Tiedättekö miksi joudutte jonottamaan koronatestiin ja niiden tuloksia?
Koska ei ole tarpeeksi kapasitettia ottaa ja tutkia.. Miksi? Koska terveydenhuoltohenkilöstö tekee sen. Eli nyt voi joutua kotona odottelemaan useita päiviä testiin pääsemistä ja sen valmistumista karanteenissa.
Ei ole henkilöstöä, niin.. Monelle meistä terveydenhuoltohenkilöstössä työskentelevälle on tarjottu mahdollisuutta tehdä lisätöinä näytteenottoa. Arvatkaahan kuinka moni on siihen riemulla tarttumassa? Siitä ei makseta riittävästi. Oman työn LISÄKSI pitäis ylitöinä tehdä. Ja esim. meille siitä ei maksettaisi mitään lisää. Vain ylityökorvauksiin on "suostuttu".
Arvatkaa menenkö? Kyllä mun vapaa-aika on kalliimpaa. Terv. terveydenhuoltoalalla työskentelevä äiti-ihminen
Kommentit (5)
Mitä siitä pitäisi maksaa muuta kuin ylityökorvaus? Ylityötähän se on. Itse ihmettelin sitä, kun keväällä työterveyshoidon henkilökuntaa lomautettiin. Olisi luullut, että heille olisi ollut käyttöä noihin hommiin? Terveydenhoitajia ja lääkäreitä kuitenkin ovat kaikki pohjakoulutukseltaan.
En joutunut odottamaan. Näytteen ottoon lisätty uudeksi päiväksi myös lauantai, kun ennen oli ma-pe.
Siksi joudutaan jonottamaan päiväkausia koronatestiin, koska terveydenhuollossa ei ollut käytännössä valmistauduttu koronan toiseen aaltoon. Riittävä henkilöstö olisi pitänyt varmistaa jo kuukausia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä pitäisi maksaa muuta kuin ylityökorvaus? Ylityötähän se on. Itse ihmettelin sitä, kun keväällä työterveyshoidon henkilökuntaa lomautettiin. Olisi luullut, että heille olisi ollut käyttöä noihin hommiin? Terveydenhoitajia ja lääkäreitä kuitenkin ovat kaikki pohjakoulutukseltaan.
Siksi, että jos henkilökunnasta on pula niin eihän niitä sinne mene kun ei saa riittävästi vastinetta vapaa-ajan menetykselle. Näytteenottajia olisi varmasti enemmän, jos ihmiset sinne houkuteltaisi ihan sillä rahalla töihin.
Eli kyllä niitä ihmisiä olisi heti enemmän näytteenotossa, jos saisi siitä kunnon korvauksen. Edelleenkään koronatyöstä ei makseta mitään lisiä, olisi mielestäni enemmän kuin kohtuullista.
Siis maksetaanko vai ei? En saa selvää tekstistäsi.
Eihän sitä terveydenhuoltohenkilöstö pandemian jyllätessä jousta, eipä tietenkään. Oireiset kansalaiset vaan töihin muita tartuttamaan, kun ei huvita ylitöinä testata.