Vähäosaisille jaetaanko ilmaisia maskeja
Maskeja jaetaan Turussa, Helsingissä, Lahdessa ja Oulussa mistä vähäosaiset voivat käydä maskit hakemassa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/24640cb4-4515-4e2e-9904-a711e25c3ceb
Kommentit (53)
’Vähäosainen’ taidat olla itse, kun muita haukut. Ymmärrätkö, ettei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa maskeja tai teettää niitä itse ellei ole ylimääräisiä kankaita/vaatteita.
Jaetaan mutta ei kantiksille. Pelkästään koneinsinööreille.
Ihan hyvä että antavat. Köyhät eivät tätä tautia tänne tuoneet vaan hyväosaiset mäntit.
Myyn käytettyjä maskeja. Oon haalinut niitä Skodani takaluukkuun. Kympillä saa pussillisen, jossa noin 50 maskia.
Tuo on kyllä huono juttu monille käsityöalanyrittäjille, jotka ovat omalla brändillään tehneet kasvomaskeja.Nyt on sitten näitä jotka eivät enää osta kankaisia, koska pelkäävät leimaantuvansa "vähäosaisiksi" kuten ap. kauniisti kutsui. No toivottavasti kunnat ostavat sitten heiltä.
Vierailija kirjoitti:
’Vähäosainen’ taidat olla itse, kun muita haukut. Ymmärrätkö, ettei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa maskeja tai teettää niitä itse ellei ole ylimääräisiä kankaita/vaatteita.
Eikä toimeentuloen pitäisi juuri kattaa tuollaiset menot - vaikeuksia luetunymmärtämisessä?
Just noin siis teettää kun ei itsellä olisi kankaita - elämän hallinta sitten muutenkin hukassa?
Yksi kangas maski a 4 euroa ja niitä voi käyttää uudestaa jos vain viitsii. Kohta varmaan sanot ettei kaikilla ole pesukonetta, eikä kuumaa vettä, eikä kattilaa, eikä kuivauspaikkaa, eikä ... Only in Finland
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä huono juttu monille käsityöalanyrittäjille, jotka ovat omalla brändillään tehneet kasvomaskeja.Nyt on sitten näitä jotka eivät enää osta kankaisia, koska pelkäävät leimaantuvansa "vähäosaisiksi" kuten ap. kauniisti kutsui. No toivottavasti kunnat ostavat sitten heiltä.
En ole hyvätuloinen mutta silti käytän kangasmaskia - ?
Olisivat jakaneet niitä paperisia kertakäyttömaskeja. Ei mitään kangasmaskeja vähäosaisille. Monen käsityöyrittäjän tulot ovat riippuneet koko kevään ja kesän itse tehdyistä kangasmaskeista. Ja nyt kun maskeja jaetaan ilmaiseksi niin he menettävät toimeentulon. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvätuloinen mutta silti käytän kangasmaskia - ?
Ja se on fiksua. Moni pienituloinen käyttää jo nytkin.
Hyvä että jaetaan. Vielä parempi että maskeja myös käytetään. Ei sitä virusta pahemmin kiinnosta kuka maskin maksaa, epidemia joko leviää tai sitten ei. Minulla on varaa ostaa lähes rajattomasti maskeja. En ole hakemassa niitä mistään jakelupisteestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat jakaneet niitä paperisia kertakäyttömaskeja. Ei mitään kangasmaskeja vähäosaisille. Monen käsityöyrittäjän tulot ovat riippuneet koko kevään ja kesän itse tehdyistä kangasmaskeista. Ja nyt kun maskeja jaetaan ilmaiseksi niin he menettävät toimeentulon. Ärsyttävää.
Päinvastoin. Jos köyhien kangasmaskit ovat niitä perusvalkoisia, niin nythän kaikki muut ostavat sitten hienonnäköisiä design-kangasmaskeja erottuakseen.
Eli siis itsetehty maski on ihan ok?
t. pienituloinen
Vierailija kirjoitti:
t. pienituloinen
Tottakai on, ja on koko ajan ollutkin. Ainakin Helsingin sanomilla ja Martoilla on ollut hyvät ohjeet maskin tekemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
t. pienituloinen
Itse tehtyihin maskeihin ei edelleenkään voi luotaa. Niitä ei ole testattu eikä niillä ole viranomaisten antamaa suositusta.
Missäköhän nämä maski ihmiset on, kun kellään en niitä näe.
Käsityöyrittäjät voivat myydä maskeja näille ilmaiseksi jakaville tahoille. Toivottavasti olette ehtineet tehdä niitä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Käsityöyrittäjät voivat myydä maskeja näille ilmaiseksi jakaville tahoille. Toivottavasti olette ehtineet tehdä niitä tarpeeksi.
Kunnat ja kaupungit eivät voi ostaa vapaasti keneltä tahansa maskin valmistajalta vaan vaan valmistajat on kilpailutettava ne kansainvälisesti ja tilaus tulee lain mukaan tehdä siltä joka tekee halvimman tarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Myyn käytettyjä maskeja. Oon haalinut niitä Skodani takaluukkuun. Kympillä saa pussillisen, jossa noin 50 maskia.
Ryhdy myymään käytettyjä pikkareita. Voit pyytää 50€/kpl ja niitä voi käyttää myös maskeina niin on ihan win-win tilanne kaikille.
Mitä muuta pitäisi saada ohi toimeentulotuen?