Vieraat lapset ei osaa syödä?!
Miten te lapsenne opetatte syömään? Meillä oli illalla 2 tytön kaveria, 13v ja laitoin niille ruoaksi spagetti ja kastiketta. Kastikkeen tein ihan vaan niistä valmiista purkeista ja lisäsin kalkkunajauhelihaa joukkoon.
Vieraat söivät kaiken muun, mutta lautasille jätettiin kaikki liha?!
Ettekö opeta lapsianne syömään lihaa ollenkaan?
Kommentit (50)
Kun söin vielä lihaa, mulla jäi aina lautaselle jauhelihaa tosi paljon, ei mitenkään "tarkoituksella nirsoillen". Ei se lihasilppu tule siinä spagetin ja kastikkeen seassa haarukassa mukana niin hyvin. Ja sitten kun tajuaa, että spagetti ja kastike on jo loppunut, ei sitä lihaa yksinään ole hyvä syödä ja sitä kyllä jää siihen lautaselle.
Tuskin on mikään tahallinen temppu, jos asia häiritsee niin eikö sitä voi vaikka asiallisesti kysyä lapsilta, että eikö liha ollut hyvää vai miksi jäi syömättä.
Koska mun tytär on kasvissyöjä, olisi hän tehnyt samoin, eli ottanut ruuan ja syönyt sen, mitä siitä voi, eli lihat jäisivät...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 10:32"]
Koska mun tytär on kasvissyöjä, olisi hän tehnyt samoin, eli ottanut ruuan ja syönyt sen, mitä siitä voi, eli lihat jäisivät...
EI KASVISSYÖJÄ SYÖ NOIN ETTÄ JÄTTÄÄ KASTIKKEISTA VAIN LIHAT SYÖMÄTTÄ .
Minusta myös kalkkunan liha on aivan karmean makuista. Ehkä lapset eivät olleet tottuneet sen makuun, voi olla äkkiseltään aika voimakkaan makuista.
Väitän, että nimenomaan ap:lla on nyt valtavirrasta poikkeava näkemys asiassa kalkkunan jauheliha vs. sika-nauta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 10:49"]
[/quote
Wannabe kasvissyöjät ja muut muotiruokavalioiset syö. Yhtenä päivänä ollaan niin allergista jollekin tai sitten vältellään jotain ruoka-ainetta, joka sitten toisena päivänä maistuu ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 08:44"]
a) kalkkunan teuraskuljetukset ovat järkyttävää eläinrääkkäystä, linnut pakatan liian ahtaalle ja litistetään.
b) kastiketta purkista. Hyi olkoon.
c) spagetti on niin turhaa hiilaria kuin olla vaan osaa.
Tän on pakko olla provo. Keuhkoat "ettei lapsi opeteta syömään" ja sit itse et voi sietää naudan/ sian jauhelihaa, joita varmaan suurin osa suomalsiperheistä syö viikottain :D
Sinulla taitaa olla kova tarve laittaa lapsiasi jalustalle. Se taisi olla tämän ketjun pointti. Hyi muita lapsia ja ai ai kuinka "hävettää" kun omat lapset syö kaikkea jopa kalkkunaa! Onnea teidän perheelle. Minua ei kiinnosta lainkaan mitä muut syö tai jättää syömättä.
[/quote]
Takuuvarmoja av vastauksia yllä lainattuna.
Ap EI VOI syödä sikanautaa, kun siitä tulee kipeeksi, noinhan se kertoi.
Ap. on huono kokki. Kukaan muu ei koskaan käytä kalkkunaa saati sitten valmista purkkikastiketta ja spagettia. Miksi niitä yleensä on myynnissä?
Ap. kehuu rivien välissä omia lapsiaan....
Vieraat lapset olivatkin kasvissyöjiä, vaikkeivät olleetkaan aiemmin olleet.
Anna mun kaikki kestää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 10:49"]
[/quote]
Kyllä mun tytär näin tekisi silti, ei halua tehdä asiastaan ongelmaa muille, joten kylässä varmasti tekisi niin.
Onkohan Suomessa jotenkin erilaista kalkkunanjauhelihaa, sillä meillä USA:ssa se on todella herkullista ja maukkaampaa kuin tavallinen sika-nauta?
Käytän sitä kaikissa ruoissa, jossa resepti pyytää jauhelihaa.
Se ei ole rasvaista ja silti maukasta.
Monet on kasvissyöjiä eettisistä syistä eli syövät kuitenkin pieniä määriä esim riistaa ja luomulihaa. Niin olen itsekin. Joku kalkkunan erittäin epäeettisesti kasvatettu liha olisi mulle tosi yök. Esim itse saattaisin kuitenkin kylässä kohteliaisuudesta syödä noin että jättäisin ne lihat syömätttä. Ihan hyvin on tytöt saattaneet luulla että teillä on tomaattipastaa (tomaattikastike+pasta) esim tyttäresi sanonut niin. Mun perheessä esim vakiruoka joka ei sisällä lihaa.
Tän on pakko olla provo. Keuhkoat "ettei lapsi opeteta syömään" ja sit itse et voi sietää naudan/ sian jauhelihaa, joita varmaan suurin osa suomalsiperheistä syö viikottain :D