Apua, saako jouluun mennessä pudotettua 10 kg?
Olen kesän aikana lihonut. Painan jo lähes 100 kg! Nyt on pakko ottaa itseän niskasta kiinni... 30 kg saisi ainakin lähteä, mutta täytyy ottaa jokin välitavoite. Olisiko - 10 kg jouluun mennessä realistista? Miten pääsen tavoitteeseen? Nyt on hyvät neuvot kalliit!
En halua alkaa nutraamaan tai syömään muitakaan ateriankorvikkeita. Kokeilin kerran, mulle tuli niistä vaan kamalan huono olo ja hirveä makeanhimo.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:24"]
Jatkan vielä... Että sittenkin, kun olen saanut väännettyä siitä kaalista vaikka raastetta ja puperrettua sitä. Niin mulla on sellainen typerä olo. Että nyt söin kaalia, joo, hienoa, terveellinen valinta. Maistui, no, ei ollut mikään makuelämys. Oli vaan kaalia. Ja nyt on massu täynnä kaalia, mutta se ei silti korvannut sitä juustosämpylää makuelämyksenä. Ja sitten koko päivän mielessä pyörii se juustosämpylä. Mikä neuvoksi?
[/quote]
Mene hoitoon. Sulla on sairas suhtautuminen ruokaan jos koko ajan sitä mietit. Opettele hyväksymään se ettet voi saada kaikkea. Jos haluat vetää niitä juustosämpylöitä, hyväksy se että olet lihava. Jos haluat laihtua, et syö niitä. Ihan yksinkertaista. Eikö sulla ole yhtään itsehillintää? Ei normaalit ihmiset himoitse ruokaa tuolla tavalla kontrolloimattomasti.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:06"]
Kun joku keksisi, miten porkkana maistuisi suussa yhtä hyvältä kuin suklaapatukka!
En voi mitään sille, että en tykkää vihanneksista. Syön niitä kyllä, kun tiedän, että on pakko, mutta sellaista pakkopullaa se niiden jäsytäminen on. Vähän kuin lääkettä ottaisi. Miten oppisin nauttimaan vihanneksista?
[/quote]
Osaatko/tykkäätkö laittaa ruokaa? Vihanneksia voi nauttia niin monella muullakin tavalla kuin salaatin muodossa! :) Wokkaa niitä, tee niistä keittoja, paista/paahda uunissa (valele vaikkapa yrteillä maustetulla öljyllä), grillaa, tee muussia (muustakin kuin perunoista), parsakaali on höyrytettynä tosi hyvää... Ja salaattienkaan ei tarvitse olla niistä perus "salaattivihanneksista" rakennettuja kylmiä kokonaisuuksia, voit kokeilla lisätä salaattipohjaan vaikkapa paistettua sipulia ja paprikaa, ja sitten jotain lihaa/kalaa/juustoa kaveriksi.
Tsemppiä, onnistut kyllä kunhan pääset ensin eroon tuosta hurjasta epätoivon tunteesta! :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:24"]
Jatkan vielä... Että sittenkin, kun olen saanut väännettyä siitä kaalista vaikka raastetta ja puperrettua sitä. Niin mulla on sellainen typerä olo. Että nyt söin kaalia, joo, hienoa, terveellinen valinta. Maistui, no, ei ollut mikään makuelämys. Oli vaan kaalia. Ja nyt on massu täynnä kaalia, mutta se ei silti korvannut sitä juustosämpylää makuelämyksenä. Ja sitten koko päivän mielessä pyörii se juustosämpylä. Mikä neuvoksi?
[/quote]
Mene hoitoon. Sulla on sairas suhtautuminen ruokaan jos koko ajan sitä mietit. Opettele hyväksymään se ettet voi saada kaikkea. Jos haluat vetää niitä juustosämpylöitä, hyväksy se että olet lihava. Jos haluat laihtua, et syö niitä. Ihan yksinkertaista. Eikö sulla ole yhtään itsehillintää? Ei normaalit ihmiset himoitse ruokaa tuolla tavalla kontrolloimattomasti.
[/quote]
Eikö? Eikö ihmiset muka ajattele, että mitäs seuraavaksi syötäisiin? Suunnittele illan tai viikonlopun ateriaa? Tai sitä, mitä seuraavaksi leipoisi? Kyllä mä vaan ajattelen. Jos en ajattele, en käy ruokakaupassakaan. Ja sitten, kun ei ole kotona ruokaa, niin lähigrilli tai hampurilaisravintola kutsuu.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:28"]
Kun joku keksisi, miten porkkana maistuisi suussa yhtä hyvältä kuin suklaapatukka!
En voi mitään sille, että en tykkää vihanneksista. Syön niitä kyllä, kun tiedän, että on pakko, mutta sellaista pakkopullaa se niiden jäsytäminen on. Vähän kuin lääkettä ottaisi. Miten oppisin nauttimaan vihanneksista?
[/quote]
Osaatko/tykkäätkö laittaa ruokaa? Vihanneksia voi nauttia niin monella muullakin tavalla kuin salaatin muodossa! :) Wokkaa niitä, tee niistä keittoja, paista/paahda uunissa (valele vaikkapa yrteillä maustetulla öljyllä), grillaa, tee muussia (muustakin kuin perunoista), parsakaali on höyrytettynä tosi hyvää... Ja salaattienkaan ei tarvitse olla niistä perus "salaattivihanneksista" rakennettuja kylmiä kokonaisuuksia, voit kokeilla lisätä salaattipohjaan vaikkapa paistettua sipulia ja paprikaa, ja sitten jotain lihaa/kalaa/juustoa kaveriksi.
Tsemppiä, onnistut kyllä kunhan pääset ensin eroon tuosta hurjasta epätoivon tunteesta! :)
[/quote]
Kiitos! Yritetään... Joo, tykkään laittaa ruokaa. Mutta jostain syystä mun vihanneskokeilut epäonnistuu aina (paitsi ne, joissa on juustoa ja kermaa).
Yritin tehdä bataattilaatikkoa - siis samaan tyyliin kuin vaikka lanttulaatikkoa. Siitä tuli aivan törkeän hirveää. Yksi lusikallinen riitti, yäk.
Talvella tein kolmeen otteeseen uunivihanneksia. Niistäkin tuli järkyttävän makuisia. Kokeilin eri reseptejä, ne oli silti vaan väkeviä ja pahoja.
Keväällä kokeilin vihannessosekeittoa mustajuurista. Juuret lensi roskiin, kun aloin keittää niitä. Koko keittiö alkoi haista niistä ihan virtsalle, mua rupesi oksettamaan. Ja niiden olisi pitänyt olla joku makuelämys!
Viime viikolla höyrytin pinaattia pihvin seuraksi perunan sijaan. Väkevää, ihan kamalaa. Väkisin sitä sitten väänsin, kun se luomupinaattikaan ei ihan ilmaista ollut. Mies ei siihen koskenutkaan.
Tykkään kyllä esim. uunissa tehdyistä kukkakaaleista. Juustogratiinilla. :(
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:36"]
Muuta Italiaan ;-)
[/quote]
On harkinnassa. Miehen vaan vähän vaikea keksiä sieltä töitä. Vaihda mies italiaanoon? :D
Mainitsin tän kirjan jo tuossa kasvisketjussa, mutta muistin kirjan nimen väärin. Jos tästä nyt ei muuta iloa ole, niin siitä saa muutaman hyvän reseptin ja viihdyttäväkin se on. Gino D'Acampo, Italian dieetti
http://www.makuja.fi/artikkelit/1506694/tiesitko/nain-laihdut-25-kiloa-vuodessa-herkuttelemalla/
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:36"]
Muuta Italiaan ;-)
[/quote]
On harkinnassa. Miehen vaan vähän vaikea keksiä sieltä töitä. Vaihda mies italiaanoon? :D
[/quote]
Mitäpä ei nainen tekisi ulkonäkönsä eteen :D
Kyllä mä syön laihiksellakin kasvikset gratiinina tai kastikkeen kanssa, salaatin fetajuustoilla tai salaatinkastikkeella. Kaaliraastekin menee oikein hyvin coleslawina :P
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos! Yritetään... Joo, tykkään laittaa ruokaa. Mutta jostain syystä mun vihanneskokeilut epäonnistuu aina (paitsi ne, joissa on juustoa ja kermaa).
Yritin tehdä bataattilaatikkoa - siis samaan tyyliin kuin vaikka lanttulaatikkoa. Siitä tuli aivan törkeän hirveää. Yksi lusikallinen riitti, yäk.
Talvella tein kolmeen otteeseen uunivihanneksia. Niistäkin tuli järkyttävän makuisia. Kokeilin eri reseptejä, ne oli silti vaan väkeviä ja pahoja.
Keväällä kokeilin vihannessosekeittoa mustajuurista. Juuret lensi roskiin, kun aloin keittää niitä. Koko keittiö alkoi haista niistä ihan virtsalle, mua rupesi oksettamaan. Ja niiden olisi pitänyt olla joku makuelämys!
Viime viikolla höyrytin pinaattia pihvin seuraksi perunan sijaan. Väkevää, ihan kamalaa. Väkisin sitä sitten väänsin, kun se luomupinaattikaan ei ihan ilmaista ollut. Mies ei siihen koskenutkaan.
Tykkään kyllä esim. uunissa tehdyistä kukkakaaleista. Juustogratiinilla. :(
[/quote]
Unohda ne monimutkaiset reseptit. Laita uunivuokaan paprikaa ja kukkakaalia paloina, pullasudilla sipaisu öljyä ja uuniin. Peruna käy, bataatti, parsakaali, lanttu jne. Pintaan vain sipaisu öljyä, niiden ei ole tarkoitus lillua öljyssä.
Pilko ja keitä porkkanoita, soseuta sauvasekoittimella, suolaa ja pippuria. Siinä sulle keitto. Tai laita lisäksi perunaa ja sipulia. Tai kukkakaalia.
Aloita yksinkertaisilla ruuilla. Opettele maut. Testaa mistä pidät. Älä syö mustajuurta, jos se on pahaa, mutta älä luovu kasviksista yhden epäonnistuneen makuelämyksen takia. Ja ikinä ei voita, juustoa, kermaa tai kermankorviketta kasvisruokiin.
Helposti pystyy tässä on neljä kuukautta aikaa. Itse pudotin tuossa ajassa yli 10 vaikkei ylipainoa ollut enää kuin 15kg jäljellä. Kaikki riippuu siitä että viitsitkö alkaa sitä oikeasti pudottamaan? Onko ote niskasta jo otettu? Jos on niin pidä kiinni ja kovin!