Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen asuinpaikka on Kuopion Neulamäki?

Vierailija
13.08.2013 |

Mitä kauppoja siellä on?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Kertokaas lisää :)

Vierailija
2/22 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maahanmuuttajia, määrä on lähiaikoina vain lisääntynyt. Muutama vuosi sitten siellä oli ihan hyvä asua, enää en ehkä muuttaisi sinne. Ei kuitenkaan ole mikään "paha" paikka, varsinkin jos katsoo millaiseen taloon muuttaa. Kuopaksen asuntoihin en muuttaisi ainakaan. Toisaalta on ihan kohtuullisen matkan päässä keskustasta (ainakin näin kesäisin voi fillaroida tuon matkan) ja Prisman lisäksi myös Kolmisoppi on suht lähellä. Ihan ok, omistusasunnot varmasti ihan rauhallisia. Vuokratalot aina rauhattomampia, mutta niinhän se on jokaisessa paikassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Neulamäki ei ole ihan tuollainen mitä aikaisemmat ovat kirjoittaneet. Opiskelijoita ja vaihtareita on jonkin verran, mutta paikan henki on mielestäni hyvä ja rauhaisa. Itse muutin Neulamäkeen opiskelijana rauhalliselta omakotitaloalueelta, ja kuulin myös näitä "kauhutarinoita" alussa, mutta paikka osoittautui pian viihtyisäksi paikaksi asua. En itse asu enää Neulamäessä, mutta käyn n. kerran kuussa siellä lenkkeilemässä ihan huvikseen vaan hyvillä lenkkipoluilla.

Olen asunut parissa eri paikassa Neulamäessä, perällä ja alussa ja ollut tyytyväinen. Niihin kaupungin asuntoihin en kyllä muuttaisi ja en tiedä onko kaupungin vai ei, mutta Juontotie 15 kulmat taitaa olla sitä "levottominta" aluetta ja sekään ei silmiin pistävää. Neulamäen omakoti- ja rivitaloalueet ovat rauhallista ja vehreää aluetta asua ja koko Neulamäessä on muutenkin mukava lenkkeillä. Esim. koiran kanssa tosi kiva paikka asua! Neulamäessä on "keskustassa" iso Sale, apteekki, pizzeria, kirjasto, pubi ja vähän kauempana k-kauppa, mutta myös Prisma on tosi lähellä.

Neulamäessä on talvella paljon hiihtäjiä, sillä ladut ovat hyvät ja syksyllä lähellä olevista metsistä saa poimittua niin paljon mustikkaa kuin jaksaa.

Oman kokemuksen ja uutisista luettujen pätkien perusteella esim. Petonen ja Särkiniemi ovat paljon kovempia paikkoja kuin Neulamäki.

Vierailija
4/22 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 23:55"]

Mielestäni Neulamäki ei ole ihan tuollainen mitä aikaisemmat ovat kirjoittaneet. Opiskelijoita ja vaihtareita on jonkin verran, mutta paikan henki on mielestäni hyvä ja rauhaisa. Itse muutin Neulamäkeen opiskelijana rauhalliselta omakotitaloalueelta, ja kuulin myös näitä "kauhutarinoita" alussa, mutta paikka osoittautui pian viihtyisäksi paikaksi asua. En itse asu enää Neulamäessä, mutta käyn n. kerran kuussa siellä lenkkeilemässä ihan huvikseen vaan hyvillä lenkkipoluilla.

Olen asunut parissa eri paikassa Neulamäessä, perällä ja alussa ja ollut tyytyväinen. Niihin kaupungin asuntoihin en kyllä muuttaisi ja en tiedä onko kaupungin vai ei, mutta Juontotie 15 kulmat taitaa olla sitä "levottominta" aluetta ja sekään ei silmiin pistävää. Neulamäen omakoti- ja rivitaloalueet ovat rauhallista ja vehreää aluetta asua ja koko Neulamäessä on muutenkin mukava lenkkeillä. Esim. koiran kanssa tosi kiva paikka asua! Neulamäessä on "keskustassa" iso Sale, apteekki, pizzeria, kirjasto, pubi ja vähän kauempana k-kauppa, mutta myös Prisma on tosi lähellä.

Neulamäessä on talvella paljon hiihtäjiä, sillä ladut ovat hyvät ja syksyllä lähellä olevista metsistä saa poimittua niin paljon mustikkaa kuin jaksaa.

Oman kokemuksen ja uutisista luettujen pätkien perusteella esim. Petonen ja Särkiniemi ovat paljon kovempia paikkoja kuin Neulamäki.

[/quote]

Hei tuhannesti kiitoksia, vähän helpotti kun jokainen viesti ei kerro miten kamala paikka se on :) Olen siis muuttamassa juurikin sen Salen lähettyville etu-Neulamäkeen, koulu alkaa siinä lähistöllä ja satuin saamaan halvan asunnon niin mikäpä jottei. Minkähänlainen kauppa se Sale muuten on? Mikä hintataso verrattuna esim. S-marketiin?

Onko etu-Neulamäki mäen juurella vai jo mäessä?

Luin että Neulamäestä pääsisi helposti bussilla keskustaan, pitäneeköhän paikkansa? Mitä street view´tä selasin niin pysäkkejä ainakin näytti olevan aika tiheään.

Jännä muuttaa kaupunkiin josta ei tunne ketään ja jossa on käynyt vain pääsykokeissa. Onneksi se Prisma on siinä lähellä, voi vaikka pyöriä siellä kaikki illat jos ei heti tutustu keheenkään :)

-AP

Vierailija
5/22 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se mitenkään kamala paikka ole :) Itsekin olen asunut myös etu-Neulamäessä melko lähellä Salea Neulamäentiellä. Kaikki Neulamäen asuintalot ovat siellä mäessä, mutta etuosan talot ei niin pitkän nousun takana. Yliopistoon ainakin oli ihan mukava pyöräillä ja kävellä Salen lähettyviltä. Ja et ainakaan ole yksin siellä teillä kouluun menossa tai tulossa, kun muutkin opiskelijat kulkevat siellä samoihin aikoihin. (Kuopion opiskelija-asunnoista suurin prosenttiosuus on muuten juuri Neulamäessä)

Salessa on melko laaja valikoima lähikaupaksi ja se on halvempi kuin k-kauppa, mutta toki Prisma vie hinnoissa voiton. S-market taitaa olla vähän halvempi tai saman hintainen kuin Sale.

Neulamäestä kulkee tosi hyvin bussit! Bussi nro. 4 menee kolme kertaa tunnissa ja talvella myös pari muuta bussia kerran-pari tunnissa. Pysäkkejä on aika tiheästi, ja talokokonaisuuksien lähelle sijoitettuna. Että helposti pääsee liikkumaan bussillakin.  

Varmasti tutustut heti uusiin ihmisiin, ja 100 % varmuudella opiskelukavereita asuu Neulamäessä myös! :)

-nro 6

Vierailija
6/22 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 00:30"]

Joo ei se mitenkään kamala paikka ole :) Itsekin olen asunut myös etu-Neulamäessä melko lähellä Salea Neulamäentiellä. Kaikki Neulamäen asuintalot ovat siellä mäessä, mutta etuosan talot ei niin pitkän nousun takana. Yliopistoon ainakin oli ihan mukava pyöräillä ja kävellä Salen lähettyviltä. Ja et ainakaan ole yksin siellä teillä kouluun menossa tai tulossa, kun muutkin opiskelijat kulkevat siellä samoihin aikoihin. (Kuopion opiskelija-asunnoista suurin prosenttiosuus on muuten juuri Neulamäessä)

Salessa on melko laaja valikoima lähikaupaksi ja se on halvempi kuin k-kauppa, mutta toki Prisma vie hinnoissa voiton. S-market taitaa olla vähän halvempi tai saman hintainen kuin Sale.

Neulamäestä kulkee tosi hyvin bussit! Bussi nro. 4 menee kolme kertaa tunnissa ja talvella myös pari muuta bussia kerran-pari tunnissa. Pysäkkejä on aika tiheästi, ja talokokonaisuuksien lähelle sijoitettuna. Että helposti pääsee liikkumaan bussillakin.  

Varmasti tutustut heti uusiin ihmisiin, ja 100 % varmuudella opiskelukavereita asuu Neulamäessä myös! :)

-nro 6

[/quote]

Kiitos kuutonen! :) Taas astetta kevyemmin mielin muuttamassa. :)

-AP

Vierailija
7/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta vastauksia tulevillekin kysyjälle löytynee helpoiten tuolta:

http://kuopiossa.fi/web/neulamaen-kaupunginosayhdistys/palvelut

Samalta sivustolta löytyy paljon muutakin perustietoa Neulamäestä.

Vierailija
8/22 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onks kellään mitää uutta tietoo Nelamäestä. Oon vauvan kanssa muuttamas Salen vieressä oleviin asumtoihin Juontotie 3meen. Poikakaveri alotti opiskelut nii sen kans muuttamas. Tarviiko jatkuvaan soittaa poliisit bileiden takia? Onko hyvä ääni eristys? Nuppineula on asunnoston nimi.

Vierailija
9/22 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut nyt vuoden neulamäessä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Olen kuullut niitä kauhujuttuja täällä asumisesta, mutta en voi allekirjoittaa niitä itse. Luonnonläheinen ja mun kokemuksien mukaan rauhallinen paikka, ja kaupunki on silti kohtuu lähellä. Täällä on hyvä asua!

Vierailija
10/22 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki on oikeasti rauhallinen paikka asua. Paljon opiskelijoita ja vaihtareita ja perä-Neulamäessä myös omakotitaloja lapsiperheille. Salen edessä saatat nähdä muutaman perusdeekun mut eipä niistä mitään haittaa koskaa ole ollut. Busseja menee n. 3 x tunnin sisällä (sunnuntaisin tasalta ja puolelta) ja matkaa keskustaan pari kilsaa. Jos menet pyörällä, oot keskustassa n vartissa, koska matka pääosin alamäkeä. Neulamäkee tullessa taas on saatanallinen ylämäki, jossa monet hiet vuodatettu. AMK parin sadan metrin päässä, yliopisto noin kilsan. Kyllähän sitä itsekin mielummin lähempänä keskustaa asuis esim. Niiralassa mutta kyllä tämä kelpaa toistaiseksi. m25

Vierailija
11/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paikka. Kauppa,kirjasto,apteekki,nyt ainakin,myös kirppari/kahvila löytyy. Huiput lenkkipolut ja talvisin ladut. Leikkipuistoja löytyy isompia ainakin pari. Ystävällisiä ihmisiä suurimmaksi osaksi,paljon yliopistoihmisiä joista neulamäessä taitaa vähiten olla harmia. Eniten ihmisiä puhuttaa Salen edustalla istuskelevat 'puistokemistit', jotka yleensä eivät hekään ketään häiritse. Olen itse asunut täällä jo kohta seitsemän vuotta,eikä kertaakaan ole poliisia tarvinnut soittaa, ja joo,asun kaupunginvuokrataloissa,joita aiemmin on niin paljon kommenteissa sivuttu epämääräisinä juoppojen yms asumuksina.ainakaan meidän talot ei sellaisia ole. Tervetuloa 'Nepaliin',toivottavasti viihdytte!

Vierailija
12/22 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Neulamäessä v.94 lähtien kolmessa eri paikassa ja viihtynyt jokaisessa vuorollaan. Ainakin nämä rivitalo-ja omakotitaloalueet ovat rauhallisia. Peruspalvelut löytyy edm.lisäksi myös apteekki löytyy.nuo levottomat alueet saattaa olla enemmän kaupungin kerrostaloalueilla.Tervetuloa NeulaMäkeen,kaupunkiin on lyhyt matka jne.

Vierailija
13/22 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Neulamäessä v.94 lähtien kolmessa eri paikassa ja viihtynyt jokaisessa vuorollaan. Ainakin nämä rivitalo-ja omakotitaloalueet ovat rauhallisia. Peruspalvelut löytyy edm.lisäksi myös apteekki löytyy.nuo levottomat alueet saattaa olla enemmän kaupungin kerrostaloalueilla.Tervetuloa NeulaMäkeen,kaupunkiin on lyhyt matka jne.

Vierailija
14/22 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikymmentä kertaa muuttaneena ja eripuolilla Kuopiota ja Suomea asuneena, voin sanoa Neulamäen olevan yksi parhaista paikoista asua. Rauhallinen, viihtyisä kaikin tavoin. Ja hyvin siisti. Ei loju sixbäkin kuoria ja huumeneuloja pitkin teitä ja puistoja kuten esim. Petosella. Loistavat liikuntamahdollisuudet upeissa metsämaisemissa ja keskustan palvelut 10 min. bussimatkan päässä.

Vierailija
15/22 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu paikka asua! Rauhallinen, lyhyt matka kaupunkiin! Huippu koulut hyvät opettajat! Lapsilla lyhyt koulumatka ja neuvola toiminta hyvää!

Vierailija
16/22 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja rauhallinen paikka asua. Viihdyn hyvin. Hyvät kulkuyhteydet, lenkki ja hiihtomaastot! Kohtuu matka keskustaan.

Vierailija
17/22 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen ja luonnonläheinen asuinpaikka. Loistavat lenkki-ja hiihtomaastot. Etu-neulamäessä paljon opiskelijoita ja vuokra-asuntoja. Heistä ei mitään haittaa. Prismaan, yliopistolle ja ammattikorkeaan lyhyt matka. Kaupunkiin n.5km. Kannatan!

Vierailija
18/22 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussana hyvät kulkuyhteydet! Busseja kulkee tiuhaan tahtiin!

Vierailija
19/22 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki on minunkin mielestäni huippupaikka asua! Palvelut lähellä ja rauhallista aluetta.

Todella iso plussa on hyvät lenkkeilymaastot lähellä ja talvisin hiihtoladut sekä luistelumahdollisuus. Luonto on lähellä, mutta kaupunkikaan ei ole kaukana. Opiskelijana en olisi parempaa toivonutkaan ja olen viihtynyt paremmin, kuin odotin.

Ja tosiaan pyörällä ja kävellen pääsee melkeinpä mihin vaan, joten sijainti on loistava. Keskustaankin 4 km menee helposti ilman autoa. Ainoa miinuspuoli on varmaankin tuo mäki jota saa aina kiivetä kun kotiin tahtoo, mutta liikunnan kannalta sekin on hyvä. ;)

Vierailija
20/22 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä joku s- tai k-kauppa vai onko peräti kaksikin, pizzeriota ja kuuluisa Hunter-pubi. Prisma on Savilahdessa heti Neulamäen vieressä, joten Neulamäen kaupoilla ei niin ole väliä.

Asuinpaikkana on ohittamassa Petosen Kuopion epämääräisimpänä slummina. "Nepalissa" asuu lähinnä opiskelijoita, m*ahanmuuttajia ja eritasoisia päihdeongelmaisia - ja meno onkin sen mukaista. Plussana, "Nepalin mäkeä" on mukava lasketella Palanderia leikkien fillarilla alas Prismalle ja yliopistolle, joihin molempiin lyhyt matka.

Ihan keskellä päivää näkee toisinaan aika karua väkeä, siis kantiksia, siinä ostarilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä