Mistä voi johtua hirveä olo aamupäuvisin?
Jo pitkään joka ikinen aamu ja aamupäivä ollut ihan hirveä olo. Sumuinen, tuntuu että tärisee, ajatus ei kulje olenkaan, korvissa humisee, oksettaa, ahdistaa voimakkaasti, muisti ei pelaa, lihaksiin sattuu jne. Puoleen päivään mennessä olo paranee ja loppupäivän on ihan hyvä olo ja vielä nukkumaan mennessäkin. Mitä tämä voi olla?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Verensokeri matalalla?
Ja syötkö aamulla haudutettua kaurapuuroa? Mulla se laittaa sokerit matalalle alta aikayksikön. Tuorepuuro ei tee tuota, eli olen suosiolla siirtynyt tuohon.
Miten lääkitys? Jotkut aamulla otettavat lääkkeet saattavat tehdä hetkellisen öklötysolon, mutta parempi kai se on ottaa määrätyt lääkkeet kuin kärvistellä vielä pahemmissa vaivoissa.
Masennusta? Liian vähän unta? Itselläni on taipumusta masennukseen ja myös uniapneatutkimuksiin olen jonossa. Masennukselle on usein tyypillistä, että se oireilee aamuisin voimakkaammin ja iltaa kohden olo paranee.
Onko kovaa janoa, tarvitsetko päiväunet? Onko tullut mustelmia helposti/iho-oireita, nivelturvotuksia, ”muurahaisia” iholla. Väsytkö yleisesti helposti rasituksesta? Nykiikö lihakset? Verestääkö silmät tai punottaako kasvot, rintakehä/muu alue olon yhteydessä?
Tässäpä ylhäällä minun pitkittyneet koronaoireet. Aamupainotteisuus vs influenssan iltapainotteisuus on kai havaittu nyt ainakin pitkään oireilevilla.
Verensokeri matalalla?