Pääministeri sanoi hetki sitten, että kunnat antaa maskeja vähävaraisille ilmaiseksi
Kommentit (161)
Kasvomaskisuositus tulee. Vähävaraisille ihmiselle korvataan maskit. Ihmisten tulee lähtökohtaisesti hankkia maskinsa itse, mutta Marinin mukaan kunnat huolehtivat, että vähävaraisille hankitaan maskit. Valtio antaa kunnille rahaa maskihankintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntien jo valmiiksi punaisella olevista budjeteistako ne sitten maksetaan? Vai laitetaanko ne keväällä Sarmasteelta tilatut maskit jakoon?
Valtio. Korvaa. Täysimääräisenä. Kunnille.
Valtio maksaa?, siis pääkaupunkiseutu maksaa
Toivottavasti maskiavustukset menevät oikeasti niitä tarvitseville. Vähän epäilyttää, että niitä ovat ensimmäisenä ruinaamassa nämä ”köyhät eläkeläiset”, jotka hakevat leipäjonosta ruoka-apua, vaikka eläke on isompi kuin pieni kuukausipalkka, koska pitää jäädä rahaa peliautomaatteihin.
Onko täällä näin paljon maskivastaavia kunnanihmisiä, joiden pitäisi hankkia ne maskit ja täältä kysellään neuvoja. Voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Te, ketkä olette netissä ette ole vähävaraisia.
Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä noin sanonut. Sanoi että maskit korvataan vähävaraisille. Eli kai ne pitää ensin itse ostaa, sitten liittää lasku toimeentulohakemukseen.
Todennäköisesti juuri näin. Kela antaa jotkut ohjeet, paljonko maskit saavat maksaa eli minkä suuruisen osan korvaa, jos on mennyt ostamaan liian kalliita maskeja.
Eiköhän tästä tiedoteta sitten, kun asiaan saadaan selkeys. Älkää hätiköikö. Ja rahoista huolehtivat voisivat keskittyä kuuntelemaan tarkemmin. Selkokielellä kerrottiin, että valtio korvaa täysimääräisesti maskikulut kunnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä noin sanonut. Sanoi että maskit korvataan vähävaraisille. Eli kai ne pitää ensin itse ostaa, sitten liittää lasku toimeentulohakemukseen.
Mutta jos ei hae joka kuukausi tt- tukea , niin pitää itse maksaa?
Maksan sitten kun saan vappusatasen tai Li:n myöntämän elvytyssetelin.
Li tee hyvä työ ja anna elvytys setelit!
Vierailija kirjoitti:
Kasvomaskisuositus tulee. Vähävaraisille ihmiselle korvataan maskit. Ihmisten tulee lähtökohtaisesti hankkia maskinsa itse, mutta Marinin mukaan kunnat huolehtivat, että vähävaraisille hankitaan maskit. Valtio antaa kunnille rahaa maskihankintoihin.
Kunta ei hanki maskeja vähävaraisille, vaan korvaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntien jo valmiiksi punaisella olevista budjeteistako ne sitten maksetaan? Vai laitetaanko ne keväällä Sarmasteelta tilatut maskit jakoon?
Valtio. Korvaa. Täysimääräisenä. Kunnille.
Valtio maksaa?, siis pääkaupunkiseutu maksaa
rahankinuajat alapeukuttaa
Toiset saa kaiken, toiset maksaa kaikesta. Eikö se toimeentulotuki ole juuri sitä varten että tulisi toimeen, eli voisi tehdä tarvittavat hankinnat? Kyllä muutkin joutuu priorisoimaan mihin käyttää palkkansa tai työttömyyskorvauksensa. Tt-asiakkaat taas saavat kaiken ilmaiseksi plus rahaa, se ei ole mielestäni oikein.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat ei varmaan saa, mehän voida
an ostaa ne lainarahalla.
Kyllä opiskelijoille pitää antaa maskit ilmaiseksi!
Nyt tämä toinen nainen sanoi, että kunta hankkii maskit vähäväräisille.
Rapajuopot alkaa myymään noita pimeänä pusikosta. Jotain riukua jo kyhäävät valmiiksi.
Nyt kandee olla juoppojen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Toiset saa kaiken, toiset maksaa kaikesta. Eikö se toimeentulotuki ole juuri sitä varten että tulisi toimeen, eli voisi tehdä tarvittavat hankinnat? Kyllä muutkin joutuu priorisoimaan mihin käyttää palkkansa tai työttömyyskorvauksensa. Tt-asiakkaat taas saavat kaiken ilmaiseksi plus rahaa, se ei ole mielestäni oikein.
Voit koska tahansa ryhtyä tt-asiakkaaksi niin ei tarvitse meidän ruhtinaallisia korvauksiamme kadehtia.
Summa summarum: kaikki mitä hallitus tekee on väärin, kaikki mitä hallitus ei tee on väärin, Mestari pääministeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin vajaa, että kuvittelet vähävaraisen tarkoittavan vain tt-asiakkaita?
Mikä on vähävaraisuuden raja? Mulla menee kaikki rahat mitkä tulee.
Miksi perseilystä pitäisi palkita?