Ketä kuuluu niihin vähäosaisiin, joille korvataan kasvomaskit?
Kaikkialla toitotetaan että vähävarasille korvataan, mutta missään ei sanota että keitä he ovat. Opiskelijat? Eläkeläiset? Varusmiehet?
Kommentit (72)
Koska maskisuositus tulee voimaan?
Onko kyse suosituksesta vai pakosta?
Taas kerran niin epämääräistä touhua, että oksat pois. Tartunnat tuodaan edelleen ulkomailta. Siinä on se pullonkaula, mihin pitäisi kiinnittää huomio ja energia.
Konelasteittain tuodaan porukoita tartunta-alueilta jollain vapaaehtoisella karanteenilla. No arvatkaas vaan kuinka hyvin on toiminut? Lopettakaa se reissaaminen edestakasin. Sitten nuoriso luuhaa ilman maskeja, turvavälejä esim. Helsingin jokerilinjoilla. Itse pakko käyttää näitä työssäkäyntiin, mutta ihme juttu, että niitä viittä eri kansallisuutta olevaa vaunulasta pitää kuljetella ympäri Helsinkiä klo 22.00 eteenpäin?
Helsinki tiedotti juuri maskeista:
"Lähtökohtaisesti jokainen kaupunkilainen on itse vastuussa omasta maskin käytöstään, maskien hankkimisesta ja tästä aiheutuvista kustannuksista. Kenenkään taloudellinen tilanne ei kuitenkaan saa muodostua esteeksi suosituksen noudattamiselle. Kaupunki valmistelee kangasmaskien jakamista haavoittuvassa asemassa oleville vähävaraisille kaupunkilaisille. Maskien jakamisessa selvitetään muun muassa yhteistyötä järjestöjen kanssa. Maskien jakamisen aikataulusta ja jakopaikoista tiedotetaan erikseen.
Kaupunki tarjoaa maskit työtehtävissä niitä tarvitseville
Sote-henkilöstön lisäksi osa Helsingin kaupungin henkilöstöstä on maskisuosituksen piirissä työtehtäviensä johdosta. Ne työntekijät, jotka ovat suosituksen piirissä, varustetaan maskeilla työnantajan toimesta.
Kaupunki on varastoinut maskeja jonkin verran, mutta kriisin pitkittyessä maskeja tarvitaan huomattavia määriä ja niiden lisähankinta on jo käynnistetty.
Maskisuosituksen toimeenpanoa on koordinoitu Helsingin, Espoon, Vantaan, HSL:n ja HUS:n kesken.
Lisätietoja pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen ja HSL:n toimenpiteistä kerrotaan lähipäivinä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan 2000€ käteen ja ei ole varaa monen sadan euron maskeihin.
Lainaa ja vastiketta lyhennän 900€/kk
Opintolainaa 50€
Vakuutukset 30€
Puhelin ja netti 60€ (tässä mukana muös puhelimen osto)
Vesi ja sähkö 60€
Bussikortti 100€ (Mulle ja teinille)Teinin opiskeluun 50€ (Kirjat yms)
Harrastukset molemmille 60€
Lääkkeet 30€
Vaatteet 50€Loput menee ruokaan ja muihin elämisen kuluihin.
Joka kuukausi 50 euroa vaatteisiin. Siinä on heti leikkaamisen paikka.
Saan tt-tukea ja tilasin maskit osamaksulla, jotta ilmaisia riittää teille työllisille <3
Nuukasti eläville saisi olla tarjolla kunnollista edullista maskikangasta.
Vierailija kirjoitti:
Koska maskisuositus tulee voimaan?
Onko kyse suosituksesta vai pakosta?
Taas kerran niin epämääräistä touhua, että oksat pois. Tartunnat tuodaan edelleen ulkomailta. Siinä on se pullonkaula, mihin pitäisi kiinnittää huomio ja energia.
Konelasteittain tuodaan porukoita tartunta-alueilta jollain vapaaehtoisella karanteenilla. No arvatkaas vaan kuinka hyvin on toiminut? Lopettakaa se reissaaminen edestakasin. Sitten nuoriso luuhaa ilman maskeja, turvavälejä esim. Helsingin jokerilinjoilla. Itse pakko käyttää näitä työssäkäyntiin, mutta ihme juttu, että niitä viittä eri kansallisuutta olevaa vaunulasta pitää kuljetella ympäri Helsinkiä klo 22.00 eteenpäin?
Suositus on alueellinen tautitilanteen mukaan. 0 tapauksen sairaanhoitopiireissä ei tarvetta, mutta saa pitää.
Lähikaupassa maskin hinta 9euroa 5kpl. Siinä on maskilla hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ”vähävarainen” kun saan vain kotihoidon tukea (on kyllä työpaikka jonne palata aikanaan). Just tilasin tonnilla maskeja ja en todellakaan jaksa alkaa selvittelemään saisiko jotain tukea kunnalta. Vähävaraiset voisi kanssa vähän ponnistella eikä aina olla käsi ojossa.
Miksi joku tilaa tonnilla maskeja????
Kun punavihreä hallituksemme puhuu kaikkein haavoittumattomissa asemassa olevista, niin ensimmäisenä tulee mieleen 2015 saapumiserän, ne jotka valituskierrostenkaan jälkeen ei ole saanut statusta olla maassa laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen saajat, jotka saavat useita satasia kuukaudessa, mutta rahat menee kaljaan?
Omasta perusosastani menee niin monta satasta opintolainan takaisin maksuun että ei jää enää kaljaan rahaa, jos syödäkin aikoo.
Vierailija kirjoitti:
Varhiala sanoi että jaetaan kaikille jotka haluaa eikä nimiä kysellä
Käytännössä kaikki saavat jotka haluavat mennä yleisestä jakelusta hakemaan. Miten sitten kunnat järjestävät jakelun on hyvä kysymys. On varmaa, että moni menee hamstraamaan kun mitään kontrollia ei Varhilan mukaan tule, ei kysytä nimeä, tuloja ei mitään.
Jos tulee jakelupisteitä eri puolille esim kaupunkia niin voi ennustaa tungosta.
Toivottavasti Tiina Jylhälle! Sen naama on niin kauhea.