Missä maassa olet syönyt parasta pizzaa?
Itsellä ehkä Usassa, San Franciscossa. En muista pizzerian nimeä tosin. Raaka-aineet ensiluokkaisia ja maku ihan uskomaton. 🤤
Kommentit (62)
En ole syönyt pizzaa muualla kuin Italiassa, Ruotsissa ja Suomessa. Järjestys helppo Italia, Suomi, Ruotsi. Ja Ruotsikin siksi selkeä kolmonen koska paikka jossa kävin ei ollut kovin kummonen. En Ruotsin tasoa tämän perusteella määrittelisi.
Italiassa, eräässä pienessä merenrantakylässä jonne sattumalta päädyimme. Upea, aito paikka, jota ei ainakaan silloin vielä olleet turistit pilanneet.
Suomessa valitettavasti vaikka mm italiassa on tullu reissattua ristiin rastiin.
Italiassa olen syönyt kylläkin elämäni ylivoimaisesti huonoimman ja kalleimman pitsan. Pitikin mennä erääseen turistirysä pizzeriaan nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa kasvispitsa (olen sekasyöjä)
Tästä teki hyvän ne maut eli hillottu punasipuli, pinaatti, vuohenjuusto. En muista mitä siina vielä oli.
Itse teen kotona itselleni kasvispitsaa, jossa paholaisenhilloa, punasipulia, juustoraastetta, oliiveja tai ananasta, joskus paprikaa ja jos jääkaapista löytyy niin vielä aurajuustoa. Pohjana käytän tortillalättyjä, niin ei ole ainakaan paksu pohja.
Itävallassa! Käytiin päiväretkellä Salzburgissa ja syömässä kehutussa pienessä vähän syrjäisessä pizzeriassa. Oli ihan täydellinen päivä ja maailman paras pitsa kyllä kruunasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa, eräässä pienessä merenrantakylässä jonne sattumalta päädyimme. Upea, aito paikka, jota ei ainakaan silloin vielä olleet turistit pilanneet.
Aika monet kuitenkin elävät Italiassakin matkailusta ja ovat nyt olleet hätää kärsimässä, kun turistit eivät ole pilaamassa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa. Italian pizzat oli huonoimmat. Niihin ei juuri koskaan kuulunut lihaa, korkeintaan parman kinkkua muutama hassu viipale.
Siksi oonkin syöny parasta kasvispizzaa italiassa!
Paras kinkku-ananas-aurajuustopizza Suomessa, eräällä Kesoililla käytiin aina 90-luvulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa kasvispitsa (olen sekasyöjä)
Tästä teki hyvän ne maut eli hillottu punasipuli, pinaatti, vuohenjuusto. En muista mitä siina vielä oli.
Itse teen kotona itselleni kasvispitsaa, jossa paholaisenhilloa, punasipulia, juustoraastetta, oliiveja tai ananasta, joskus paprikaa ja jos jääkaapista löytyy niin vielä aurajuustoa. Pohjana käytän tortillalättyjä, niin ei ole ainakaan paksu pohja.
Nuo juustopuun juurakot tekee kyllä mistä tahansa kasvisruoasta herkkua.
Suomessa.
Italiassa olen syönyt kamalimmat pizzat. Hyvää pizzaa en ole siellä ikinä syönyt. Italialassa ei kyllä muutenkaan hyvää ruokaa saa, niillä kun tuntuu olevan tapana lisätä mauttomuutta joka ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa pizzat ovat huonoja. Ohuita ja liian vähän täytteitä. Eivät käytä edes valkosipulimurskaa tai pizzamaustetta.
Kuopion Merhabasta saa kunnon pizzaa. Täytteitä on runsaasti ja hintakin vain 6€. Maku on korviahivelevä, pizza al dente.
Vaan kuittia et sieltä saa...
Mombasassa. Muistan vieläkin sen tuoreista, vastapoimituista tomaateista tehdyn tomaattikastikkeen täydellisen maun.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa pizzat ovat huonoja. Ohuita ja liian vähän täytteitä. Eivät käytä edes valkosipulimurskaa tai pizzamaustetta.
Kuopion Merhabasta saa kunnon pizzaa. Täytteitä on runsaasti ja hintakin vain 6€. Maku on korviahivelevä, pizza al dente.
Parhaat pizzat saa todellakin ählämipaikoista. Tuleeko maku rannekarvoista vai mistä. En tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopion Merhabasta saa kunnon pizzaa. Täytteitä on runsaasti ja hintakin vain 6€. Maku on korviahivelevä, pizza al dente.Vaan kuittia et sieltä saa...
Sitä ei voikaan syödä.
Ravintola karvakäsi jossain kainuun peräkylällä.
Hauskoja nämä jotka haukkuu Italian pizzat. Kyllähän se niin vaan on, että siellä on kiistatta maailman parhaat pizzat.
Saksassa, Düsseldorfissa. Kävimme siinä samassa paikassa useammankin kerran, koska pizzat olivat aina hyviä ja laadukkaita.
Toiseksi paras pizzapaikka oli Italian jossakin pikkukylässä Ranskan rajan lähellä, myös Gardajärvellä oli hyvää. Olemme asuneet Keski-Euroopassa ja matkustaneet pitkin poikin Eurooppaa senkin jälkeen, mutta nuo muistuvat mieleen. Suomessa parhaat pizzat ovat itse tehtyjä. Täällä en ole ikinä saanut mitään muita kuin kohtalaista pizzaa.
Sisiliassa ja se oli vähän niinkuin pannupizzaa, ihan mielettömän hyvää.
Ahvenan maassa.