Syksyn rakastajat! Tykkäättekö nyt?
Kesä loppui ja syksy tuli. Sataakin tauotta ja tuulee hyytävästi. Syksyn rakastajat on lienee nyt onnensa kukkuloilla? Pitäisi ruveta näkymään iloisia ihmisiä katukuvassa.
Kommentit (18)
Eihän vielä ole syksy! Nyt on loppukesä, elokuussa on kuumaa, kosteaa, sateista, vuorotellen.
Syksy tulee sitten, kun puut rupeaa kunnolla kellastumaan, aamut on raikkaita ja kuulaita, kirpeä ilma. Tai vaihtoehtoisesti sellainen viileä sade, ei tällainen tukahduttava ja hikistävä. Muutaman viikon odotus vielä...
Tykkään!
Kaivoin villasukat ja filtit eilenillalla ja nautin kynttilänvalossa sateisesta harmaasta illasta.
Loppukesä on usein vaihteleva, vielä voi olla monta kesäpäivää edessä. Helpommalla pääsee jos tyytyy siihen mitä saa... puolensa on syksyssä ja keväässäkin. Talvi vasta ihana on :)
Meillpäin on jo keltaisia lehtiä koivuissa. Se ON syksy nyt.
Keltaiset lehdet puissa johtuu kuivasta kesästä. Nyt on loppukesä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:13"]
Kesä loppui ja syksy tuli. Sataakin tauotta ja tuulee hyytävästi. Syksyn rakastajat on lienee nyt onnensa kukkuloilla? Pitäisi ruveta näkymään iloisia ihmisiä katukuvassa.
[/quote]
Meitä syksyn rakastajia on ehkä 2% väestöstä, eli ei kannata odotella hymyä jokaisen vastaantulevan kasvoilla.
Vastaus kysymykseen: Kyllä tykkään. Pidän kyllä kesästäkin, mutta ei tässäkään vikaa ole. Saa laittaa kynttilät palamaan ja viettää ihania koti-iltoja, eikä tarvitse riehua ulkona "kun on niin hyvä kelikin"! =D
Syksy on ihan peestä. Niitä kauniita raikkaita syyspäivä on ehkä kourallinen, ja loput on kylmää, märkää ja synkkää. Onhan se kivaa olla kotona kynttilänvalossa, mutta kun päivisin pitää rämpiä tuolla harmaassa sateessa -.-
Kirjoitat kuin nuo sateet ja tuulet olisivat jotenkin näiden syksyn rakastajien syytä :D:D
Täällä yksi syksyn rakastaja. Tuntuu aivan ihanalta, kun helteet loppuivat ja ilma raikastui. Tykkään tuulesta, tykkään sateesta. Nyt on ihana ulkoilla ja helppo hengittää sekä sisällä että ulkona.
Ymmärrän, että kaikki eivät syksystä pidä, mutta mulle tämä on parasta aikaa. Odotan vielä puiden väriloistoa ja kirpeitä, kasteisia aamuja.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:53"]
Kirjoitat kuin nuo sateet ja tuulet olisivat jotenkin näiden syksyn rakastajien syytä :D:D
[/quote]
No jossei syytä suoraan, niin ainakin vituttaa kun näkee iloisia naamoja kun ite velloo pahassa mielessä ja vihaa kaikkea...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:19"]
Eihän vielä ole syksy! Nyt on loppukesä, elokuussa on kuumaa, kosteaa, sateista, vuorotellen.
Syksy tulee sitten, kun puut rupeaa kunnolla kellastumaan, aamut on raikkaita ja kuulaita, kirpeä ilma. Tai vaihtoehtoisesti sellainen viileä sade, ei tällainen tukahduttava ja hikistävä. Muutaman viikon odotus vielä...
[/quote]
Eilen eteläsuomessa +13. Kuumaa ja kosteaa?? Jm totta....
Jos syksy on tällainen en todellakaan rakasta! Loppukesässä ja syksyssä parasta olisi ne aurinkoiset kuulaat päivät jolloin pääsee vielä marja- ja sienimetsään, saa tehtyä pihahommia ja istuttua puutarhassa syömässä ystävien kanssa. Nyt ei sitä kyllä tehdä...
Mikä helvetti on syksyn rakastaja? Rakastaja, joka lempii syksyllä?
Tykkään, vaikka vielä ei syksyistä olekaan. Minäkin rakastan sitä syksyn tuoksua ja kirpeyttä mutta myös sateisia päiviä, jolloin tunnelmoida. Itse kyllä miellän tämän hetken vielä loppukesäksi.
Kyllä minä tykkään tästäkin. Aamulla esimerkiksi tulin 15 km pyörällä töihin kuten tavallista. Kastuin alushousuja myöten vaikka oli goretex-puku päällä. Kauluksesta ilmeisesti uitti vettä. Sukat sai vääntää kuiviksi ja kengistä kaataa vedet. Hauskaahan tää on :) Mulla on joka tapauksessa aina vaihtovaatteet ja kengät joten ihan sama millainen sää on. Säät ja vuodenajat tuo vaihtelua, koska tuo reitti enimmäkseen pysyy samana.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:47"]
Syksy on ihan peestä. Niitä kauniita raikkaita syyspäivä on ehkä kourallinen, ja loput on kylmää, märkää ja synkkää. Onhan se kivaa olla kotona kynttilänvalossa, mutta kun päivisin pitää rämpiä tuolla harmaassa sateessa -.-
[/quote]
Kirjoitinko minä tämän? Samaa mieltä. Voitaisiinko hypätä kesästä suoraan talveen?
Lenkkeilijänä olen tykännyt, eilenkin tein lenkin vesisateessa ja oli ihanan vilpo. Mutta uskon, että saadaan nauttia vielä aurinkoisista päivistä.
Nyt on sellainen sää, ettei ulkona voi tehdä mitään. Ei voi lenkkeillä eikä pyöräillä eikä kävellekään kun kastuu. Ja lisäksi kova kylmä tuuli tekee pään kipeäksi. Mun ulkoilut on ulkoiltu tältä vuodelta. Siirryn sisäliikuntaan talvikaudeksi.
Nyt on loppukesä.