Voiko 3 lapsen yh-äiti löytää miehen?
Olen eronnut lasten isästä pari vuotta sitten, tapailen yhtä miestä jolla on jo aikuiset lapset. Omani ovat 11-17 vuotiaita. Mikä kokemus teilöä on, huoliiko kukaan yh-äitiä, jolla vain joka toinen viikonloppu vapaana? Meidän tapailu on niin alkuvaiheessa, että vielä se ei ole haitannut, vaikka rivien välistä ymmärrän että hän on miettinyt asiaa, totesi kyllä että yleensä ikäisilläni naisilla on lapsia..
Kommentit (39)
On mahdollista kyllä löytyää, mutta hypergamiat saa YH unohtaa ellei sitten ole oikeasti mallitasoa, ja kaikki lapset täysipäisiä/hyvin käyttäytyiviä.
Eli asennoiduhan ihan kunnolla laskemaan kriteereitä verrattuna siihen kun hait kumppania lapsettomana
Jäin itse y:ksi 33v:nä kun 3 lastani olivat 6-13v.
3v myöhemmin aloin seurustelemaan nuoremman lapsettoman miehen kanssa joka halusi koko paketin. Tuosta on 24v ja olemme yhä onnellisia yhdessä. Isommat lapset ovat jo aikuisia ja olemme isovanhempia ihanille lapsenlapsillemme, mieheni on rakastettu isoisä. Yhteinen kuopuksemmekin lähtee juuri kotoa.
Eli riippuu miehestä. Jos hän on rakastava kypsä aikuinen suhteelle ei ole estettä. Meillä ei ollut edes vapaita viikonloppuja kuin hyvin harvoin koska exää ei omat lapset enää kiinnostaneet. Silti selvisimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kerran seurustellut yyhoon kanssa 10kk ajan, ja voin sanoa että toista kertaa en seurustele.
Ja kyseessä oli vielä 22v todella kuuma yh. 2v Poikansa oli todella adhd
Jos pitää katsella sitä menoa, niin sen lapsen tulee sitten olla oma
M28
Miksi edes olit vielä tavannut lapsen? Eikö olisi parempi seurustella ilman lasten tapaamisia?
No aika helvetin vaikeaa sellainen olisi, kun kyseessä oli aivan totaali YH
Mitä tarkoitat?M28
Sitä, että ei sotketa lapsia deittailuun. Totaaliyh:t pysykööt poissa markkinoilta niin kauan kun heillä ei ole varaa hankkia lapselleen hoitajaa.
Kai mulla on sitten edistyksellisiä kavereita. Eräskin on deittaillut pari vuotta saman tyypin kanssa, eivätkä ole lapsia esitelleet toisilleen.
Samoja askelmerkkejä pitkin menevät muutkin tutut. Ei ole suunnitteilla yhteistä perhettä, vaan aikuisten yhdessäoloa.
Ymmärrätkö että deittailu ja seurustelu ovat kaksi eri asiaa?
Minä käytännössä asuin tämän naisen luona suuren osan tuosta 10kk seurustelusta, vaikka oli minulla omakin kämppä koko tuon ajan.M28
Niinpä... miksi asuit? ängit itsesi vieraan ihmisen kotiin ja vielä sotkit lapsen elämän. Sitten heitit heidät elämästäsi pois kun ei ollutkaan kivaa.
No voi tietenkin! Tunnen itsekin tällaisia uusperheitä, joissa kyllä kaikki tulee toimeen kaikkien kanssa ja myös isäpuoli välittää niistä vaimon teineistä, mitä joku epäili. Tsemppiä ap, toivottavasti löydät hyvä ja kestävän parisuhteen 😊
Vierailija kirjoitti:
Voi toki saada, mutta todennäköisyys lienee heikompi kuin lapsettomalla tai vuoroviikkovanhemmalla.
Hänellähän on jo seitsemän vuoden kuluttua nuorinkin lapsi täysi-ikäinen. Kohta lapset muuttaneet jo pois. En näe itse mitään estettä, jos edes vähän pitää ihmisistä, suomalaisten ihmisrakkaus on nyt vähän niin ja näin, mutta kuka sellaista miestä edes haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kerran seurustellut yyhoon kanssa 10kk ajan, ja voin sanoa että toista kertaa en seurustele.
Ja kyseessä oli vielä 22v todella kuuma yh. 2v Poikansa oli todella adhd
Jos pitää katsella sitä menoa, niin sen lapsen tulee sitten olla oma
M28
Miksi edes olit vielä tavannut lapsen? Eikö olisi parempi seurustella ilman lasten tapaamisia?
No aika helvetin vaikeaa sellainen olisi, kun kyseessä oli aivan totaali YH
Mitä tarkoitat?M28
Sitä, että ei sotketa lapsia deittailuun. Totaaliyh:t pysykööt poissa markkinoilta niin kauan kun heillä ei ole varaa hankkia lapselleen hoitajaa.
Kai mulla on sitten edistyksellisiä kavereita. Eräskin on deittaillut pari vuotta saman tyypin kanssa, eivätkä ole lapsia esitelleet toisilleen.
Samoja askelmerkkejä pitkin menevät muutkin tutut. Ei ole suunnitteilla yhteistä perhettä, vaan aikuisten yhdessäoloa.
Ymmärrätkö että deittailu ja seurustelu ovat kaksi eri asiaa?
Minä käytännössä asuin tämän naisen luona suuren osan tuosta 10kk seurustelusta, vaikka oli minulla omakin kämppä koko tuon ajan.M28
Niinpä... miksi asuit? ängit itsesi vieraan ihmisen kotiin ja vielä sotkit lapsen elämän. Sitten heitit heidät elämästäsi pois kun ei ollutkaan kivaa.
Ihan yhteisymmäryksessä minä siellä asuin. Ei tarvinnut änkeä. En sitten tiedä että onko tuo sinulle jotenkin normaalia toimintaa.
Ja kun olisikin kristallipallo ja tietäisi että mikä seurustelusuhde tulee kestämään, ja mikä ei. Olisi helppoa tehdä valinta.
M28
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista kyllä löytyää, mutta hypergamiat saa YH unohtaa ellei sitten ole oikeasti mallitasoa, ja kaikki lapset täysipäisiä/hyvin käyttäytyiviä.
Eli asennoiduhan ihan kunnolla laskemaan kriteereitä verrattuna siihen kun hait kumppania lapsettomana
Onneksi kukaan ei kertonut tuota minulle silloin, kun olin yh. Oli nimittäin ihan eri tason kumppaniehdokkaita kuin nuorempana ja lapsettomana. Miljonääreistä alkaen (ei, ei ollut hakemassa pelkkää seksiä vaan ihan parisuhteessa olimme ja minut esiteltiin suvulle ja ystäville).
Olen yh-äidin lapsi ja meitä lapsia on kolme. Äidillä on aina ollut mies. Yksi parisuhde kesti 10 vuotta ja toisen kanssa on ollut naimisissa nyt 14 vuotta. Oltiin nykyisen isäpuolen kuvioihin ilmaantuessa 11, 12 ja 16-vuotiaita. Saatiin samanikäinen bonusvelikin.
Anna, ap, asioiden edetä rauhassa. Lasten takia suosittelen, että et muuta kenenkään kanssa saman katon alle vaan elätte kahden aikuisen erillissuhteessa. Niin päätin itsekin, kun erosin, ettei lapseni joudu koskaan kärsimään "bonusisästä" tai "bonussisaruksista" ja se kannatti.
Kiitos rohkaisevista vastauksista😍 Toivotaan että mies pysyy matkassa, olemme puhuneet ettei ole kiire mihinkään ja katsotaan rauhassa miten homma etenee..
ap
Vierailija kirjoitti:
Jäin itse y:ksi 33v:nä kun 3 lastani olivat 6-13v.
3v myöhemmin aloin seurustelemaan nuoremman lapsettoman miehen kanssa joka halusi koko paketin. Tuosta on 24v ja olemme yhä onnellisia yhdessä. Isommat lapset ovat jo aikuisia ja olemme isovanhempia ihanille lapsenlapsillemme, mieheni on rakastettu isoisä. Yhteinen kuopuksemmekin lähtee juuri kotoa.
Eli riippuu miehestä. Jos hän on rakastava kypsä aikuinen suhteelle ei ole estettä. Meillä ei ollut edes vapaita viikonloppuja kuin hyvin harvoin koska exää ei omat lapset enää kiinnostaneet. Silti selvisimme.
Melkein luulin lukevani omaa tekstiäni tuohon suhteen kestoon asti. Itsellä samanlainen tilanne, mutta vähemmän vuosia takana, toivottavasti paljon edessä. 😊
Omia kokemuksia ei ole, mutta palstojen perusteella sanoisin, että voi olla lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Omia kokemuksia ei ole, mutta palstojen perusteella sanoisin, että voi olla lähes mahdotonta.
Palstojen varaan ei kannata rakentaa mielipidettään. Itse olisin ollut eronjälkeisessä häpeä, itseinhomoodissani melkein valmis kaulakiikkuun, kun luin nettipalstoja ja näin millainen on täällä vallitseva käsitys eronneesta äidistä ja minkä arvoiselta näyttää mukamas miesten silmissä. Onneksi otin itseäni niskasta kiinni ja päätin lopettaa rypemisen. Sen jälkeen löysinkin oman kultani.
Terv. Vastaaja nro21.
Riippuu jonkin verran asuinpaikastakin. Stadissa ja muissa isommissa kaupungeissa voi olla hitaampi prosessi mutta pienemmillä paikkakunnilla on kysyntä kovaa kaikenlaisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu jonkin verran asuinpaikastakin. Stadissa ja muissa isommissa kaupungeissa voi olla hitaampi prosessi mutta pienemmillä paikkakunnilla on kysyntä kovaa kaikenlaisille naisille.
Ennemmin helpompaa isoilla paikkakunnilla, kun kelvollisia miehiä enemmän. Pienen paikkakunnan tarjonta oli melko huonoa joten pääosin katselin muualta. Joskin löytyi sitten omalta paikkakunnalta tuurilla nuorempi mies jota en entuudestaan oikeastaan tuntenut vaikka tuttavan sukulainen olikin.
Vierailija kirjoitti:
Ai kuka on luuseri?
Aloittajan ex-mies, joka EI HUOLEHDI lapsista eikä kanna vastuuta.
Ap HUOLEHTII ja kantaa vastuun eikä näin ollen voi olla luuseri.
Ihan hyvin löytää jos alentaa standardejansa, mulla ei ainakaan ole hinkua hankkia omia lapsia, jotenka melkein jo parempi jos nainen on suorittanut omansa...
Olen aikaisemminkin näihin miehenlöytämiskyselyihin kommentoinut seuraavan. Työskentelen perheoikeuteen erikoistuneessa lakitoimistossa. Aivan tavalliset ihmiset pariutuvat. Ei tarvitse olla hyvännäköinen, nuori eikä lapseton. Ihan turha panikoida löytääkö ’lapsellinen’ uuden lapsien takia, moni löytää.
Kyllä. Siinä ainoa oikea vastaus otsikon kysymykseen.
Lapset voivat osassa tapailuja olla este. Se on asia joka on vain hyväksyttävä, mutta täysin mahdollista löytää hyvä kumppani vaikka lapsia olisi.
Itsellä nykyään teini-iässä olevat lapset ja muutama vuosi sitten aloin seurustella lapsettoman miehen kanssa. Hän on mukava, rauhallinen, huumorintajuinen, komea, treenattu mies joka ei käytä alkoholia juuri ollenkaan. Juuri sellainen mies jota en uskonut koskaan voivani saada, koska olen kolmen lapsen yh, yhdessä avioliitossa ollut.