Muuttaisitko meidän rivariasuntoon?
Meillä on neliö, 115m2. Yläkerrassa kolme makuuhuonetta, suihku/wc ja vaatehuone. Ylhäällä vinokatot ja huonekorkeus 3m.
Alakerrassa on erillinen wc, keittiö ja olohuone, suihku ja sauna sekä katettu terassi joka on kesällä toinen olohuoneemme. Piha on noin 40m4 ja siinä on kaksi terassia.
Olen saanut kommentteja että asumme ahtaasti, lapsia on meillä kaksi ja lemmikkieläimenä yksi kissa. Minusta meillä on kivasti tilaa täällä, mitä mieltä sinä olet?
Kommentit (15)
Asuimme aikanaan vastaavassa rivarikämpässä, kun oli kaksi lasta. Nyt kolmen lapsen kanssa emme oikein mahtuisi tuollaiseen kämppään. Tosin suurin syy muuttoon oli todella surkea äänieristys yläkerrassa ulkoa sisälle ja todella kuumat yläkerran huoneet.
Kyllä mä voisin kahden lapsen kanssa tuollaisessa kämpässä asua eikä tuo mitenkään ahtaalta vaikuta.
En voisi asua rivarissa sen paremmin kuin kerrostalossakaan, oli itse kämppä sitten millainen tahansa. Minun asuinmuotoni on ehdottomasti oma talo. Oma tupa, oma lupa. Naapureita en kaipaa.
Häh? Miten niin ei ole tilaa: lapsille omat makuuhuoneet kuitenkin? Kyllä voisin muuttaa kotiinne jos muuten miellyttäisi ja asuinpaikka olisi hyvä.
Me asumme mieheni kanssa kaksistaan paritalossa, 125 neliötä. 3 kerrosta: Ylimmässä 2 makuuhuonetta (toisessa nukumme me ja tulevaisuudessa toivottavasti lapsemme jos heitä saamme). Vinokatot on meilläkin ja huonekorkeus hyvä. Ylhäällä myös wc/suihku.
Keskikerroksessa on eteinen, keittiö, olohuone ja ruokailutila. Wc myös.
Tästä kerroksesta pääsee pihallemme.
Alimmassa kerroksessa on iso makuuhuone jossa on työhuone/kirjastotila, iso vaatehuone, pieni varasto, pukeutumishuone/kodinhoitohuone, sauna ja kylpyhuone. Myös tästä kerroksesta pääsee pihalle saunan jälkeen.
Olemme erittäin tyytyväisiä ja mahtuisi tänne pari lastakin jos Luoja suo.
Ihan sopivasti teillä on tilaa. Jokaiselle lapselle ja vanhemmille oma makuuhuone. Joillakin ihmisillä vaan on tarve yli suuriin asuntoihin.
Ette asu ahtaasti. Jos minulla olisi vain kaksi lasta, voisin hyvin asua noin. Ja voisin kolmen tai neljänkin kanssa. :)
Meilläkin on ihanasti tilaa 50m2 kaksio ja neljä henkilöä. Pitäiskö meidänkin hommata kissa?
No otsikon kysymykseen: en muuttaisi teidän rivariasuntoonne.
Meillä nelihenkinen perhe ja koska tarvitsemme ehdottomasti työhuoneen, kotinne olisi meille liian pieni. Ette te mielestäni silti ahtaasti asu, jos kotinne on teidän tarpeisiinne sopiva niin hommahan on ok.
Teillähän on hyvin tilaa koska meillä ( 2+2 ) on myös neliö mutta vain 91 neliötä.
Tosin kaikki on samassa tasossa ja toimiva pohja mikä lisää tilan tuntua ja liikaa ei ole tungettu huonekaluja.
Pieni terassi on kiva lisä ja kylppäri/saunan yhteydessä on pieni kodinhoitotila.
Eteisessä lastenhuoneiden välissä on kätevästi toinen wc.
Mahdutaan ihan hyvin tähän mutta joskus olisi kiva kun olisi työ/vierashuone.
Nyt on tietokone meidän vanhempien makkarissa mutta ei se haittaa kun keittiössä on läppäri ja teinitytöllä on oma läppäri.
Sitten kun lapset muuttavat pois kotoa niin tämähän on mahtavan kokoinen kahdelle ja sijaintikin on mainio...5min torille :)
Itse asun 81 neliön rivarikolmiossa. Muutama vuosi sitten tässä asui vielä lisäksi kolme lastani. Kaksi oli samassa makkarissa, vanhimmalla oma huome ja minä olohuoneesta korkeilla hyllystöillä eritotetussa makuutilassa. Nyt asun tässä yksin. Mielestäni teillä on siis ruhtinaalliset tilat.
Sitten kun me muutetaan teille, tulee kyllä ahdasta. Mutta sopu sijaa antaa.
Meilläkin 2 lasta ja 2 kissaa:)
muuttaisinko teidän rivariasuntoon? en mikäli sä asut siellä. jos muutat veke ni voin harkita etenki jos sul on komee mies.
En halua asua rivarissa vaan ison kaupungin ytimessä kerrostalokaksiossa.
En minäkään halua muuttaa asuntoon, jossa asuu jo joku. 93 neliöö kerrostalossa meillä, vessa ja kylppäri erikseen, ei saunaa, iso parveke. Hyvin on sovittu.
No meillä on äiti, lapsi ja pieni koira. Kotimme on paritalohuoneisto 80m2 3h, sauna, khh, kaikki yhdessä tasossa ja myös korkeat huoneet. Pihaa n. 130 m2, jossa terassia n. 40m2.
Jotenkin ahtaalta tuntuu meille, toisaalta en halua poiskaan muuttaa, silltä joidenkin vuosien päästä lapsi aikuistuu ja muuttaa pois. Tämä jää silloin juuri sopivan kokoiseksi minulle.
No ihan hyvinhän te tunnutte mahtuvan.
Me asutaan miehen kanssa kahden 122 neliöistä rivarin päätyä. Alakerrassa on keittiö, sen ruokailutilan yhteydessä oleskelutila, eteinen, wc jossa suihkukoppi, kaksi vaatehuonetta ja iso makuuhuone, jonka olemme muuttaneet tv-huoneeksi purkamalla osan väliseinää.
Ylhäällä on kaksi makuuhuonetta, joista toinen meillä on kirjasto/työhuoneena. Lisäksi on takkahuone, wc ja isohko spa, jonka yhteydessä sauna, poreamme ja kodinhoitotila.
Ylhäällä on tilava parveke, pihalla n. 50 neliön terassi. Piha-aluetta on yhteensä n. 150 neliötä.
Juu, mutta muuttaisin kyllä teidänkin rivariin, kivalta kuulostaa.
Sitä olen miettinyt, että jos saadaan lapsi, pitääkö meidän muuttaa tästä, että hänelle saadaan huone. Työhuoneen tarvitsemme ehdottomasti. Joko sitten täytyy luopua elokuvahuoneesta ja tehdä siitä meidän makkari tai sitten tehdä yläkerran takkahuoneesta työhuone.