Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähäosaisille jaetaanko ilmaisia maskeja

Vierailija
14.08.2020 |

Maskeja jaetaan Turussa, Helsingissä, Lahdessa ja Oulussa mistä vähäosaiset voivat käydä maskit hakemassa:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/24640cb4-4515-4e2e-9904-a711e25c3ceb

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta pitäisi saada ohi toimeentulotuen?

Vierailija
2/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

’Vähäosainen’ taidat olla itse, kun muita haukut. Ymmärrätkö, ettei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa maskeja tai teettää niitä itse ellei ole ylimääräisiä kankaita/vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan mutta ei kantiksille. Pelkästään koneinsinööreille.

Vierailija
4/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että antavat. Köyhät eivät tätä tautia tänne tuoneet vaan hyväosaiset mäntit.

Vierailija
5/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn käytettyjä maskeja. Oon haalinut niitä Skodani takaluukkuun. Kympillä saa pussillisen, jossa noin 50 maskia.

Vierailija
6/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä huono juttu monille käsityöalanyrittäjille, jotka ovat omalla brändillään tehneet kasvomaskeja.Nyt on sitten näitä jotka eivät enää osta kankaisia, koska pelkäävät leimaantuvansa "vähäosaisiksi" kuten ap. kauniisti kutsui. No toivottavasti kunnat ostavat sitten heiltä.

Vierailija
7/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

’Vähäosainen’ taidat olla itse, kun muita haukut. Ymmärrätkö, ettei kaikilla ole yksinkertaisesti varaa ostaa maskeja tai teettää niitä itse ellei ole ylimääräisiä kankaita/vaatteita.

Eikä toimeentuloen pitäisi juuri kattaa tuollaiset menot - vaikeuksia luetunymmärtämisessä?

Just noin siis teettää kun ei itsellä olisi kankaita - elämän hallinta sitten muutenkin hukassa?

Yksi kangas maski a 4 euroa ja niitä voi käyttää uudestaa jos vain viitsii. Kohta varmaan sanot ettei kaikilla ole pesukonetta, eikä kuumaa vettä, eikä kattilaa, eikä kuivauspaikkaa, eikä ... Only in Finland

Vierailija
8/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä huono juttu monille käsityöalanyrittäjille, jotka ovat omalla brändillään tehneet kasvomaskeja.Nyt on sitten näitä jotka eivät enää osta kankaisia, koska pelkäävät leimaantuvansa "vähäosaisiksi" kuten ap. kauniisti kutsui. No toivottavasti kunnat ostavat sitten heiltä.

En ole hyvätuloinen mutta silti käytän kangasmaskia - ?

Vierailija
9/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat jakaneet niitä paperisia kertakäyttömaskeja. Ei mitään kangasmaskeja vähäosaisille. Monen käsityöyrittäjän tulot ovat riippuneet koko kevään ja kesän itse tehdyistä kangasmaskeista. Ja nyt kun maskeja jaetaan ilmaiseksi niin he menettävät toimeentulon. Ärsyttävää.

Vierailija
10/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hyvätuloinen mutta silti käytän kangasmaskia - ?

Ja se on fiksua. Moni pienituloinen käyttää jo nytkin.

Vierailija
11/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jaetaan. Vielä parempi että maskeja myös käytetään. Ei sitä virusta pahemmin kiinnosta kuka maskin maksaa, epidemia joko leviää tai sitten ei. Minulla on varaa ostaa lähes rajattomasti maskeja. En ole hakemassa niitä mistään jakelupisteestä.

Vierailija
12/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivat jakaneet niitä paperisia kertakäyttömaskeja. Ei mitään kangasmaskeja vähäosaisille. Monen käsityöyrittäjän tulot ovat riippuneet koko kevään ja kesän itse tehdyistä kangasmaskeista. Ja nyt kun maskeja jaetaan ilmaiseksi niin he menettävät toimeentulon. Ärsyttävää.

Päinvastoin. Jos köyhien kangasmaskit ovat niitä perusvalkoisia, niin nythän kaikki muut ostavat sitten hienonnäköisiä design-kangasmaskeja erottuakseen.

Vierailija
13/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis itsetehty maski on ihan ok?

t. pienituloinen

Vierailija
14/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää

Vierailija
15/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. pienituloinen

Tottakai on, ja on koko ajan ollutkin. Ainakin Helsingin sanomilla ja Martoilla on ollut hyvät ohjeet maskin tekemiseksi. 

Vierailija
16/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. pienituloinen

Itse tehtyihin maskeihin ei edelleenkään voi luotaa. Niitä ei ole testattu eikä niillä ole viranomaisten antamaa suositusta.

Vierailija
17/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän nämä maski ihmiset on, kun kellään en niitä näe.

Vierailija
18/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöyrittäjät voivat myydä maskeja näille ilmaiseksi jakaville tahoille. Toivottavasti olette ehtineet tehdä niitä tarpeeksi.

Vierailija
19/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöyrittäjät voivat myydä maskeja näille ilmaiseksi jakaville tahoille. Toivottavasti olette ehtineet tehdä niitä tarpeeksi.

Kunnat ja kaupungit eivät voi ostaa vapaasti keneltä tahansa maskin valmistajalta vaan vaan valmistajat on kilpailutettava ne kansainvälisesti ja tilaus tulee lain mukaan tehdä siltä joka tekee halvimman tarjouksen.

Vierailija
20/53 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn käytettyjä maskeja. Oon haalinut niitä Skodani takaluukkuun. Kympillä saa pussillisen, jossa noin 50 maskia.

Ryhdy myymään käytettyjä pikkareita. Voit pyytää 50€/kpl ja niitä voi käyttää myös maskeina niin on ihan win-win tilanne kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi