Työttömille tulossa kahden viikon välein suoritettavat haastattelut ja viikottainen raportointi työnhausta
Nyt alkaa työttömien todellinen hiostaminen. Varmasti hyvä mutta kestääkö jokaisen työttömän kuuppa tällaista.
Kommentit (793)
Ettekö ymmärrä että tämä tehdään teidän työttömien omaksi parhaaksi. Motivointi auttaa teidät työllistymään.
Verokarhu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika sitten tarjota työttömille kunnon työtäkin, eikä mitään harjoittelua 9e päivä? Koska työnantajia aletaan hiillostamaan ja haastattelemaan, että tarjoaisivat vakituisia työpaikkoja harjoitteluiden sijaan?
Tätä kanssa itse hämmästelen että miksi aina vain työttömiä lyödään kuin vierasta sikaa, mutta työnantajia ei vastuuteta oikeastaan mitenkään. Ei vaikuta oikein tasapuoliselta nyt kyllä.
Älä nyt viitsi. Työnantajana olen jo 2 vuotta etsinyt uutta työntekijää. Olen käyttänyt paljon aikaa ja rahaa kymmenien ihmisten haastattelemiseen. Suurin osa jättää jo hakemuksesta tahallaan yhteystiedot pois, joten häntä ei voi työllä kiusata. Haastattelussa 7/10 tekee selväksi, että työ ei kiinnosta, vaan työkkäri pakotti hakemaan. Lopuista on sitten palkattu ihminen puoliväkisin ja parin päivän sisällä valittu alkaa valittamaan, että työ on liian rankkaa. Pyytää ilmoittamaan työkkäriin, että ei karenssia tälle, kun työ ei ollut sopivaa työnantajan mielestä! Jos et suostu, löydät netistä mitä ihmeellisempiä haukkuja firmasta. Että kyllä se on ihan hyvä, jotta työkkäri hoitaa ne haastattelut ja patistaa ihmisiä. Mehän työporukkani kanssa se tuki sinne sohvalle kuitenkin maksetaan selkänahasta. Kokemus kertoo, että alle 10% työttömistä oikeasti haluaa töitä tekemään. Kaikille toki raha kelpaa. Täysin absurdia, että meillä on paljon "reippaita nuoria" työttömiä, heitä ei vaan töihin löydä millään. Täysin absurdia on myös, että jossain lehdessä joku tyyppi voi sössöttää, että on viimeksi -90 luvun alussa ollut töissä ja sen jälkeen ei ole edes haastatteluun päässyt. Kyllä on ihan muu syy, kuin että mitään työtä ei oĺe ollut saatavana 30 vuoteen. Itsestä johtuva.
Sulla on varmaan sitten laittaa linkkiä työpaikkailmoitukseen, muuten koko viestisi on sitä itteään eli silkkaa peetä. Kerropa myös tarjoatko kokoaikatyötä täysillä tunneilla ja millainen työilmapiiri teillä on. Joku tossa mättää ja pahasti jolle muka 600t työttömän joukosta löydä tekijöitä. Yleensä vika on kyllä muualla kuin työttömissä...
Tällä menolla ollaan siinä mistä ollaan lähretty. Ja mitään ei oo ihmisrukkakunta oppinut.........Tietolähre: Lukekaa "Täällä Pohjantähden alla". Niin ja lukeminen on myös älyä vaativa taito.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö TE-toimistoissa henkilökunta?
Ei tietenkään, vaan työkkärin tädit ja sedät korvataan robotiikalla ja tekoälyllä. Sitten hekin ovat työttömiä, ja me kaikki annamme viikottain robotille haastattelun.
Jos tässä maassa laitettaisiin asiat kuntoon eikä vain politikoitaisi, saataisiin jotakin aikaankin. Nyt on menossa kaiken ehdotetun tyrmääminen ja vastustaminen.
Se alkoi jo Sipilän hallituskaudella ja siitä opittuna nyt jatketaan ja etenkin kommenttipalstoilla. Ay saa siitä eväitä omiin tyrmäyksiinsä.
Jos tässä maassa ajateltaisiin koko maan ja kansan parasta lopetettaisiin politikoiminen kokonaan. Siksi puolueet ja politikointi voidaan lakkauttaa/lopettaa kokonaan. Niillä ei tehdä mitään muuta kuin hallaa ja hallitaan sekä johdatellaan ihmisiä median suosiollisella avustuksella.
Verokarhu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aika sitten tarjota työttömille kunnon työtäkin, eikä mitään harjoittelua 9e päivä? Koska työnantajia aletaan hiillostamaan ja haastattelemaan, että tarjoaisivat vakituisia työpaikkoja harjoitteluiden sijaan?
Tätä kanssa itse hämmästelen että miksi aina vain työttömiä lyödään kuin vierasta sikaa, mutta työnantajia ei vastuuteta oikeastaan mitenkään. Ei vaikuta oikein tasapuoliselta nyt kyllä.
Älä nyt viitsi. Työnantajana olen jo 2 vuotta etsinyt uutta työntekijää. Olen käyttänyt paljon aikaa ja rahaa kymmenien ihmisten haastattelemiseen. Suurin osa jättää jo hakemuksesta tahallaan yhteystiedot pois, joten häntä ei voi työllä kiusata. Haastattelussa 7/10 tekee selväksi, että työ ei kiinnosta, vaan työkkäri pakotti hakemaan. Lopuista on sitten palkattu ihminen puoliväkisin ja parin päivän sisällä valittu alkaa valittamaan, että työ on liian rankkaa. Pyytää ilmoittamaan työkkäriin, että ei karenssia tälle, kun työ ei ollut sopivaa työnantajan mielestä! Jos et suostu, löydät netistä mitä ihmeellisempiä haukkuja firmasta. Että kyllä se on ihan hyvä, jotta työkkäri hoitaa ne haastattelut ja patistaa ihmisiä. Mehän työporukkani kanssa se tuki sinne sohvalle kuitenkin maksetaan selkänahasta. Kokemus kertoo, että alle 10% työttömistä oikeasti haluaa töitä tekemään. Kaikille toki raha kelpaa. Täysin absurdia, että meillä on paljon "reippaita nuoria" työttömiä, heitä ei vaan töihin löydä millään. Täysin absurdia on myös, että jossain lehdessä joku tyyppi voi sössöttää, että on viimeksi -90 luvun alussa ollut töissä ja sen jälkeen ei ole edes haastatteluun päässyt. Kyllä on ihan muu syy, kuin että mitään työtä ei oĺe ollut saatavana 30 vuoteen. Itsestä johtuva.
Hei, yksilöitkö mikä ala ja onko palkkaus normaali. Metallipaja 1700 €/kk? Yksityinen hoitoala ilman taukoja?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, koskeekos tämä uudistus myös niitä sellaisia, jotka "kulttuurillisten syiden" takia hoitavat lapsia kotona, vaikka nämä olisivat jo eskari-ikäisiä ja sitä vanhempia? Eli koskevatko työvoimapoliittiset velvoitteet myös niitä (naisia), joiden "kulttuuriin kuuluu" olla kotona?
Miten voisi koskea, kun eikös se ole ihan lakiin kirjattu, että jokaista kulttuuria pitää kunnioittaa ja yksilön oikeuksia niin tämä jo kertoo ettei koske näitä tapauksia.
Tuskin mitään haastatteluja ja kyttäyksiä tulee ainakaan tuossa määrin mitä joku älykääpiö kuvittelee, mutta tarkoitus on saada 60 000 lisää työntekijöitä, mm. eläkeputken poistolla ja muilla leikkauksilla. Ihan järjetöntä. Häkämiehen turpaa saa taas lehdissä katella kun hänhän nämä asiat tietää miten ne kondikseen laitetaan.
Minäpä kerron teille mikä tässä on EK: n tarkoitus: Vähintään tuo 60 000 ihmistä ilmaistöihin työnantajille. Ei tässä Häkämiehellä mitään muuta ole takana. Jos oikeasti tarvittaisiin 60 000 ihmistä lisää töihin, niin mikä jumalauta ongelma se olisi ottaa ne tästä valtavasta työttömien määrästä joka nyt jo on? Normaali 8 tunnin työaika normaalilla palkalla niin ihan varmasti on tulijoita. Eihän tämä työttömien vainoaminen mitenkään lisää työpaikkoja. Yhtäkään työpaikkaa ei synny sillä että vaikkapa meikäläinen pannaan karenssiin loppuelämäksi (tällä menolla alan jo olla sillä kannalla että ei haittais, kai siitäkin selviäis kun on tähänkin asti hengissä pysyny) tai että haastatellaan vaikka joka helvatan päivä. Ainoa joita se työllistäis olis sosiaalitoimi.
Että kai sen nyt näkee sokea Reettakin korvillaan mikä on homman nimi. Mikään työttömien vainomainen ei lisää työpaikkojen määrää. Jos on tarkoitus saada 60 000 ihmistä töihin, niin missä ne työpaikat on? Ei kiinnosta palkanmaksu Suomen työnantajaa, mutta ilmanen työntekijä varmasti kelpaa, ja niitä ollaan nyt järjestämässä taas jälleen oikein talkoilla. EK on sellanen firma että sen röyhkeydellä ei ole mitään rajaa, ja muut Suomen köyhät latkii tuon pskeen ihan onnessaan kunhan vaan saa taas työttömiä vihata ja haukkua. Tuntee taas ittensä vähän paremmaksi, vaikka koskaan ei tiä koska on ittellä sama edessä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä menolla ollaan siinä mistä ollaan lähretty. Ja mitään ei oo ihmisrukkakunta oppinut.........Tietolähre: Lukekaa "Täällä Pohjantähden alla". Niin ja lukeminen on myös älyä vaativa taito.
Samalla kannattaa muistaa, että tuo trilogia on fiktiota. Sen pohjalta on moni kuvitellut todellisuuden jota ei ole koskaan ollut.
Se on sellaissta toiveunta työpaikkoijen lisäys
Jos on 50v .Mittarissa niin duunit on siinä kuin UUNOkuvassa.
mansikkamaanpelättimiksi ei Duunia löydy 50v paitsi 9.ekunorajaleirejä
Mitkä ei johda duuniin kaikki yli 50v pitäisi siivuotakortistosta
Perustuolle lopettaa piirilekit.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mitään haastatteluja ja kyttäyksiä tulee ainakaan tuossa määrin mitä joku älykääpiö kuvittelee, mutta tarkoitus on saada 60 000 lisää työntekijöitä, mm. eläkeputken poistolla ja muilla leikkauksilla. Ihan järjetöntä. Häkämiehen turpaa saa taas lehdissä katella kun hänhän nämä asiat tietää miten ne kondikseen laitetaan.
Minäpä kerron teille mikä tässä on EK: n tarkoitus: Vähintään tuo 60 000 ihmistä ilmaistöihin työnantajille. Ei tässä Häkämiehellä mitään muuta ole takana. Jos oikeasti tarvittaisiin 60 000 ihmistä lisää töihin, niin mikä jumalauta ongelma se olisi ottaa ne tästä valtavasta työttömien määrästä joka nyt jo on? Normaali 8 tunnin työaika normaalilla palkalla niin ihan varmasti on tulijoita. Eihän tämä työttömien vainoaminen mitenkään lisää työpaikkoja. Yhtäkään työpaikkaa ei synny sillä että vaikkapa meikäläinen pannaan karenssiin loppuelämäksi (tällä menolla alan jo olla sillä kannalla että ei haittais, kai siitäkin selviäis kun on tähänkin asti hengissä pysyny) tai että haastatellaan vaikka joka helvatan päivä. Ainoa joita se työllistäis olis sosiaalitoimi.
Että kai sen nyt näkee sokea Reettakin korvillaan mikä on homman nimi. Mikään työttömien vainomainen ei lisää työpaikkojen määrää. Jos on tarkoitus saada 60 000 ihmistä töihin, niin missä ne työpaikat on? Ei kiinnosta palkanmaksu Suomen työnantajaa, mutta ilmanen työntekijä varmasti kelpaa, ja niitä ollaan nyt järjestämässä taas jälleen oikein talkoilla. EK on sellanen firma että sen röyhkeydellä ei ole mitään rajaa, ja muut Suomen köyhät latkii tuon pskeen ihan onnessaan kunhan vaan saa taas työttömiä vihata ja haukkua. Tuntee taas ittensä vähän paremmaksi, vaikka koskaan ei tiä koska on ittellä sama edessä.
Meillä ei Suomessa ole ilmaistöitä! Työttömät hokevat kuin mantraa sitä, että työkokeilu on ilmaistyö, vaikka jokainen lukutaitoinen tietää, että työkokeilija ei ole töissä. Lopettakaa siellä työkokeilupaikoilla töiden tekeminen, se ei ole allekirjoittamanne sopimuksen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ymmärrä että tämä tehdään teidän työttömien omaksi parhaaksi. Motivointi auttaa teidät työllistymään.
Mahtavaa! Kerro heti miten se, että mä käyn kaksi kertaa kuussa juttelemassa mukavia jonkun kanssa luo työpaikkoja minulle.
Olen sen verran tyhmä, etten tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Kerro heti miten se, että mä käyn kaksi kertaa kuussa juttelemassa mukavia jonkun kanssa luo työpaikkoja minulle.
Ei kai siellä mukavia jutella vaan yritetään keksiä sinulle keinoja työllistyä. Jos ei muuta niin laitetetaan sinut kuntouttavaan työtoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama porukka kehittelee sitten tällaisen joka u l i s i edellisestä aktiivimallista. Tämä onnistuu kyllä vain demareilta ja vihervassareilta, että normi-ihminen alkaa kaivata päivä päivältä enemmän oikeistohallitutusta..
Tämä ideahan on täysin oikeistolainen.
Ei ole. Tässä on tarkoitus antaa oikeaa tukea työttömälle. Moni työtön, varsinkin pitkäaikaistyötön on vajonnut näköalattomuuteen.
Tämä toimii myöskeinonan seuloa joukosta se porukka, joka on työttömänä omasta halustaan,erotukseksi työhaluisista.
Eipä ole työnantajia kiinnostanut sen jälkeen kun 45 täytin. Kelpaisi melkeinpä homma kuin homma, jota vain pystyn tekemään. Koulutusta on, ja kokemusta melko monenlaisista hommista, vaan eipä työnantajia kiinnosta päälle viisikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä mukavia jutella vaan yritetään keksiä sinulle keinoja työllistyä. Jos ei muuta niin laitetetaan sinut kuntouttavaan työtoimintaan.
Kuntouttava työtoiminta on nimensä mukaisesti tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat kuntoutusta. Ei niille, jotka ovat täysin työkykyisiä.
Nekin jotka sitä kuntouttavaa tarvii ovat usein kuntouttavan piirissä vuosikausia jossei lopun elämää. Eli eivät kuntoudu työelämään. Lopettaisivat kaiken.
Jos tämä skenaario toteutuisi että työttömille soiteltaisiin joka toinen viikko olisko tämä ympärivuotista. Onko työttömällä lomaa näistä soittelijahulluista ollenkaan. Voi vain kuvitella vaikka vuoden päästä kuinka moni vastaisi enää puhelimeen? Varmaan tämä kidutuspalvelu tilataan jostain Guantamosta.
Juma lauta.Itse olen työttömänä hakenut ,hakenut ja hakenut.Mulla on yli 5v.kokemusta alaltani,kaksi eri koulutusta.Kiitettävät paperit.Olen laittanut avoimia hakemuksia,hakemuksia,ollut sijaislistalla,soitellut firmoihin...ym..Töitä vain ei ole löytynyt.Kaksi kertaa olen 5v.aikana haastatteluun päässyt.Molemmilla kerroilla töihin valittiin ilman kokemusta oleva ,suoraan koulun penkiltä tuleva nuori,jolla ei mitään kokemusta.Olen työnantajalta saanut kuulla että olen erittäin ahkera,joustava ja tunnollinen työntekijä.Työtä vain ei ole löytynyt.Ikärasisimiako.Yli nelikymppinen on hirveän vanha työnantajalle.Ja maksaa liikaa,kun on tuota kokemusta.Mun alalla jopa 100e.kk. Hirveä raha maksaa....Alueella jossa asun on 330 työnhakijaa/3kk.sijaisuus.Tappeleppas tuota vastaan sitten. Sinä nettomaksaja olet taatusti työllistynyt aikana,jolloin työhön vain käveltiin ja paikka oli sinun.Niinkuin monet mun vanhemmat työtoverit edelliseltä työpaikalta.Eräskin oli kotoa soitettu töihin,kun meidän kuntaan nyt saatiin oikein koulutettu ihminen.Toinen haki vakipaikkaa,jossa hakijoita tasan yksi,hän.Arvaa kuka paikan sai..? Et voi todellakaan nykytilannetta verrata edellisen sukupolven työntekijöiden tilanteeseen. Juu ja muuttomarisijoille.En ole vaihtamassa paikkakuntaa,jossa miehelläni on vakityö,poikani opiskelee toista vuotta hyvää pohjakoulutusta todella hyvään ammattiin,tyttärellä on koulu ja ystävät ja jossa kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat. Joten äläpäs yleistä,kyllä meitä ahkeriakin vielä löytyy,mutta kun ei niin ei.Siis kenen vika...?????? T: Työtön kolmen lapsen äiti,työmarkkinatuella