Missä maassa olet syönyt parasta pizzaa?
Itsellä ehkä Usassa, San Franciscossa. En muista pizzerian nimeä tosin. Raaka-aineet ensiluokkaisia ja maku ihan uskomaton. 🤤
Kommentit (62)
Ranskassa paikasta joka on lähellä merta. Täytteet oli mereneläviä ja todella tuoreita.
Italiassa tietysti. Se tunnelma, joka siellä siellä pikkukadulla oli, kohotti sen pitsan maun potenssiin kymmenen.
Suomessa. Olen kyllä matkustellut myös Italiassa mutta kun siellä on niin taivaan herkullista muutakin ruokaa, olen vain Napolissa kerran syönyt pizzan. Ei se hassumpaa ollut mutta en sitä parhaana syömänäni pizzana pitänyt.
Se oli kyllä Italia. Japanissa oli huonoja pitsoja.
Vaikea uskoa, mutta Englannissa, pienessä maalaisravintolassa pizza oli todella maailman parasta.
Italiassa. Suoraan puu-uunista pizza margarita.
Oma tekemäni taitaa kyllä olla edelleen paras. Teen kyllä Italian tyyliin avotulella pitsakivellä ja olen harjoitellut ja kokeillut asiaa viimeiset 32 vuotta :) Kotona saa juuri niistä aineista mistä haluaa.
Mutta Italiassakin olen kyllä syönyt todella hyvän pitsan, samoin Ranskassa.
Osaatteko sanoa mikä mahtoi olla se juju mikä teki syömästäsi parhaasta pitsasta juuri sen maistuvimman. pitsankehittelyprojektini jatkuu yhä :D
Vierailija kirjoitti:
Suomessa. Italian pizzat oli huonoimmat. Niihin ei juuri koskaan kuulunut lihaa, korkeintaan parman kinkkua muutama hassu viipale.
Itslialaisiin pitsoihin ei ole koskaan kuulunut mättää ja sekoittaa paljon täytteitä!
Ei se ehkä elämäni parasta pizzaa sinänsä ollut, mutta kinkku-ananaspizzaa oli syötävä Honolulussa rantaravintolassa auringonlaskun aikaan ja kokonaisuus oli tunnelma huomioiden ylittämätön.
Suomessa. Italiassa pizzat oli pahoja. Pidän runsaista täytteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa. Italian pizzat oli huonoimmat. Niihin ei juuri koskaan kuulunut lihaa, korkeintaan parman kinkkua muutama hassu viipale.
Itslialaisiin pitsoihin ei ole koskaan kuulunut mättää ja sekoittaa paljon täytteitä!
Italia on KÖYHÄ maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Suomessa sitten perussettip on tuplasalami, kebabliha, kinkku, tonnikala, ananas ja jalapeno. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Oma tekemäni taitaa kyllä olla edelleen paras. Teen kyllä Italian tyyliin avotulella pitsakivellä ja olen harjoitellut ja kokeillut asiaa viimeiset 32 vuotta :) Kotona saa juuri niistä aineista mistä haluaa.
Mutta Italiassakin olen kyllä syönyt todella hyvän pitsan, samoin Ranskassa.
Osaatteko sanoa mikä mahtoi olla se juju mikä teki syömästäsi parhaasta pitsasta juuri sen maistuvimman. pitsankehittelyprojektini jatkuu yhä :D
Varmasti pitsataikina on ratkaiseva eli tietyt vehnäjauhot, taikinan käsittely ja pohjan ohuus. Valmiin pitsan päälle tuoreita yrttejä ja aina loraus oliiviöljyä. /nro 8
Italiassa pizzat ovat huonoja. Ohuita ja liian vähän täytteitä. Eivät käytä edes valkosipulimurskaa tai pizzamaustetta.
Kuopion Merhabasta saa kunnon pizzaa. Täytteitä on runsaasti ja hintakin vain 6€. Maku on korviahivelevä, pizza al dente.
Lontoossa kasvispitsa (olen sekasyöjä)