Seksi synnytyksen jälkeen
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:54"]
Kyllä rehellisesti sanoen tuo vähän vituttaa. t. aviomies
[/quote]
No valvo sitten itse sen vauvan kanssa kaksi yötä ja vokottele sen jälkeen nukkunutta vaimoa. Voi tosin olla ettet itse sitten jaksa...
[/quote]
Vauvan ja lasten hoito yleensäkkään ei ole miesten tehtävä!!! Naiset yrittävät sillä saada puheenaiheen pois siitä mikä on oikeasti raskasta eli se että mies jää jopa viikoiksi ilman seksiä. Ei myöskään naisten tehtävä ole unohtaa velvollisuutta vaimona vain siksi että taloon tulee vauva. Oma vaimo muuttui vauvan takia kuin itsekin vauvaksi, itki väsymystä ja kotitöitä vaikka ennen synnytystä lupasi että niistä selviytyy. Kestin kitinää ja vollotusta pari kuukautta ja häivyin.
[/quote]
Oi että, mikä ihana "mies". Vaimos tuskin jäi sua kaipaamaan.
Seksistä pitää keskustella yhdessä. Puhua siitä, haluaako tai ei, ja koska tai kuinka usein. Turha sanoa, että tietää etukäteen ja tuntee joniin hyvin että tietää. On keskusteltava. Jos kaikki on hyvin, seksiä voidaan yhdessä odottaa alkavaksi, ja sopia merkki, jolla ilmaistaan kun seksiin asti halutaan taas mennä. Silti fyysistä hellyyttä (halaaminen, hyväily..) ei saisi unohtaa.
hiljaista on, mutta johtuu siitä että vauva täyttää molempien läheisyydentarpeen. jos vauvan hoito olisi vain toisen vastuulla, tästä tulisi ongelma. nyt harrastetaan harvakseltaan ja mies saisi enemmän ehdotella mutta ymmärrän kyllä ettei sitä niin huvita koska kantaa päävastuun vauvasta.
Anna miehelle lupa hakea seksiä muualta. Voin kuvitella miten rasittavaa olisi lää pihtaavan ihmisen kanssa. Kumpi on pahempi, antaa miehelle seksiä ja parisuhde toimii hyvin eikä miestä kiukuta vai se että pihtailet ja mies todennäköisesti alkaa olla pahalla tuulella ja jopa lähtee sinne vieraisiin ihan kyselemättä?
Tunnen miehen joka oli hyvässä parisuhteessa 5 vuotta, ei pettänyt, eikä pahoja riitoja ollut, Mutta ootas kun lapsi synty ja akka ei keskittynyt enää muuhun kun siihen vauvaaan ja lihoi itse siinä sivussa muutama kymmentä kiloa.. Parisuhde oli ohi ennen lapsen 1v synttäriä.
Voi koittaa ajatella omalle kohdalle ton tilanteen, jos nyt sattuu omistamaan seksihalut.. Kyllä mun suhde menisi aika äkkiä poikki jos mies alkaisi pihdata, ihan sama mikä on syynä. Sitten jos lääkäriltä on tullut määräys esim. 4vk ei pidä harrastaa seksiä on ihan ok selitys. Mutta silloinkin voi hoitaa sen muulla kun yhdynnällä :)
Sano sille miehelle, että "se on kuule mies semmonen juttu, että... ei tää maailma vaan pyöri siten, että kaikki vain haluaisivat seksiä".
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 06:54"]
Sano sille miehelle, että "se on kuule mies semmonen juttu, että... ei tää maailma vaan pyöri siten, että kaikki vain haluaisivat seksiä".
[/quote]
Joillain se vaan pyörii paljon seksin ympärillä :P Haluan aina seksiä ja olen nainen. Ei kenenkään pidä kärvistellä puutteessa ;)
Minun miehelleni haluttomuus todellakin tuli täytenä yllätyksenä ja se on aiheuttanut todella paljon ongelmia. Kuulemma minulla on aina joku tekosyy plakkarissa. Aikaa kun olisi ainoastaan lapsen mentyä yöunille, olen niin kuitti, etten lämpiä ollenkaan.
Ja kun tiedän, että aamulla herätys on joka tapauksessa viimeistään klo 7 ja yöllä pari-kolme kertaa niin pakko vain olla itsekäs ja ajatella, että ilman unia en selviä yksin lapsen kanssa seuraavasta päivästä.
Lapsen synnyttyä äiti meni ihan totaalisesti haluttomaksi ja yhdessä sovittiin että saan käydä vieraissa, mikä ei kyllä mua kiinnostanu, kotona vaan. Ehdotin hormoonien tarkastustakin (muttei halunnu) ja heräsin aina yöllä hoitamaan lapsen, mut se parisuhde hajos silti väistämättä.
Nyt on haluja vaikka kuinka ja lapsi valtaosan mulla, muttei se mua haittaa. Elämä joskus vaan on.
Nimim. Näin ne nallekarkit joskus joillakin
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:40"]
Voisiko ap vastaa kysymykseen, mikä estää miestä heräämästä hoitamaan?
[/quote)
Minä vastaan. Olen mies 27v ja herään joka yö syöttämään pullosta/vaippaa vaihtamaan että äiti saa nukkua. Seksiä en silti saa vaikka äiti saa nukkua 4-5 yötä kaikessa rauhassa viikon aikana. Pitänee sinne vieraisiin lähteä kun ei haluilleen mitään voi, eikä käteen jaksa koko vetää.
Minä taas haluaisin kyllä, mutten jotenkin uskalla. Alapää tuntuu vieläkin hellältä koskiessa, ihan vain suihkussakin kun peseydyn. Synnytyksestä on nyt kuukausi. Repeytymiä ei tullut (eppari tosin), mutta koko alue on hellänä ja klitoris varsinkin. Sain esikoiseni, joten tilanne on ihan uusi. Kai tämätästä joskus helpottaa, mutta itseäni turhauttaa kun kynnys on niin korkea edes yrittää. Toki tyydytän miestä muuten, mutta haluaisim uskaltaa itsekin jo hommiin :/
Aika oleellista olis tietää, onko ap:n synnytyksestä kulunut kolme viikkoa, kolme kuukautta vai lähemmäs vuosi.
Alussa seksi on naisella usein viimeisenä mielessä. Vauva valvottaa, hormonit heittelee ja uusi tilanne hämmentää, alapääkin on kipeä.
Jos vauva nukkuu hyvin, luulisi parilla olevan aikaa toisilleenkin, jos he vain sitä haluavat. Huonosti nukkuvan lapsen vanhemmille sanoisin vain, että ymmärrän, ja tilanteeseen auttaa aika, vaikka se kuulostaakin lattealta.
Sitten kun synnytyksestä on jo aikaa, äiti on fyysisesti palautunut ja saa joskus nukkuakin, ei ole mitään syytä jättää harrastamatta seksiä. Seksi on myös muutakin kuin yhdyntä. Jos yhdyntä tuntuu kivuliaalta tai pelottaa, on muitakin tapoja olla intiimisti yhdessä.
Voisiko ap vastaa kysymykseen, mikä estää miestä heräämästä hoitamaan?
Meillä puolestaan seksiä oli vähän aina raskausaikoina, mutta sitten vauvojen synnyttyä alkoi taas vauhtia riittämään. Meillä on neljä lasta.
Mutta sen voin sanoa, että se aloittaminen oli kaikista vaikeinta. Että aloitti sen pitkän tauon jälkeen taas seksin harrastamisen. Jotenkin sitä selvisi niin helposti ilmankin jo. Mutta sitten kun pääsi vauhtiin, niin nyt olisi taas vaikea kuvitella montaa päivää ilman olevansa :) eli kannattaa vaan aloittaa vaikka vähän "vastentahtoisesti" niin pian olet taas ihan menossa mukana.
Meillä siis 4 lasta ja tämä viimeisin vauva todella itkuinen ja vaativa. Yölläkin syö tissiä 1-2h välein vieläkin. ikää nyt 5kk. Mutta kummasti se seksi silti maistuu kun vaan vauhtiin pääsee.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:54"]
Kyllä rehellisesti sanoen tuo vähän vituttaa. t. aviomies
[/quote]
No valvo sitten itse sen vauvan kanssa kaksi yötä ja vokottele sen jälkeen nukkunutta vaimoa. Voi tosin olla ettet itse sitten jaksa...
[/quote]
Vauvan ja lasten hoito yleensäkkään ei ole miesten tehtävä!!! Naiset yrittävät sillä saada puheenaiheen pois siitä mikä on oikeasti raskasta eli se että mies jää jopa viikoiksi ilman seksiä. Ei myöskään naisten tehtävä ole unohtaa velvollisuutta vaimona vain siksi että taloon tulee vauva. Oma vaimo muuttui vauvan takia kuin itsekin vauvaksi, itki väsymystä ja kotitöitä vaikka ennen synnytystä lupasi että niistä selviytyy. Kestin kitinää ja vollotusta pari kuukautta ja häivyin.