Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan olet pisimmillään ollut työttömänä ennen kuin sait töitä?

Vierailija
13.08.2020 |

Kerro myös ala, koulutus, työkokemus ja montako työhakemusta teit jne

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v. 3kk. 2009 suljettiin myymälä, jossa työskentelin. Osittain omasta halusta hengailin liiton rahalla pidemmän pätkän. Kun aika kävi pitkäksi aloin hakea töitä. En muista enää hakemusten määriä tai haastatteluja. Tuolloin ei lukiota kummempaa koulutusta ollut, myöhemmin opiskelin korkeakoulututkinnon. Työttömänä en ole tuon 2009 pätkän jälkeen ollut.

Vierailija
22/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+3 v, itc, 2xmsc, 1xtech.lis, 30 v. työkokemus, 0. Ei töitä edelleenkään, ikä 57v.

Mulla oli sama tilanne, ennen kuin kunta työllisti toissa vuonna. Käy kyselemässä omasta kunnastasi, jos siellä olisi joku työllisyysasioita hoitava. Tutkijakoulutus ei ole esim. hallintopuolella sellainen haitta kuin vapailla työmarkkinoilla.

Ei ole tutkijakoulutus vaan raaka teollisuus. Yli 40-vuotiaita ei vaan oteta täällä kuukausipalkalla töihin, edes palkkatuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+3 v, itc, 2xmsc, 1xtech.lis, 30 v. työkokemus, 0. Ei töitä edelleenkään, ikä 57v.

Mulla oli sama tilanne, ennen kuin kunta työllisti toissa vuonna. Käy kyselemässä omasta kunnastasi, jos siellä olisi joku työllisyysasioita hoitava. Tutkijakoulutus ei ole esim. hallintopuolella sellainen haitta kuin vapailla työmarkkinoilla.

Ei ole tutkijakoulutus vaan raaka teollisuus. Yli 40-vuotiaita ei vaan oteta täällä kuukausipalkalla töihin, edes palkkatuella.

Siis työttömiä. Firman vaihtajia kyllä.

Vierailija
24/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta. Ainut koulutukseni on peruskoulu ja keskeytetty amis. En oikein tiennyt nuorena mitä haluan joten menin metallialan tehtaaseen ensin työharjoitteluun ja niissä hommissa olen edelleen nelikymppisenä, nyt kolmannessa tehtaassa.

Mun nuoruudessa oli sikäli helppoa, ettei vaadittu mitään koulutusta. Ei mulla ollut mitään tulityökortteja eikä juottamistaitoa, trukkiajolupaa jne kaikki opetettiin työpaikalla.

Tykkään työstäni. Palkka ei ole hyvä, mutta kyllä sillä toimeen tulee kun elää järkevästi.

Vierailija
25/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun rakennuspuoli taustalla. Noin 2kk ensimmäisestä työhakemuksesta. Elettiin sitä aktiivimalli aikaa ja minut määrättiin johonkin ihme työnhakuvalmennukseen. Siellä tein pari hakemusta puualan tehtaisiin(Vaneritehdas ja yksi saha) Viimein pääsin kunnan järjestämän tyhönojauksen kautta rakennusalan tehtaaseen ja siellä nyt kolmatta vuotta. Aiemmin hakemistani työpaikoista vastattiin myös, mutta vasta puolen vuoden kuluttua kun olin jo töissä. Olisi varmaan päässyt aiemminkin töihin, mutten kelpuuttanut muuta kuin tehdastyöt ja nekin vain tarpeeksi suurista firmoista.

Vierailija
26/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lisensiaatti niin se on tutkijakoulutus, riippumatta siitä oletko tutkijan töitä tehnyt.

Vierailija
27/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1pv ja 16h. It ala (ins.) Laitoin 7 hakemusta 4 haastattelua kahteen paikkaan olisin päässyt. Yhteen menin ja olen edelleenkin.

Vierailija
28/28 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 arkipäivää olin työttömänä, hain aktiivisesti, kävin haastatteluissa ja sain paikan. Jouduin odottamaan työn alkua 1.5 viikkoa, eli sisältyy tuohon (21 - 7) eli yht. ansiosidonnaista sain 14 päivää. (Tästä tietty omavastuu miinustettu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi