Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ja jossain vaiheessa alkavat kuukautiset.

Vierailija
14.08.2013 |

"Sitte me käytiin Särkänniemessä, enkä mä voinut mennä mihinkään laitteeseen, koska mun kuukautiset olisi ehkä voinut alkaa just silloin!": sanoi 11 vuotias tyttönen eilen luokalleen, kun kesäloma kuulumisista juttelivat.

Kyseinen tyttö tuosta noin vaan tipauttelee keskusteluihin useinkin joskus alkavat kuukautisensa. Ei voi leikeissä olla äiti, jos vaikka kuukautiset alkaa, ei voi ottaa palloa kiinni, jos kuukautiset alkaa, ei voi pitää muuta kuin farkkuja, kun kuukautiset voi alkaa jne. Vuosi sitten jutut alkoi, kun terveydenhoitajan tarkastuksessa tytöt saivat pienen kirjasen aiheesta.

Onhan se kiva, että lapsi opetetaan olemaan sinut asian kanssa, mutta pitäisikö samalla opettaa myös hieman henkilökohtaisuutta ja yksityisyyttä?

Minun roolini on tässä se, että tytöt leikkivät meillä lähes joka päivä. Pakostakin kuulen jutut. Oma tytär ja pari muuta on kuukautisten kanssa ok, mutta lähinnä häiritsee, että pitääkö niistä KOKO AJAN jauhaa...

Yksi tyttö vuosi sitten järkyttyi, kun kuuli kuukautisista vasta ekaa kertaa, siitä tuli melkoinen hulabaloo. Äitinsäkin järkyttyi, että miksi vasta kymmenvuotiaille edes puhutaan asiasta ja kutsui kaikki vanhemmat koolle. Samassa hötökässä toinen tyttö sai leikkikiellon tuon kuukautistytön kanssa.

Aika mielenkiintoisia reaktioita kaikkinensa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla