Onko muita vauvakuumeen selättäneitä?
Olen kohta nelikymppinen nainen ja minulle iski pari vuotta sitten armoton vauvakuume. Mieheni ei halua lisää lapsia ja pelkäsin, että suhteemme jopa kaatuu tähän, kun itse haluan ja hän ei.
Minun teki pahaa katsella vauvoja ja lukea /kuulla muiden vauvauutisia. Tuntui niin pahalta etten enää saa vauvaa enkä tule uudelleen äidiksi.
Kului aikaa ja kuume meni ohitse!! Olen nyt niin onnellinen ja tyytyväinen ettei mieheni lähtenyt mukaan näihin vauvahaaveisiini!
Nyt nautin rauhallisesta ja kiireettömästä elämästä isompien lasten kanssa. Sekä nautin siitä, että nyt minulla on aikaa itselle, omille ajatuksille ja omille harrastuksille.
Tajusin vain pikkuhiljaa, että tämä on todellakin nyt parasta aikaa elämässä! Lapset vielä tarvitsevat minua muttei koko aikaa. Minulla on ihana vastuu lapsista, mutta myös tietty vapaus tehdä ja puuhastella kotonakin omia juttujani.
Meinasi pää hajota tuon vauvakuumeen takia :(
Mutta onneksi heräsin ja kiitos kuuluu miehelleni, ettei "suostunut" uuteen vauvaan :)
Ei sitä vaan enää jaksaisi, sitä on tullut niin mukavuuden haluiseksi!!
Mites muut, onko vastaavia kokemuksia?
Tsemppiä kaikille vauvakuumeisille, se voi todellakin mennä ohitse :-)
Kommentit (9)
Ehkä täytyy vaan osata etsiä hyviä puolia sen hetkisestä elämästä, eikä koko ajan haluta kaikkea lisää.
Itse ymmärsin, että ei se uusi lapsi välttämättä elämästäni tekisi sen parempaa. Nyt pitää osata nauttia näistä isommista lapsista ja löytää sitä sisältöä elämään muusta kuin vauvasta.
Mulle käy nykyään jopa niin, että kun katselen äitejä ja perheitä yllensäkin pienten vauvojen / taaperoiden kanssa (välillä vähän tuskaisen ja väsyneen näköistä) niin hymyilen omalle elämälleni :-)
Näin se kuuluu olla mun kohdalla.
Eikä tämä ole mitään todistelua oman elämäni hienoudesta/helppoudesta, vaan tsemppausta niille, jotka haikaavat vauvan perään, mutta eivät "voi" lisää lapsia saada, syystä tai toisesta!
ap
Mä olen nyt 37 v. ja jokin aika sitten mulla oli aivan järjetön vauvakuume. Se tunne, kun tajus että alkaa olemaan niin vanha, että ei voi tehdä enää lapsia, sai aikaan sen, että mä suurin piirtein haistoin koko ajan vauvan hajuja ja mietin kuinka ihanaa olis vielä kerran pitää pehmoista nyyttiä sylissä ja parin vuoden päästä istua hiekkiksellä jne. Mun mieskään ei suostunut moiseen. Meillä jo isot lapset, joten elämä on tosi helppoa ja heidän kanssaan tehdään kaikenlaista hauskaa. En tiedä tulenko joskus katumaan, kun en tehnyt iltatähteä, toivottavasti en.
Siis nelonen tarkoittaa, että kohta on niin vanha ettei voi tehdä lapsia. Nyt on viimeiset vuodet menossa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 08:21"]
Siis nelonen tarkoittaa, että kohta on niin vanha ettei voi tehdä lapsia. Nyt on viimeiset vuodet menossa.
[/quote]
Mulla oli varmaan sama tilanne kuin sulla. Iski jokin paniikki päälle, ettei kohta enää voi saada lapsia. Kaikki tuntui niin lopulliselta! Ja siitä se vauvakuume varmaan johtuikin.
Ja kaikkia asioita elämässään voi katua, ihan kuolemaansa saakka. Ei kannata!
ap
Kakkosellakin ehkä hirvittää tässä oma ikääntyminen ja sen tuomat faktat, että osaa asioista ei vaan enää voi tehdä tietyn iän jälkeen. Vieläpä, kun opiskelujen takia jotenkin tuntuu, että elämä on tietyllä tavalla aloitettava taas nollasta, vaikka kuvitteli kolmekymppisenä elävänsä jo aika vakiintunutta elämää ja olevansa hyvässä duunissa, niin tuntuu että jos vaan ajan vois pysäyttää niin pysäyttäisin.
2
Mä olen 36v ja lapset 10v ja 11v. Haluaisin vielä yhden, mieskin on jo siihen suostunut. Toisaalta nyt on jo helpppoa, on aikaa itsellekin, on työelämä ja palkkakin mukava, joten haluaako sitä tosiaan jäädä kotiin kakkavaippojen sekaan pyörimään vielä kerran; en tosiaa osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 08:17"]
Mulle käy nykyään jopa niin, että kun katselen äitejä ja perheitä yllensäkin pienten vauvojen / taaperoiden kanssa (välillä vähän tuskaisen ja väsyneen näköistä) niin hymyilen omalle elämälleni :-)
ap
[/quote]
Näin on käynyt mullekin, kun pääsin eroon vauvakuumeesta. Nyt ajattelen ettei siinä olis ollu mitää järkee hommata uutta lasta ja aloittaa se vaipparumba ym ihan alusta. Ei enää mulle!Ikää mullakin jo 37v.
Nyt naiset nautitaan rauhallisesta elämästä ja hyvistä yöunista!
Mukava kuulla ap:n kaltaisia kokemuksia. Minä olen kolmekymppinen kahden pienen lapsen äiti, edessä on uuden ammatin opiskelu, ja kun valmistun olen jo liian vanha tekemään enempää lapsia. Tunteet ovat sillä lailla ristiriitaiset, että järjellä ajateltuna tiedän, että kahdessakin lapsessa on minulle ja miehelle riittävästi hoitamista, ja että elämän kuuluu mennä myös sillä lailla eteenpäin, että meillä on jonakin päivänä muutakin elämää kuin tämä pikkulapsiaika. Todennäköisesti en sitten enää nelikymppisenä haikaile vauva-ajan perään ja olen vaan onnellinen siitä elämästä mitä sitten eletään. Mutta juuri nyt iskee välillä haikeus siitä, että meitä kuuluisi olla enemmän, olisi ihanaa jos lapsilla olisi sisaruksia. Mahdollisuus saada lapsia kun kuitenkin on enää muutamien vuosien kysymys, ja sitten se on lopullisesti ohi.
Mutta, jospa tosiaan tulee sekin aika, että on onnellinen siitä ettei lapsia tullut enempää, ap ainakin vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä. :)