Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä minulle ja vauvalle asunto??

Vierailija
14.08.2013 |

Yksityiset ja kaupunki ei hyväksy sosiaalitoimiston vuokravakuus sitoumusta ja olen rahaton persaukinen taukki!! Erottu ollaan miehen kanssa jo aikaa sitten, mutta en saa asuntoa mistään joten jökötetään täällä miehen asunnossa.. Alkaa tulla melko epätoivoinen olo..
Ei ole oikeastaan mitään mistä säästää takuuvuokraa varten, joten kadullekko muutan ja lapsi huostaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin, että perustetaan Suomeen amerikkalaistyylisiä trailer park'eja. Kunnat voisivat tukea asukkaita ja antaa "tontin" käyttöön maksutta. Lääniähän tässä maassa riittää. Sinne voisi sitten kukin pystyttää sen mukaisen asumuksen, johon rahkeet riittävät.

Vierailija
42/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Toisenlainen" elämä on siis yhteiskunnan tuilla loisimista?
Työttömyyttä ja työttömiä toki on, sen me työssäkäyvät olemme sisäistäneet. Mutta se että tehdään lapsi tuohon tilanteeseen, ja ollaan taloudellinen pärjääminen laskettu tukien varaan, on kyllä aika lyhytnäköistä ja vastuutonta, ja tuskin herättää meissä muissa suurta myötätuntoa.

[/quote]

No en nyt tarkoittanut ihan mitään tuilla loisimista! TIlanteemme ei ollut aiemmin tälläinen. Tilanteet muuttuu, koita ymmärtää? Mieheni jäi työttömäksi, ei ollut enää töitä tarjolla! Että täällä me TUILLA LOISIVAT ihmiset nyt sitten ollaan, ei voi mitään!
Mä en voi mennä töihin, joten pakko elää tuilla. Mutta sä et nähtävästi ymmärrä. Pitäisikö mun laittaa muutaman kuukauden ikäinen jonnekkin hoitoon? Varmasti olis hyväksi vauvan kehitykselle..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta toiseen kaupunkiin, jos kaupungissanne ei vvo ja sato vuokraa. Noidenlisäksi on muitakin, jotka asuntoja vuokraa, vakuutusyhtiöt ainakin, avara, ym.Luulen että et vaan nyt kaikkea kerro... tai ota laina, jolla maksat takuuvuokran.

Vierailija
44/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rauhoitu ja jätä huomiotta nuo räyhäävät kommentit. Suurin osa ihmisistä ymmärtää kuitenkin, että erilaisia elämäntilanteita on. 

Jos paikkakunnallasi on noita VVO:n tai Saton asuntoja, soittele niiden asiakaspalveluun. Mulla on kokemusta Helsingin Satosta, ja siellä oltiin ainakin tosi ystävällisiä ja avuliaita.

Jos noita ei paikkakunnaltasi löydy, mielestäni sun kannattaisi varata aika sosiaalityöntekijälle. Hän ainakin osaa neuvoa sua siinä, mitä kautta asuntoa voi alkaa etsiä. Tsemppiä!

Vierailija
45/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:04"]

muuta toiseen kaupunkiin, jos kaupungissanne ei vvo ja sato vuokraa. Noidenlisäksi on muitakin, jotka asuntoja vuokraa, vakuutusyhtiöt ainakin, avara, ym.Luulen että et vaan nyt kaikkea kerro... tai ota laina, jolla maksat takuuvuokran.

[/quote]

EI taida olla ihan noin helppoa. Muistaakseni isähän voi estää lapsen äidin ja lapsen muuton toiselle paikkakunnalle? vai onko tämä jo vanhentunutta tietoa.. 

ap

Vierailija
46/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt kumma jos ei äidille ja pienelle vauvalle muka löydy jotain kriisiasuntoa ensihätään kun kuitenkin ties mille juopoille, vankilakundeille ja mamuille on kylläasuntoja tarjolla.

Ota se vauva kainaloon ja mene uudestaan sinne soskuun ja sano ettei teillä ole asuntoa ja et voi enää asua miehen kanssa päivääkään!

Soita turvakotiin tai ensikotiin ja pyydä apua ja tietoa ja jos kukaan ei muka auta vaikka itse olet AKTIIVINEN niin ota yhteys oikeusaputoimistoon!

Vierailija
47/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi estää lapsen ja äidin muuttoa toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
48/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet seurakunnan jäsen, niin ole yhteydessä myös seurakunnan diakonitoimistoon. Heiltä voi saada ainakin neuvontaa ja mahdollisesti myös konkreettista apua. Joillakin seurakunnilla on myös vuokra-asuntoja.

Vierailija
49/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:13"]

No on se nyt kumma jos ei äidille ja pienelle vauvalle muka löydy jotain kriisiasuntoa ensihätään kun kuitenkin ties mille juopoille, vankilakundeille ja mamuille on kylläasuntoja tarjolla.

Ota se vauva kainaloon ja mene uudestaan sinne soskuun ja sano ettei teillä ole asuntoa ja et voi enää asua miehen kanssa päivääkään!

Soita turvakotiin tai ensikotiin ja pyydä apua ja tietoa ja jos kukaan ei muka auta vaikka itse olet AKTIIVINEN niin ota yhteys oikeusaputoimistoon!

[/quote]

Löytyy kyllä, mutta ap ei käytä tätä vaihtoehtoa, koska pelkää joutuvansa lastensuojelun asiakkaaksi.

Vierailija
50/50 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 14:13"]

[/quote]

Lapsen saaneelta oletaan löytyvän sitä elämän hallintaa ja kykyä vastuun kantoon. Tämä yhteiskunta on jotenkin rakennettu kierosti, että ensin käydään koulut, hankitaan sitä työtä ja luodaa vakaa talous ja sitten vasta perustetaan se perhe, koska ne on niitä henkilökohtaisia arvovalintoja.

Alkoholismi yms sinun mainitsemat asiat harvoin on niitä asioita, johon päädytään vapaaehtoisesti tai omasta tahdosta vaan silloin tosiaan on niitä elämänhallinan vaikeuksia, johon sitä apua tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä