Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajan velvollisuus on taata työntekijän työturvallisuus, joten koska maskit tulee käyttöön kouluihin?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä suorastaan kiellettiin opettajia käyttämästä maskeja? Miten nyt?

Vierailija
42/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lainoppineet tästä sanoisivat. Kärkkäästi ovat kyllä kommentoimassa ja teilaamaassa muita keinoja, joilla ihmisiä yritetään suojella, joten tuskinpa tämäkään asia kiinnostaa. Joku toimittaja voisi ottaa asiakseen selvittää tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulut pidetään auki keinolla millä hyvänsä, niin tässä olisi yksi keino. Maskit aikuisille ja isoille oppilaille. Ensi viikolla alkaa kouluissa karanteeni/altistumisshow.

Vierailija
44/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään työturvallisuutta ei voida 100% taata ainakaan ennen kuin energiakilpi keksitään. Sellaisia on toistaiseksi ollut vain sarjakuvissa ja science fiction elokuvissa, mutta ei tosielämässä.

Vierailija
45/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on lukion opettaja. Sanoi että pystyi ihan hyvin pitämään turvaväliä oppilaisiin luokassa, kun on itse luokan edessä, mutta oppilaat eivät pysty pitämään etäisyyttä toisiinsa.

Vierailija
46/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on lukion opettaja. Sanoi että pystyi ihan hyvin pitämään turvaväliä oppilaisiin luokassa, kun on itse luokan edessä, mutta oppilaat eivät pysty pitämään etäisyyttä toisiinsa.

Tuo turvaväli on ihan illuusio suljetussa huonetilassa, missä parikymmentä ihmistä hönkii ilmaan koko ajan. Jos ja kun koulunkäynti on tällainen prioriteetti (ihan hyvä olisi ollakin, tärkeämpää kuin matkailu ja tapahtumajärjestäjien talous), toisen asteen koulutuksessa pitäisi olla lähiopetuksena vain aivan välttämättömimmät asiat. Tautitilanteen huonontuessa yläasteille sama. Sitten vielä pikkukoululaisille vuorot, eli että esim. joku rinnakkaisluokka ei ole edes yhtä aikaa koulussa kun toiset. Maskipakkoakin vielä kehiin ja nämä toimenpiteet voisivat vaihdella alueellisesti tautitilanteen mukaan.

Vierailija
47/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työnantajan velvollisuus on taata työntekijän työturvallisuus"

Jaa. Mitenkä esim. Poliisi organisaationa takaa sitten kentällä olevien poliisimiesten ja naisten työturvallisuuden raskaasti aseistautuneita rikollisia vastaan? Tai miten Puolustusvoimat takaavat rauhanturvaajien työturvallisuuden konfliktialueilla?

Olisikohan av-palstalla tuonkin tietäjiä?

Veikkaan, että iso osa turvallisuudesta muodostuu koulutuksesta. Jos rikolliset on raskaasti aseistautuneita, ei heitä vastaan ainakaan mennä poliisin perus asussa ja ohutpeltisissä liikennevalvontaan soveltuvassa kalustossa. Poliisillahan on niitä panssaroituja maastureita ja pakuja.

Rauhanturvaoperaatiot taitavat olla ihan sotilaallisesti järjestäytyneitä operaatioita. Kunnon panssari kuljetuskalustoahan YK:lla näyttää uutiskuvien pohjalta olevan käytössään.

Vierailija
48/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n maskisuositus on väestölle, ei koske työyhteisöjä. Työterveyslaitos puolestaan ohjeistaa työnantajia ja työnantaja itse määrittellee maskin käytön työpaikalla. Olen itse terveydenhuollossa töissä. Maskeja käytetään niissä yksiköissä, joissa hoidetaan korona-potilaita tai - epäilyjä. Esim psykiatrisella osastolla maski laitetaan vain, jos poilaalla ilmenee oireita. Muutoin ollaan "normaalisti" ilman maskia. Turvavälejä pidetään siltä osin kuin mahdollista. Avohoidossa maskeja ei ole käytössä. Jos ajattelen, että esim yliopistollisessa sairaalassa käytettäisi koko ajan maskeja työssäollessa, maskien kulutus olisi ihan posketon. En usko, että mitkään varastot siihen riittäisi. (enkä voi olla ajattelematta maskien aiheuttamaa ympäristöhaittaa).

Vierailija
49/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja työskennellyt kahdeksassa koulussa, joista yhdessä ei ole ollut sisäilmaongelmaa. Ääni ei kestä meillä opeilla muutenkaan, ja päänsärky on huonon ilman takia arkipäivää. Siihen vielä maskit, niin lähtee varmaan taju.

Vierailija
50/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien kannattaa pitää omatoimisesti maskeja niin paljon kuin pystyy, vaikka näin alkuun omakustanteisesti. Kangasmaski ihan hyvä. Muutama mukaan per päivä, puhumallahan se tauti leviää ahtaissa luokissa. Sitten joukkopainetta työnantajalle, jos tarjoaisi maskit.

Vierailija
51/51 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työnantajan velvollisuus on taata työntekijän työturvallisuus"

Jaa. Mitenkä esim. Poliisi organisaationa takaa sitten kentällä olevien poliisimiesten ja naisten työturvallisuuden raskaasti aseistautuneita rikollisia vastaan? Tai miten Puolustusvoimat takaavat rauhanturvaajien työturvallisuuden konfliktialueilla?

Olisikohan av-palstalla tuonkin tietäjiä?

Veikkaan, että iso osa turvallisuudesta muodostuu koulutuksesta. Jos rikolliset on raskaasti aseistautuneita, ei heitä vastaan ainakaan mennä poliisin perus asussa ja ohutpeltisissä liikennevalvontaan soveltuvassa kalustossa. Poliisillahan on niitä panssaroituja maastureita ja pakuja.

Rauhanturvaoperaatiot taitavat olla ihan sotilaallisesti järjestäytyneitä operaatioita. Kunnon panssari kuljetuskalustoahan YK:lla näyttää uutiskuvien pohjalta olevan käytössään.

Joo, mutta rauhanturvaoperaatioissa saattaa aivan hyvin kohdata tienvarsimiinoja ja sinkotulta, joita vastaan ei panssarikaan välttämättä suojaa, ainakaan täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä