Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja kaipaa 3kk neidin äiti

Vierailija
14.08.2013 |

Esikoinen siis kyseessä ja tyttö on ollut tähän saakka todella helppo. Pulauttelee paljon ja välillä itkenyt ilmavaivoja, mutta siinä kaikki. Kunnes nyt noin viikon on alkanut itkemään todella paljon, yleensä noin tunti ruoan jälkeen, näkee oikein kuinka häntä sattuu. Heittää usein itsensä kaarelle. Täysimetyksellä on. En osaa sanoa onko ilmavaivoja vai esim.refluksia. Ja voinko itse tehdä jotain, esim.ruokavalio. Maitoa en itse juo ja maitotuotteita käytän vähän, kahvia juon ehkä 2-4 kuppia päivässä. Neuvola on ensi viikolla, mutta toistaiseksi sieltä ei ole tullut apuja, koska paino on noussut. Pulauttelu on ollut tällä viikolla todella runsasta ja tuntuu välillä, että itku loppuu kun ylimääräiset tulee ulos. 

Jos jollain kokemusta tai osaa neuvoa niin iso kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omasta ruokavaliostasi erilaisia aineita pois. Vauva voi olla allerginen kalalle tai viljalle tai mille vaan. Itselläni ei ole ollut allergista vauvaa, joten en osaa sanoa mikä auttaisi mutta ystäväni joutui olemaan rajoitetulla ruokavaliolla koko imetyksen ajan.

Vierailija
2/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö sille nälkä? Tuleeki maitoa runsaasti vai vähän? Meillä on täytynyt alkaa antaa kiinteitä jo vähän ennen neljää kuukautta, kun lapsi jäänyt aina nälkäiseksi. Itkut on loppuneet siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle aloitin kiinteät 3kk koska pulautteli paljon. Pulauttelu vähentynyt huomattavasti kiinteiden aloituksen jälkeen molemmilla. Voit tietysti soittaa neuvolaan.

Vierailija
4/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita kiinteät, se auttaa.

Vierailija
5/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää. Maitoa pitäisi tulla hyvin, mutta mistäs sen tietää. Kauhea, jos toisella onkin ollut vaan nälkä :( Olen yrittänyt imettää aina kun haluaa, sitten käskettiin pitää parin-kolmen tunnin tauko, että vatsa saa rauhottua ja joku jo syytti, että syötän liikaakin. Ota näistä selvä. Kiinteiden aloitus ei tullut edes mieleen, mutta oppia ikä kaikki. Sitä kokeillaan seuraavaksi.

Vierailija
6/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotkos, auttaako kiinteän antaminen?

Vierailija
7/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jätä kahvi pois.

Vierailija
8/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolet nuorempi vauva, mutta pulauttelu on ollut hänelläkin runsasta. Oma ruokavalio syyniin, imetys mahd. pystyssä, hyvä röyhtäytys (tarpeeksi kauan), sängynpäätyä ylemmäs, Nutrilon Nutritonia (joku maidonsakeuttaja, löytyy korvikkeiden vierestä kaupasta) ja taukoja syömisessä, jos maito tulee vuolaasti tai vauva hotkii. Tämmösiä mulle sanottiin neuvolassa. Ja sit voi kokeilla Disflatylia (käyttäjäystävällisempää kuin Cuplaton, kuulemma) ja vaikka ihan särkylääkettä iltaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä