama esimerkki.
Päivään kuului siirtymiä, jotka tehtiin kahdella autolla. Kaaso oli hankkinut morsiamelle runsaasti juomia, jotka olivat toisen auton takaluukussa. Morsian oli toisessa autossa, eikä kaaso ollut kertonut kellekään että oli jo hankkinut juomat, joten tämä toinen autoseurue kävi siinä ohjelman lomassa sitten Alkossa ostamassa juomaa, ja vasta tämän jälkeen selvisi että sitä olisi ollut runsaasti tarjolla kaason autossa. Siirtymille ei myöskään oltu varattu minkäänlaista ohjelmaa, mutta onneksi toinen seurue sai pidettyä morsiamen tunnelmaa yllä. Aikataulut pettivät myös, ja olimme kaksi tuntia myöhässä menossa lounaalle paikkaan, johon meillä oli ollut pöytävaraus. Harmi vaan että koko paikka oli jo ehtinyt mennä kiinni! Spontaanisti etsimme siinä sitten uuden ruokapaikan polttariseurueelle. Kun päivän ohjelman jälkeen saavuimme mökille, jossa oli tarkoitus viettää ilta mm. saunoen, tunnelma lässähti täysin: Kaaso ei ollut enää tässä vaiheessa seremoniamestari, ei ollut tietoa mitä ruokaa ja juomaa on, mitä ohjelmaa yms. Siinä sitten improvisoimme kun kaaso ei meitä ollut infonnut lainkaan illan kulusta, ei ilmeisesti ollut ehtinyt myöskään suunnitella mitään ja oli sitten itsekin stressaantuneena niin poikki päivän ohjelmasta, ettei paukkuja enää riittänyt iltaan. Loppujen lopuksi ilta oli ihan hauska, ja meillä polttareiden tavisvierailla oli takataskussa morsiussaunajuttuja, mutta jotenkin harmitti silti morsiamen puolesta että mitään "kunnon" , suunniteltua ohjelmaa ei enää ollut (vaikka myöhästyimmekin lounaalta kaksi tuntia, kyse ei ollut siitä, että päivä olisi ollut täyteen ahdettu ohjelmaa: päivän aikana oli yksi isompi ohjelmanumero ja kaksi pienempää ennen siirtymistä mökille).
Ja enemmän harmitti aamulla, kun käytiin aamupalalla, mutta sielläkään ei enää ollut mitään sen enempää yhteistä ohjelmaa, syötiin vaan ja sitten kaikki lähtivät kotimatkalle omiin suuntiinsa.
Periaatteessa siis ihan kiva päivä, mutta jäi harmittamaan, koska kyseessä oli rakas ystävä, jonka olisi halunnut saavan parhaat polttarit, mutta nyt kaikki jäi vähän puolitiehen.
Pahimmat polttarit olivat sellaiset joissa morsian ei viihtynyt. Ja tuo oli ehkä liian laimea ilmaisu, vaan hänellä oli epämukava, kurja ja surullinen olo koska ohjelma ei sopinut hänen luonteelleen ollenkaan (jonka ymmärrän oikein hyvin, ohjelma oli ööh kamala). Olivat ensimmäiset (ja onneks ainoat) polttarit joissa ohjelma pidettiin salassa myös polttarivieraille. Jos meinaan olisit tiennyt mitä morsiammelle oli luvassa, olisin kyllä heti sanonut ettei ole hänen juttu ollenkaan :/
No mun ei ehkä olleet hirveät, mutta pettynyt olo jäi. Useampi hyvistä ystävistä oli sairaana( yksi valehteli olevansa töissä, olikin muualla juhlimassa), illalla paikalla oli enää yksi ystäväni ja siskoni. Ohjelmassa ainoastaan keilausta ja kortsujen myyntiä. Juhlatunnelma oli poissa, vaikka olenkin kova juhlimaan niin tuolloin olin kotona jo puolen yön aikaan. Tuli tunne että kaaso ei ollut vaivautunut järjestämään mitään vaikka aikaa olisi ollut :(
Tylsimmät polttarit oli yhden kaverini, joka koko ajan vannotti, ettei halua mitään kamalaa. Ei mitään. Eikä paikalle ketään muita kuin mut ja yhden toisen kaverimme, joka oli kaaso.
Mitkään mun ajatukset ei kelvanneet kaasolle. Lopulta tehtiin sitten hänen ajatuksensa mukaan: ensin morsian johkin kasvohoitoon. Sitten syömään (ravintola oli suht hintava, mutta ruoka oli ala-arvoista, haaleaa ja porukkaa liikaa). Sitten... ei ollutkaan mitään muuta ohjelmaa!
Oli vielä arki-ilta. Ei oikein mikään paikka auki. Mentiin istuskelemaan yhteen myöhään auki olevaan kahvilaan. Morsiamesta huomasi, että oli aika pettynyt. Sitten nähtiin, kun poikien polttariporukka meni ohi. Morsian juoksi perään kysymään, minne ne menee. Ne oli menossa myöhemmin stirppiklubille. Morsiamen oli PAKKO päästä sinne. Siellä me sit istuttiin hikisen strippibaarin nurkkapöydässä ja valvottiin, ettei sulhanen tee stripparin kanssa mitään kamalaa, hohhoijaa...
Se oli sitten siinä. Tylsimmät polttarit ikinä....
Naisporukalla oltiin, ensin käytiin syömässä ravintolassa joka oli todellakin halpa mutta suorastaan luokaton palvelultaan. Sitten siirryttiin mökkiin jossa yksi polttarivieraista toitotti koko ajan miten oli löytänyt ensin sulhasen, pannut sen kanssa muutaman kerran ja sitten morsian oli nähnyt sen tyypin ja nyt ne menee naimisiin. Jankutti koko illan, miten tyypitti sulhasen että sopiiko kaverilleen (jonka ei siis tiennyt ikinä miestä edes tapaavan).
Lisäksi joka ainoa asia piti sentilleen laskea tasan, taksimatkan hinta jaettiin jo taksissa kahdeksan kesken tasan. Eihän siitä maksamisesta silleen mitään tullut, niin mä sanoin että mä maksan sen reissun, hinta oli jotain 15 euroa.
Sitten lähdettiin jonottamaan baareihin, aika moneenkin. Vasta muistaakseni kuudenteen mentiin sisälle asti kun se sattui olemaan se ensimmäinen mikä kelpasi kaikille. (Mä olen vakaasti sitä mieltä että yhdet voi juoda missä vaan ja sitten jatkaa matkaa) Baarissa sitten ne polttarikaverit alkoivat kaivaa kuvettaan ja sentilleen piti sitten oma osa taksireissusta maksaa. Siis alle 2 euroa per nenä.
Todellakin yksi rasittavimmista polttareista ikinä, erityisesti tuon jatkuvan rahan laskemisen takia.