Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyöminen ja potkinen koulussa alkoi heti tokana päivänä.

Vierailija
13.08.2013 |

Poika tuli koulusta kotiin muutaman mustelman kera. Toinen, hieman vanhempi poika oli sitten yhtäkkiä päättänyt tönäistä lapsen pois telineestä ja oli potkaissut ja lyönyt perään vielä. Toki asiaan oli puututtu heti eli koulun puolelta hyvää toimintaa.

Juuri tämän takia en olisi halunnut pojan menevän erityiskouluun (on kielellisten vaikeuksien takia siellä). Varmasti siellä on lapsia, joilla se se väkivaltainen käyttäytyminen on ihan sairauteen liittyvä asia (ja joo, tiedän että moista esiintyy myös ihan taviskoulussa) joten sitä ei voi laittaa edes huonon käytöksen piikkiin. Ehkä noin on tuonkin pojan kohdalla.

Harmittaa vain vietävästi lapsen puolesta. Toinen vasta aloittanut koulutaipaleen ja heti jo mätkitään välitunnilla =(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ei ole taviskoulussa sen kummempaa. Heti ekana päivänä olivat ensimmäiset kiusaajat nyystäneet muutamalta alakoululaiselta kännykät ja heittäneet reput märkään ojaan! Tänään oli mun lapselta viety pyörä, lukko poikkaistu jollain rautasahalla tai vastaavalla (huvittais tietää, kuka sellaistakin koulussa kantaa mukanaan!) ja pelkkä lukko roikkui telineessä. Viime vuonna lapsen pyörä rikottiin viisi, kuusi kertaa ja tekijäkin saatiin selville, mutta mitään rangaistusta ei se saanut, koska sen kotiolot olivat kuulemma niin hankalat! Voi vittu minä alan oikeasti toivoa, että tähän maahan syntyy yksityinen koululaitos jossa lapset saavat rauhassa käydä koulua! Väkivaltaiset rikollisenalut pysyköön sitten omissa oppilaitoksissaan tai menkööt mihin tahansa!

Vierailija
2/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samaa. Ärsyttää kun tuntuu, että joka ikinen päivä jotain sattuu. Poikani on myös erityisluokalla, välillä pelottaa, että mitäköhän seuraavaksi tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevia psykopaatteja/narsisteja nämä potkijat, hyvää vauhtia kehittymässä. You will see.

Vierailija
4/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 17:21"]

No kuule ei ole taviskoulussa sen kummempaa. Heti ekana päivänä olivat ensimmäiset kiusaajat nyystäneet muutamalta alakoululaiselta kännykät ja heittäneet reput märkään ojaan! Tänään oli mun lapselta viety pyörä, lukko poikkaistu jollain rautasahalla tai vastaavalla (huvittais tietää, kuka sellaistakin koulussa kantaa mukanaan!) ja pelkkä lukko roikkui telineessä. Viime vuonna lapsen pyörä rikottiin viisi, kuusi kertaa ja tekijäkin saatiin selville, mutta mitään rangaistusta ei se saanut, koska sen kotiolot olivat kuulemma niin hankalat! Voi vittu minä alan oikeasti toivoa, että tähän maahan syntyy yksityinen koululaitos jossa lapset saavat rauhassa käydä koulua! Väkivaltaiset rikollisenalut pysyköön sitten omissa oppilaitoksissaan tai menkööt mihin tahansa!

[/quote]

eikö vakuutus korvaa? mutta täytyy sanoa että vetää sanattomaksi

Vierailija
5/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 17:59"]

tulevia psykopaatteja/narsisteja nämä potkijat, hyvää vauhtia kehittymässä. You will see.

[/quote]

Eli tulevia johtajia ja vaikuttajia.

Näitähän tälläkin palstalla ihaillaan?

Vierailija
6/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 17:59"]

[/quote]

Eli tulevia johtajia ja vaikuttajia.

Näitähän tälläkin palstalla ihaillaan?

[/quote]

öö, mistä sä sait päähäsi että KAIKKI psykot olisi menestyjiä työmaailmassa? on kuule niitäkin paatuneita väkivaltarikollisia narsisteina, jotka ei työstä perusta, mutta saattaavat olla noin muuten hurmaavia ja lipeviä käytökseltään..

ja yleensä tuollainen lapsena aloitettu hakkaaminen ja pahoinpitely tarkoittaa sitä, että empatiakyky ei kehity eikä ole ollenkaan kehittymässä.

Vierailija
7/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän katsoa missä asuu? Nimittäin ei ole meidän lasten koulussa tuollaista. Itse olette asuinpaikkanne valinneet.

Vierailija
8/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiointiliikkeestä voi ostaa lapselleen vartijan. Rauhoittaa ihmeesti koulun pihaa, kun siellä on 3-4 ylimääräistä aikuista vartijan työasussa.

Vierailija
9/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:05"]

Kannattaa vähän katsoa missä asuu? Nimittäin ei ole meidän lasten koulussa tuollaista. Itse olette asuinpaikkanne valinneet.

[/quote]

Hitto, että yksinkertaiset ihmiset ärsyttävät. 

Vierailija
10/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuurista kiinni. Oma poika oli erityisluokassa taviskoulun yhteydessä, 7 poikaa ja tyttö. Se luokka oli varmaan koulun rauhallisin. tosin opekin sanoi, että paras luokka koskaan mitä hänellä on ollut. Kun poika siirtyi sitten vähitellen integraation kautta tavisluokalle, alkoi kiusaaminen....lisäksi meteli oli sietämätön. Tehtiin aika erikoinen ratkaisu: Käytännön aineet erityisryhmän mukana, lukuaineet tavisluokassa. Pojan luokassa enimmäkseen kielellisiä erityisvaikeuksia, mutta pari adhd-lastakin. Nämä ylivilkkaatkaan eivät kiusanneet, joten siinä mielessä sattui hyvin, muuten vain heillä riitti menoa. 

Vierailija
11/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä yksityiskoulujakin, kun joku niitä tänne toivoi. Omat lapseni käyvät sellaista ja mitään varastamisia ja päällekäymisiä ei ole ikinä ollut.

Vierailija
12/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten alakoululla on koulukummijärjestelmä ja kiusaamista ei ole meille asti kuulunut. Lapset tykkää koulusta. Olen tosi surullinen ettei kaikilla ole näin hyvää koulua kuin meillä! Ihan tavallinen lähikoulu kyseessä, eikä mikään eliittialue todellakaan.

Vierailija
13/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Maailman paras koulusysteemi!

Vierailija
14/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Juu, olen hyvin tietoinen että myös ihan taviskoulussa on moista menoa (valitettavasti mutta ei sitä kait oikein voi välttääkään). Lähikoulu olisi ollut todella loistava kouluvalinta, alle sadan oppilaan "kylä"koulu, josta ei ole koskaan kuultu yhtään pahaa sanaa vaan päinvastoin. 

Poika kuitenkin joutui erityiskouluun ja minulla oli jo alkujaan kutina, että noita aggressiivisempiakin lapsia löytyy. Oli se pettymys lapselle itselleenkin. Kaikki kaverit menivät tuohon lähikouluun ja hänen päivänsä venyvät liki kaksi tuntia pidemmiksi kuljetuksen takia. Ja nyt sitten vielä heti toisena päivänä tuo vanhempi poika, joka ilmeisesti haluaa (tahallaan tai tahattomasti) ikäviä koulumuistoja heti ekoista päivistä.

Ilmeisesti pojan luokka on kuitenkin suht rauhallinen eli  näyttää siltä, että opiskelurauha on taattu. Toivottavasti se rauha pysyy myös välitunneilla.

Vierailija
15/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

missä koulussa tapahtuu tämmistä?!

Vierailija
16/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:20"]

Suomessa on kyllä yksityiskoulujakin, kun joku niitä tänne toivoi. Omat lapseni käyvät sellaista ja mitään varastamisia ja päällekäymisiä ei ole ikinä ollut.

[/quote]

meillä ns. hyvässä yksityiskoulussa on ollut tosi paljon kiusaamista, useampaan otteeseen eri luokilla. Ei se yksityisyys valitettavasti vielä tee koulusta hyvää.

Vierailija
17/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa, onneksi lapset on jo isompia.

Miksei noihin asioihin puututa?

Vierailija
18/19 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa vanhemmat unohtavat oman lapsuutensa?

AP:n kuvailema tilanne kuulostaa minusta ihan normaalilta koulunkäynniltä. Pakollista ikävää joka pitää vain kestää tai vähentää luomalla suhteita.

Samanlaista oli ainakin itsellä pikkupoikana läpi peruskoulun. Enkä tytöillä on vaan helpompaa?

Vierailija
19/19 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:06"]

Missä vaiheessa vanhemmat unohtavat oman lapsuutensa?

AP:n kuvailema tilanne kuulostaa minusta ihan normaalilta koulunkäynniltä. Pakollista ikävää joka pitää vain kestää tai vähentää luomalla suhteita.

Samanlaista oli ainakin itsellä pikkupoikana läpi peruskoulun. Enkä tytöillä on vaan helpompaa?

[/quote]

No itse olen kyllä tyttö, mutta en muista että mitään tuollaista olisi ollut. Noh, omalle kohdalle osunut kiusaaminen oli kylläkin henkistä.

Minä olen sitä mieltä, että lapselle kuuluu myös koskemattomuus eli ei lyödä, tönitä eikä potkita. Menepä tekemään niin aikuiselle niin saat pahoinpitelysyytteen. Miksi se olisi lapsilla hyväksyttävämpää ja se "pakollinen paha"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän