Satiaisia?
Hei auttakaa!
Reilu viikko sitten huomasin wc:ssä käydessäni, että pönttöön tippui jotain mustaa "nukkaa". Riisuessani päivän päätteeksi housuni pois oli tätä "nukkaa" jaloissa.
Ajattelin sitten, että päälläni olleet housut vaan olivat surkeat ja niistä lähti karvaa.
Noh seuraavana päivänä huomasin, että kainalokarvoissani sekä alapäässäni on jotain mustaa.
On edelleen, vaikka olen tässä välissä sheivaillutkin. Voisiko kyse olla SATIAISISTA!!!??????!
Alapää kutiaa vähän ja nyt punottaakin ja pientä näppylää on. Tosin en ole varma johtuisko vaan sheivaamisesta?
Nämä mustat "nukat" on pehmeitä, lähtee käteen ihan repäsemällä, ei näytä öttiäiseltä mut voisko olla satiaisia tai niiden saivareita???
Seksiä en ole harrastanut viime aikoina joten ei ole ainakaan sitä kautta tarttuneet.
Apua!
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:44"]
Vierailija 19:41: Mites jos on satiaisen saivareita?? Millä tavoin kuvailisit muuten kuin "häijyn näköisiksi elukoiksi"? Vastauksesi sai minulle vähän toivoa, että jos ei olekaan satiaisia. Kun sulla oli satiaisia niin oliko myös kainalokarvoissa (jos sulla kainalokarvoja)? Entä miten huomasit asian, tajusitko ns. heti.
[/quote]
Mulla oli vaan alapäässä ja kyllä sen heti tajus, ne LIIKKUI ja kutisi tosia kamalasti!
Saivarit oli ihan pikkuisia, kiinni karvan juressa. Ei liikkuneet.
Hoidin pois apteekista saatavalla aineella, varmuudeksi 2 kertaa, vaikkei oireita ollutkaan kerran jälkeen.
Hyi!
Anteeksi, olin väärässä!
-20-
Satiaiset tosiaan on aika isoja loppujen lopuksi, ne on kyllä näkyvissä ilman suurennuslasejakin. Itselläni on ollut ja kyllä huomasin välittömästi ja tiesin mistä oli kyse. Näkisit myös pieniä, mustia munia ihokarvoissassi kiinni, erittäin tiukassa.
"Näkisit myös pieniä, mustia munia ihokarvoissassi kiinni, erittäin tiukassa. " Eli kirjaimellisestiko erittäin tiukassa eli ei lähde irti juuri millään,e simerkiksi pyyhkiessä?
Oliko nämä munat mustia ja pieniä ?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:54"]
"Näkisit myös pieniä, mustia munia ihokarvoissassi kiinni, erittäin tiukassa. " Eli kirjaimellisestiko erittäin tiukassa eli ei lähde irti juuri millään,e simerkiksi pyyhkiessä?
Oliko nämä munat mustia ja pieniä ?
[/quote]
Eivät todellakaan lähde millään pyyhimällä irti, ellet ole jollain alkoholilla itseäsi pessyt. Ne on "liimalla" kiinni ihokarvoissa ja siksi vaikea saada pois; tästä syystä se hoitokin pitää tehdä kaksi kertaa, että ne vielä kuoriutumattomat satiaiset kuolee. Ne on siis mustia, kyllä.
pidä ap pari päivää vain valkoisia vaatteita, valkoisia pyyhkeitä käytä, yms.. Sittenpä näet onko niitä edelleen. Veikkaan minä ainaki että ovat vain jotain vaatenukkaa.
Kiitos vinkistä (19:59). Työni puolesta ei kyllä valkoiset vaatteet ole kovin käytännölliset. Kun neuvoit/neuvoitte pitämään valkoisia vaatteita niin onko sitten niin, että satiaiset "tippuu" valkoisin vaatteisiin ja näkyy niissä? Kun sitten toiset täällä sanoo ettei tosiaan lähe irti millään.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:03"]
Kiitos vinkistä (19:59). Työni puolesta ei kyllä valkoiset vaatteet ole kovin käytännölliset. Kun neuvoit/neuvoitte pitämään valkoisia vaatteita niin onko sitten niin, että satiaiset "tippuu" valkoisin vaatteisiin ja näkyy niissä? Kun sitten toiset täällä sanoo ettei tosiaan lähe irti millään.
[/quote]
Satiaiset, siis ne aikuiset otukset näkyvät kyllä iholla ja tippuvat, kiipeilevät jne kaikkialla. Ne munat taas eivät lähde muuta kuin nyppimällä. Katso itse esim. taskulampun kanssa karvojasi (niiltä alueilta kun sulla niitä vielä on) ja tutki tarkkaan onko siellä munia. Kyllä huomaisit ne, jos on.
No pientä nyppimisliikettä olen tehnyt, sormilla siis ja sitten on lähtenyt`?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:16"]
No pientä nyppimisliikettä olen tehnyt, sormilla siis ja sitten on lähtenyt`?
[/quote]
Mene apteekkiin, osta se pesuaine ja pese, ei siitä ole muuta haittaa kuin se, että jos ne on satiaisia , ne kuolee.
Itse aloittaisin tottakai tuosta, en edes miettisi.
Vai odotanko, että ne mahdolliset munat kuoriutuu ja olen varma että ovat satiaisia?
Vielä jollain jotain sanottavaa ? kokemuksia?
Pieniä mustia munia? Minä olen nähnyt vain isoja :D
Heips,
Saitko aloittaja koskaan selvyyttä mitä sieltä löytyi?
Itselläni on myös samanlainen ongelma. Alapää kutisee varsinkin yöaikaan ja alusvaatteista ja lakanalta löytyy sellaisia tosi pieniä nukkamaisia palleroita. Ne tarttuu kuituihin kiinni, mutta saa irti nyppäisemällä.
Niitä löytyy ihan kaikenväristen vaatteiden jälkeen, joten en usko, että on vaan mustaa nukkaa.. (toivoisin kyllä että olisi!!) Ikinä en ole nähnyt minkään liikkuvan, mutta joku kutiaa ja aina niitä jostain ilmestyy.
Mietin juuri satiaisia, mutta liikettä ei tosiaan huomaa. Myöskään mieheni ei ole näkyvästi kutissut, eikä valittanut onglemista nukkumisessa. Hänellä oli jossain vaiheessa ihottumaa, mutta ajattelimme sen johtuvan ehkä kissastamme tai pesuaineesta. Se onkin nyt lähtenyt häviämään kun kissaa ei enää päästetä sänkyyn ja pesuaine vaihtui hellävaraseen. Satiaisethan kuitenkin tarttuisivat aika helposti?
Olen myös käsittänyt, että täit ei oikein elä alapäässä ja ne huomaisi helposti? Myös kirppujen liikkeet huomaisi?
En ole oikein löytänyt mitään selitystä.. Tuleeko ne minun sisältä vai mitä ihmettä täällä pesii? Help me!
Saattaa olla, paitsi vain satiaiset näkyy yleensä sinisillä täplillä ...
Vierailija kirjoitti:
ehkä olisi paras mennä lääkäriin
Ei tarvi, soita Apteekkin, että minkä merkkistä lääkettä löytyy satiaisiin. Sitten käyt hakemassa tämän lääkkeen apteekista.
Voiko Satiaisten ensimmäinen airut syntyä jostain muusta ulkoisesta tekijästä kuin toisesta henkilöstä tartuntana?
Siis voiko satiainen syntyä henkilön omista toimista ja valinnoista tai olosuhteista. Luin että hygienialla ei ainakaan ole merkitystä?
Voisiko vaikkapa joku kiusaaja työpaikalla siirtää Satiaiset kiusatulle ilman henkilökohtaista kontaktia, vaikka saivareita siirtämällä jotenkin kiusatun käyttämiin paikkoihin tai vaatteisiin?
Luin Vene lehdestä, että maailmanympärysmatkalla ollut purjehtija kertoi yhdestä torakasta veneessään, jonka hän tappoi ”Oliko tämä torakka veneen ensimmäinen airut” eli olosuhteista syntynyt itsenäisesti?
Mikä on kansallismielisen ministerin pahin painajainen?
Satiaiset mulkulla.
Kyllähän satiaiset voi tarttua myös esimerkiksi petivaatteiden välityksellä.
Ja ei tosiaankaan oo tylsää, päinvastoin...
Ja ". Satiainen elää häpykarvoituksessa, harvoin kainaloissa, kulmakaarissa, silmäripsissä tai ihokarvoituksessa. Hiukset ovat sen tarttumajaloille liian ohuita." http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00971
" Satiaisten oireena on kutina häpykarvoituksen, rinta- ja kainalokarvoituksen alueella, mutta satiaisia voidaan todeta myös silmäripsissä ja kulmakarvoissa. Satiaiset eivät esiinny yleensä hiuksissa." http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=tes00011