Kotiäiti, veisitkö lapsesi nyt tarhaan Helsingissä?
Sinä kotiäiti jolla olisi 2v ja 5v lapset, veisitkö lapsesi nyt pandemia-aikaan päiväkotiin jos mahdollisuus olla vuoden kotihoidolla ennen työkentälle paluuta?
Kommentit (14)
Itse en vie loppuvuonna, vaikka asumme pikkupaikkakunnalla joka ei hsn sivuille ole "päässyt." Kunnallamme on jokin takuu, että lapsi pääsee takaisin omaan ryhmäänsä kun palaan töihin, niin päätös oli helpompi.
En vie, mulla sama tilanne siis. Jään kotiin vielä lasten kanssa vaikka nyt syksynä ois pitänyt viedä ne hoitoon. Turhaan niitä sinne vie altistettavaksi jollei ole 100 pakko.
Veisin osa-aikahpitoon, mutta en päiväkotiin. Hoitorinki toimii meillä, enkä lopettaisi sitä pandemian vuoksi. En myöskään jäisi vuodeksi kotiin vaan haluan tehdä osa-aikaisesti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en vie loppuvuonna, vaikka asumme pikkupaikkakunnalla joka ei hsn sivuille ole "päässyt." Kunnallamme on jokin takuu, että lapsi pääsee takaisin omaan ryhmäänsä kun palaan töihin, niin päätös oli helpompi.
Meillä ei vastaavaa taetta, paikkaa haettu puolitoista vuotta
-ap
Riippuu lapsista ja siitä onko kotona riskiryhmäläisiä. Ei tuohon voi vastata kukaan muu kuin sinä itse - jokainen tilanne on erilainen.
Esimerkiksi jos lapseni olisi päivähoidossa kuntouttavista syistä, niin todennäköisesti veisin. Jos lapsi ei puolestaan varsinaisesti "tarvitse" päivähoitoa ja taloudellisen tilanteen näkökulmasta olisi ok pitää lapset kotona, niin en veisi.
En veisi. En vienyt sikainfluenssan aikaankaan. Silloin jopa päiväkoti suljettiin, kun tuli sikainfluenssatartuntoja.
En veisi Helsingissä enkä muuallakaan päin Suomea koronan vuoksi. Pienet lapset eivät osaa pitää turvavälejä ja mielestäni turhaan riskeeraan lasten ja koko perheen terveyden.
Perusteluja kiitos
-ap