Nainen koetko mitään kynnystä pyytää mieheltä apua tiukkaan jupettuneen sillipurkin avaamisessa?
Olen itse riski mies ja tänä aamuna avatessani sillipurkkia, se oli jupettunut todella tiukkaan kiinni. Jouduin hetken käyttämään vääntövoimaani ihan kunnolla ennen kuin aukesi. Käytin purkkia myös kuuman veden alla avittaakseni avaamista, mutta silti voimaa sai käyttää. Mietin siinä mielessäni, miten nainen fyysisesti heikompana tästä selviäisi. Ehkä jotkut nykypäivän naisista kokisivat tässä kohden kynnystä kääntyä fyysisesti vahvemman eli miehen puoleen vai olenko aivan väärässä?
Kommentit (85)
Veitsi toimii aina. Mutta noin muuten koen että miesten tärkeimpiä tehtäviä on palvella.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä veitsenterä purkin kannen alle, väännä niin, että kannen alle pääsee ilmaa. Ole hyvä.
Niin pösilö ap. Äly voittaa aina voiman.
Käännän ruuvimeisselillä (tätä varten keittiön kaapissa) tai käytän silikonisia tarttumaläpysköjä. No problem!
Myös perheen miesväki tekee samoin.
Hah, ihan kuin mies olisi vieressä joka kerta, kun jonkun purkin avaa. Itse ne pitää itse saada auki ja lähes poikkeuksetta niin olen saanutkin.
Mies on monta kertaa auttanut purkinkannen avaamisessa
Mun ex kiikutti purkit mulle avattavaks, kun oltiin yhdessä. Olen nainen, ex on mies.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä veitsenterä purkin kannen alle, väännä niin, että kannen alle pääsee ilmaa. Ole hyvä.
Hyvä! Lähdetään nyt kuitenkin sellaisesta tilanteesta, ettei veistä ole lähettyvillä eli ollaan vaikka päiväretkellä ja työvälineet ovat kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä.
Mulla on sellainen muovinen "vempain", jolla saan raotettua kantta just sen verran, että kannen saa helposti auki.
Olen joutunut nevomaan miehelle, miten sillipurkin ja muutkin kierrekorkilliset säilykkeet saa auki. Hän ei ollut koskaan tajunnut, että kansi on tiukassa sen takia, että purkissa on tyhjiö. Tyhjiö pitää ensin purkaa.
En, koska ostin lidl:stä sellaisen näppärän apuvälineen jolla saa minkä tahansa purkin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Lähdetään nyt kuitenkin sellaisesta tilanteesta, ettei veistä ole lähettyvillä eli ollaan vaikka päiväretkellä ja työvälineet ovat kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä.
Kukaan ei raahaa päiväretkelle mitään lasipurkkeja mukaan.
eri
En koe , onneksi postimies soittaa kahdesti : D
Nykyään on todella käteviä helposti avattavia kansia.
En koe kynnystä, ei ole kyllä ikinä tarvinnut pyytää kun auttavat pyytämättä :)
Heh, mä olen monta kertaa auttanut miestä kannen kanssa. Ei millään tunnu oppivan, että veitsellä vakuumi pois ja sitten se aukeaa kuin itsestään.
Muistakaa sitten että purkkia ei saa enää tiiviisti kiinni sen jälkeen kun sitä on väännetty jollain välineellä. Ei kattokaatten säily ennää niin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä yksikään sillipurkin kansi istunut niin tiukassa etten olisi sitä itse saanut auki.
Sain kerran lahjaksi sellaisen purkinkannen avaajan, jolla nostetaan vähän kantta, että ilmaa saa väliin. Mä käytän sitä.
Joskus jos ollaan miehen kanssa keittiössä samaan aikaan, niin heittäydyn poloiseksi naiseksi ja pyydän mieheltä apua. Hän auttaa mielellään. Ottaa sen avaajan ja poksauttaa kannen auki ja sanoo ole hyvä. :)