Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mt-ongelmaisilla ei käytetä kuntoutuksena

Vierailija
13.08.2013 |

treenausta? Mielialan kohoaminen(endorfiinit) on taattu kovan fyysisen rääkin jälkeen.

Ja esimerkiksi Sarasvuon yrityksen nämä Fight club-kurssitkin taitavat perustua fyysisen kunnon henkistä kanttia kasvattavaan vaikutukseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. kuntosaliharjoittelua ja muuta liikuntalajeja käytetään hoitomuotona esim. psyk. sairaaloissa.

Vierailija
2/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi hoitaa masennusta, mutta vakavampia mielenterveysongelmia ei. Ne endorfiinit eivät esimerkiksi paranna lapsuuden rankkoja kokemuksia eivätkä muuta ajattelutapaa toiseksi. Terapialla siihen voidaan päästä. Eipä siitä reenaamisesta haittaakaan ole. Mutta kun on tarpeeksi vakavasti masentunut ei enää edes pääse ovesta ulos tai sängystä ylös. Olisi naurettavaa vaatia sellaista ihmistä menemään Sarasvuon kanssa nyrkkeilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain treenaus voi toimiakin. Se kun riippuu aika paljon yksittäisestä henkilöstä ja hänen ongelmastaan. Joku mt-ongelmainen saattaa rääkätä itseään tuntikausien juoksulenkeillä ilman minkäänlaista mielihyvän tunnetta. Joku taas saattaa olla niin väsynyt että pelkkä sängystä nouseminen on saavutus.

Vierailija
4/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:36"]

Jollain treenaus voi toimiakin. Se kun riippuu aika paljon yksittäisestä henkilöstä ja hänen ongelmastaan. Joku mt-ongelmainen saattaa rääkätä itseään tuntikausien juoksulenkeillä ilman minkäänlaista mielihyvän tunnetta. Ei treenaus oikein sellaisessa tilanteessa kuntoutusmuodoksi sovi. Joku taas saattaa olla niin väsynyt että pelkkä sängystä nouseminen on saavutus.

[/quote]

Äh, yksi lause jäi puuttumaan välistä.

Vierailija
5/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan hädin tuskin käydä kaupassa, laittaa ruokaa ja käydä suihkussa, enkä aina niitäkään. Se on jo kovaa fyysistä rääkkiä mulle, minä en vain pysty enempään.