Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen uusi puoliso päättää lastemme asioista..

Vierailija
14.08.2013 |

Erosimme yli vuosisitten, mies petti minua uuden naisensa kanssa ja muutti tämän luokse kun sain tietää suhteesta. Lasten tapaamiset sovimme heti alkuun. Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. Mies meni naimisiin tämän uuden naisen kanssa vähän aikaa eromme jälkeen. Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi tunteet, ap:n surun ja katkeruuden. Jollain kestää päästä erosta yli kauan ja jotkut eivät siitä pääse koskaan, siltikään se ei anna oikeutta toimia pelkästään tunteen mukaan kun kuvioissa lapsia, aikuisen ihmisen osattava käyttäytyä näissä tilanteissa koska lapset kyllä vaistoaa äidin katekruuden ja se vaikuttaa taas ristiriitaisesti lapsiin ja mahdollisesti isä-lapsi suhteeseenkin.

Vierailija
2/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä arkipäivän tapaamispäivää voida sopia vakioksi kun kuitenkaan ette ole väleissä, joissa lapset saavat mennä ja tulla silloin kuin heille sopii tai voitte yhdessä päättää?

Kyllä jokaista aikuista normaalia ihmistä vituttaisi kun ei koskaan tietäisi minä päivänä viikolla on vapaa ilta ja sen päättää miehen, jota kohtaan on vielä tunteita, uusi rakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 22:03"]

Joku mainitsi tunteet, ap:n surun ja katkeruuden. Jollain kestää päästä erosta yli kauan ja jotkut eivät siitä pääse koskaan, siltikään se ei anna oikeutta toimia pelkästään tunteen mukaan kun kuvioissa lapsia, aikuisen ihmisen osattava käyttäytyä näissä tilanteissa koska lapset kyllä vaistoaa äidin katekruuden ja se vaikuttaa taas ristiriitaisesti lapsiin ja mahdollisesti isä-lapsi suhteeseenkin.

[/quote]

Tunnen henkilön joka ei ole päässyt katkeruudesta ikinä eroon. Erosta eli siitä kun mies lähti litomaan on kolmisenkymmentä vuotta ja tämä katkera nainen riehuu yhä lapsilleen etteivät he saa antaa isälleen anteeksi sitä että tämä hylkäsi heidät. Lapset ovat jo aikuisia ja heillä on jo omiakin lapsia.

Isäänsä lapsilla on hyvät ja rakastavat välit, samoin äitipuoleensa. Omaan äitiinsä he taas ovat lähes katkaisseet välit. Isä ei koskaan hylännyt lapsiaan, lapset kävivät isällään salaa äidiltään. Minä siis väittäisin että katkeruus vaikuttaa sen katkeran henkilön ja lapsen väleihin enemmänkin.

Ja täytyy sanoa että käynyt mielessä kuinka paljon paremmin nuo tuntemani lapset voisivat jos isänsä olisi ottanut heidät mukaansa lähtiessään litomaan. 

Vierailija
4/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas, että on väsynyt provo. Älkää ruokkiko Porvoon peikkoa!

Vierailija
5/79 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:58"]En minä ole katkera, en vaan ymmärrä miksi tämän uuden naisen pitäisi muka saada osallistua meidän lapsen elämään kun ei niiden asiat kuulu tälle naikkoselle millään tavalla. Ei minun mielestäni täysin lapsille tuntemattoman ihmisen tarvitse päättää lasten asioista tai esimerkiksi tunkea naamaansa lasten joulu tai kevätjuhliin. Ne on lapsia ja lasten vanhempia varten eikä tällä naikkosella ole edes omia lapsia niin miksi sellaisen pitäis päättää minunkaan lasten asioista??
[/quote]

Pakko tulla jakamaan oma kokemukseni: vanhempani erosivat myrskyisäati kun itse olin teini ja siskoni lapsia. Äitini on siitä lähtien yrittänyt mustamaalata isääni, kertonut meille alle 15v lapsille kaikki pettämis- ja "työmatka"-kertomukset. Edelleen, vaikka olen 21 ja siskoni 17, emme saa mainita isää tai hänen uutta puolisoaan millään lailla. Ja edelleen äiti haukkuu ja naljailee ja näin esimerkkinä: äiti asuu eri paikkakunnalla siskojeni kanssa. Minä asun samalla paikkakunnalla kuin isäni. Toinen siskoni opiskelee viikot isän luona. Kerran kun iskä ja hänen nyksä tulivat käymään samana viikonloppuna äitini kaupungissa, ja nätisti ehdotti olisiko syöminen mukavaa, niin äiti suuttui. Minä ja siskoni ei kauhesti nähdä kumpaakaan vanhempaamme, mutta äidin viikonloppuna oli täyain suvaitsematonta nähdä iskää ja varsinkaan hänen nyksää.

Eli ap: älä ahdistu tommosista asioista. Näin lapsen näkökulmasta tuo ristituli on kaikkein ikävin paikka. En edelleenkään kykene isän nyksän kanssa normaaliin kanssakäymiseen ilman avopuolisoani, sillä koen syyllisyyttä ja ahdistusta. Kaikki äitin sanojen vuoksi. Tärkeintä että lapsillasi on mukavaa, ja vielä kivempi homma jos nyksä tykkää lapsistasi!

Vierailija
6/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollehan sinä et voi mitään, jos nainen päättää siellä huushollissa niin onnea hänelle. tapaamiset kannattaisi laittaa paperille ja pitää niistä kiinni - niissä sinulla on sananvaltaa myös. jos siellä on sitten kukkatapetit ja miehelläsi pinkit housut niin ei voi mittää :D

Vierailija
7/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:39"]

Erosimme yli vuosisitten, mies petti minua uuden naisensa kanssa ja muutti tämän luokse kun sain tietää suhteesta. Lasten tapaamiset sovimme heti alkuun. Miehellä on lapsi myös minua edeltäneestä suhteesta. Mies meni naimisiin tämän uuden naisen kanssa vähän aikaa eromme jälkeen. Minua vaivaa se että mieheni uusi nainen päättää milloin lapsemme voi mennä heidän luokse, päättää mitä syövät ja mitä tekevät ruuaksi. Mies kysyy aina uudelta naiselta sopiiko tälle jos lapset tulevat silloin ja silloin. Mies kysyy myös tältä naiselta että onko heillä menoa tai suunnitelmia jos lapsillamme on esimerkiksi jonkun kaverin syntymäpäivät. Lasten mukaan he myös päättävät yhdessä ihan kaikesta, rahasta, sisustuksesta, vaatteiden ostosta yms. Voinko minä millään kieltää tänä naista päättämästä lapsemme asioita. Lasten asioistahan pitäisi päättää lasten vanhemmat eikä mikään isän uusi heitukka?

[/quote]

Palsta Mamma kateellisena kuin eksänsä on tasa-arvoisessa liitossa jossa päätetään yhdessä asioista. Tässä lienee syy, miksi mies jätti ap:n....

Vierailija
8/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä et voi sille yhtään mitään. Kyseessähän ei ole mikään isän uusi heitukka, vaan isän nykyinen aviovaimo.

Vierailija
9/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Parisuhteessa, kun ei voi vain toinen päättää. Sinulla ei ole mitään oikeutta määritellä, miten isä hoitaa isyyttään.

Vierailija
10/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tapaamiset paperilla, näkevät isäänsä myös yhtenä arki-iltana viikossa, mutta näistäkin illoista päättää tämä uusi nainen, milloin heille sopii. Usein myös niin että tämä nainen hakee lapsemme sillä isä on töissä toisella paikkakunnalla ja naisella kuulemma lyhyempi matka hakea lapset. Eikös nämä tapaamiset ole isää ja lapsia varten eikä lapsia ja isän uutta heitukkaa varten?

Vierailija
11/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän uusi heitukka nyt päättää sangen pienistä asioista, ei pelkoa, että voi päättää lastesi oikeista, isoista asioista, ellet niin tule antamaan...

Vierailija
12/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko ap, että lasten isän pitäisi sinun kanssa päättää, mitä he laittavat ruoaksi, kun lapset ovat heillä?

Vierailija
13/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehesi kyselee siis vaimoltaan, onko heillä menoja tms. Mitäs väärää siinä on?

Ja kenenkä sun mielestäsi pitäisi päättää ruoat jne. sinä viikonloppuna kun lapsi on isällään? Eiköhän se ole se tyyppi joka ruoat päättä, joka myös ruoat tekee. 

Vierailija
14/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanlettas jos lasten isä päättä yhdessä vaimonsa kanssa rahan käytöstä ja sisustuksesta. Ihan pienenä tiedoksiantona jos et itse asiaa ymmärrä: normaali parisuhde toimii niin, asioista päätetään yhdessä!! En ihmettele että miehesi on uuden etsinyt jos olet tuollainen ajatusmaailmaltasi.

Vierailija
15/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat naimissa ja tekevät yhteisiä päätöksiä ajan käytöstään jne. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaista valtaa määrätä.

Vierailija
16/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt hyvä ap päästä katkeruudestasi. Tulit jätetyksi ja voit ihan katsoa peiliin ja miettiä miksi. Lohduttaudu vaikka sillä, että ei tuo uusikaan vaimo kauaa kyydissä pysy. Jos asia sinua vaivaa, niin voithan hakea yksinhuoltajuutta. Silloin saat ihan itse ja yksin päättää lasten asioista eikä sun tarvitse kiukutella siitä, että eksäsi nyksä osallistuu lasten hoitoon. Taidat olla sitä tyyppiä, joka valittaisi vaikka asiat olisivat miten tahansa. Jos eksäsi nyksä ei osallistuisi noin aktiivisesti lastenne arkeen valittaisit että eksän nyksä vihaa lapsiasi jne.

Vierailija
17/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tapaamiset on sovittu etukäteen niin ei silloin ole mitään säätämisvaraa eli ilmoitat että näin mennään. Jos haluaa muutosta niin sitten lastenvalvojalle sopimaan. Onhan se lapsillekin tärkeää että tietävät milloin ovat isällä.

Vierailija
18/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:45"]

Meillä on kyllä tapaamiset paperilla, näkevät isäänsä myös yhtenä arki-iltana viikossa, mutta näistäkin illoista päättää tämä uusi nainen, milloin heille sopii. Usein myös niin että tämä nainen hakee lapsemme sillä isä on töissä toisella paikkakunnalla ja naisella kuulemma lyhyempi matka hakea lapset. Eikös nämä tapaamiset ole isää ja lapsia varten eikä lapsia ja isän uutta heitukkaa varten?

[/quote]

mahtaa nyppiä mutta heitukka on nyt lastenkin elämässä. älä myrkytä heidän mieliään! koita kestää, tiukkaa se tekee mutta lapsesi ajattelevat sinusta myöhemmin että olet katkera vanha akka eivätkä tule kylään koska se heitukka oli kuitenkin ihan kiva vaikka äiti sanoi muuta ja teki hyvää ruokaa ja osti kivat verhot. 

Vierailija
19/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mä olen päättänyt tuollaisista 15 vuotta jo, kun lapsi asuukin meillä :D Hyvin on mennyt. Toisaalta, lapsen äitikin on täyspäinen ja mukava, ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
20/79 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on isänsä luona viikonloppuna tapaamassa isäänsä, ei isän uutta naista. Eikö silloin isän pitäisi lasten kanssa päättää mitä syödään ja mitä tehdään. Ja jos isä hakee lapset, silloin harvoin kun sattuu hakemaan kysyy aina tältä naikkoselta oliko ensiviikolle jotain suunniteltu että mikä arkipäivä haetaan tms. Mitä se sille naiselle kuuluu edes että millon isä lapsiaan näkee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi