Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lainaatko vaelluskenkiä", ei jumalauta!

Vierailija
15.08.2013 |

Osta omat! 

En ymmärrä miten 40-vuotias ihminen kehtaa tulla kysymään tuollaista! Muita saman ihmisen kommentteja: "lainaatko uimahousuja", "käytätkö autolla kaupassa kun en päivän aikana (kun olit töissä) jaksanut kävellä - ei, ei siihen lähikauppaan mihin olet menossa vaan kauemmas marketeille missä oh halvempi hernekeittopurkki". Kyseessä ei ole perheenjäsen edes.

En todellakaan lainaa, en käytä kaukana kaupassa työpäivän jälkeen, jos en itse satu olemaan menossa. En tuo tullessani maitopurkkia, kun siitä ei ole ennenkään maksettu. Tuliko selväksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mä olen just niinkuin sinä ap. Oikessa elämässä miellyttämisehaluinen tossukka, joka kerää aggressiota ja purkaa sen sitten vaikka täällä netissä.  Oikeasti, hanki sinäkin parempia kavereita ja opettele sanomaan ei. Tsemppiä. :)

Vierailija
2/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuli...aina löytyy joku kiltti höperö joka näitä pummeja hyysää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä jopa tarjosin 4-kymppiselle kaverilleni vaelluskenkiä, kun lähti ensimmäistä kertaa uuden miehensä kanssa Nuuksioon kävelemään. Ja hän jopa lainas niitä, niin ei tarvinnut tavan lenkkareilla mennä.

Kun ei ole autoa, niin silloin sitä tulee joskus kysyttyä, että viitsisikö joku käyttää esim. siellä marketissa aina joskus, saisi enemmän ostoksia kerralla ja halvemmalla kuin siitä lähikaupasta.

Uikkareita ei oo kyllä tullut lainailtua kuin silleen, että ollaan lähdetty kaverin kanssa jomman kumman luota ex tempore uimaan ja niinpä siltä, kenen luona ollaan oltu, on otettu molemmille pyyhkeet ja ne uikkarit, molemmilla kun sattuu olemaan muutamat ylimääräiset.

Onhan se joo ihan kauheeta, jos ihmiset pyytää apua, pyytää asioita lainaan... Tai jospa vaan olisi huvittavaa, kun ei sitten voi vaan sanoa sille toiselle, että ei tykkää lainata eikä kuskata. Aika yksinkertaista mun mielestä. Velvollisuutta auttaa ei ole, mutta ei siitä nyt kannata tollasta stressiäkään ottaa =D

Vierailija
4/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen on ihan ok mun mielestä, kunhan se on edes jotenkin vastavuoroista, eikä niin, että yksi elää jatkuvasti toisilta lainaten pummaten tai hyväksi käyttäen.

Vierailija
5/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh. Mulla ollut vastaavanlainen naapuri! Aivan kauhea verenimijä, mutta mikä pahinta, haukut ja juorut palkkana. Varohan sinäkin.

Ei ollut mitään mitä hän ei olisi voinut pyytää lainaksi. Tuotko mulle sitä ja tätä, kun käyt kaupassa, lainaisitko kenkiä, rasvaa, kuumemittaria (3kpl meidän mittareita sai hukattua) lista on piiitkä... Ja luonnollisestikaan ei korvausta.

Etsii aina uuden siipeiltävän.

Vierailija
6/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lainasin, kun en tajunnut millainen verenimijän ko ihminen on. Enää en lainaa, enkä ole lainannut vuosiin, mutta edelleen nuo niistämisyritykset jatkuu. Ja olen todellakin sanonut, että en lainaa, osta omat. Ihan sikana ottaa aivoon, ettei mene jakeluun tuo. Raskasta olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka on koko ajan jotakin vailla, eikä itse halua mitään antaa.

Vierailija
7/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 = ap

Vierailija
8/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää edes halua tutustua ihmisiin joilla ei ole omaa autoa/ajokorttia. Ne on usemmiten ihan törkeitä siipeilijöitä ei esim. tunneta käsitettä "bensaraha".

Vierailija
9/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kenkiä voi lainata.

Ne tarvii ajaa sisään ennen vaellusta, muuten tulee hiertymiä... ja mulla ainakin on sellainen ongelmajalka, että en todella päästä hyviä kenkiä silmistäni.

Omat uikkaritkin pesen sen verran harvoin, että en vastaavia keneltäkään lainaksi haluaisi. Suoraan pesusta sitten eri asia.

Vierailija
10/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten monesti nämä lainailijat ovat muutenkin tyrkkyjä. Tullaan toisen kotiin kuin valintataloon. Jaetaan kaikki kuullut intiimitkin asiat seuraavalle ja seuraavalle.

Mutta annas kun päästään pätemisvaiheeseen, niin se se vasta älytöntä onkin, hupaisaakin jopa:D "Hei, ei tota noin tehdä, kun näin" ja "sun täytyy nyt vaan ymmärtää että tuo kaikki kuuluu vanhemmuuteen, hei" ...Niin, kysyinkö sulta jotain, luulitko todella että asia olisi minulle epäselvä? "niin, mut pyykkejäkin pestään näin ja leipää leivotaan näin oikeaoppisesti" blaablaa.

Vierailija
11/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ei olekaan kokemusta siitä että useimmat näistä lainaajista onkin täysiä kusipäitä.

Naapuri lainasi meiltä pelejä...ihan monopoli, afrikantähti ym ja sitten muuttivat pois ja ikinä en niitä pelejä enää nähnyt.

Tyhmänä lainasin kaverin poikakaverille kirjan ja ero tuli ja kirja katosi sen sileän tien...pikkujuttu muuten mutta olin itse saanut sen lahjaksi joten harmitti kun olisin sen voinut vielä lukea uudestaankin ja säilyttää tyttärelle ym.

Kaveri lainasi vauvan turvakaukalon ja palautti sen yltäpäältä vauvan yrjössä.

Toinen kaveri lainasi mummon meidän tytölle tekemiä mekkoja tyttärelleen ja niitä ei ole ikinä palauttanut vaikka olen asiasta sanonut.

Kyllä elämä opettaa ettei kannata olla kiltti ja antelias vaan pitää aina sanoa EI kaikkeen lainaamiseen ;)

Vierailija
12/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:26"]

Mä en enää edes halua tutustua ihmisiin joilla ei ole omaa autoa/ajokorttia. Ne on usemmiten ihan törkeitä siipeilijöitä ei esim. tunneta käsitettä "bensaraha".

[/quote] Ai, minä jopa laitan ihan nettiin ilmoituksia ja tarjoan kyytiä, lainaan myös autoani surutta. En siis ole pihi enkä omistushaluinen. Enkä köyhä.

Vierailija
13/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:40"]

4 ei olekaan kokemusta siitä että useimmat näistä lainaajista onkin täysiä kusipäitä.

Naapuri lainasi meiltä pelejä...ihan monopoli, afrikantähti ym ja sitten muuttivat pois ja ikinä en niitä pelejä enää nähnyt.

Tyhmänä lainasin kaverin poikakaverille kirjan ja ero tuli ja kirja katosi sen sileän tien...pikkujuttu muuten mutta olin itse saanut sen lahjaksi joten harmitti kun olisin sen voinut vielä lukea uudestaankin ja säilyttää tyttärelle ym.

Kaveri lainasi vauvan turvakaukalon ja palautti sen yltäpäältä vauvan yrjössä.

Toinen kaveri lainasi mummon meidän tytölle tekemiä mekkoja tyttärelleen ja niitä ei ole ikinä palauttanut vaikka olen asiasta sanonut.

Kyllä elämä opettaa ettei kannata olla kiltti ja antelias vaan pitää aina sanoa EI kaikkeen lainaamiseen ;)

[/quote] Kirja? Minä annan kirjojani lainaan ja jos vastaanottaja tykästyy siihen, annan sen hänelle ja ostan uuden. Joku laskee kirjoja? Kirjojen PITÄÄ kiertää.

Vierailija
14/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 13:26"]

[/quote] Ai, minä jopa laitan ihan nettiin ilmoituksia ja tarjoan kyytiä, lainaan myös autoani surutta. En siis ole pihi enkä omistushaluinen. Enkä köyhä.

[/quote]

Hah, mitäs sä tänne tulet käänteiskertomuksias kertomaan. Vaikutat perussiipparilta, joka laittaa nettiin kyyti-ilmoituksia, että saa polttoaineenmaksajia. Taidatkin olla varsinainen pimpelipompeli, ja (röhönaurut) hyväntekijä;)

Vierailija
15/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kirja!

Se oli siis lahja minulle eikä minulla ole tapana jakaa lahjaksi saatuja hyviä kirjoja eteenpäin jos EN ITSE HALUA!

Jos ottaa toisen oman ilman lupaa niin se on VARASTAMISTA!

Lainata saa mutta haluan sen kirjankin takaisin.

Harrastan lukemista ja kerään kirjoja ja luen ne monta kertaa ja nyt perheen teinit lukee niitä.

Annan kyllä kirjan jos haluan mutta jos lainaan niin se on LAINA! Ja iso PISTE

Vierailija
16/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 voikin sitten antaa kaikki kirjansa minulle ja kun olen lukenut ne niin lupaan pistää ne kiertoon...

Vierailija
17/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hiukan radikaalimpaa ajattelua Isosta Kirjasta:

Luukas 6:
"30 Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.

31 Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.

32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.

33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.

34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.

35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.

37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä."

Vierailija
18/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin tuttuja aatoksia.

Siskoni kun tulee vauvan kanssa kylään niin se alkaa; Saanko lainaa vaippaa, pyllypyyhettä, rasvaa...? Saanko ottaa sideharson? Maito unohtu kotiin, voinko lainata purkillisen? Ja lisäsi vielä keitän kahvit tottakai ja aina on tarjottavaa ja vahdin vauvaa että saa rauhassa istua tupakilla. Kiva.

Ja kaverini; Voinko lainata vauvalle kaukaloa, kun me ei hommata un ei ole autoa? No, et voi, kyllä ihan itse sitä tarvitaan ihan joka päivä. Mistä näitä mankujia oikein tulee, miten sellaiseksi tullaan? :D 

Vierailija
19/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 voi JEESUS!

No minä anon sinulta...anna heti minulle kaikki rahasi ja auto ja vaikka huonekalutkin ja astiat. Etkä sitten tule niitä takasin vaatimaan..Niih!

Kyllä taivaspaikka sulle sit aukee kun tyhjässä kämpässä nyhjäät ilman rahaa...

Vierailija
20/22 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on 14 onko eroa?

ANNA minulle tämä kirja ja LAINAA minulle tämä kirja?

Jos annetaan niin saat omaksi jos lainataan niin palautat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi