Kuoliko se Hollannin prinssi luonnollisesti vai irrottivatko laitteista?
Mielestäni tätä ei mainittu päivän uutisissa. Jotenkin traaginen tapaus oli kummin tahansa.
Kommentit (7)
Jossain ulkomaalaisessa lehdessä oli muistaakseni että sydän kärsi silloin onnettomuudessa ja siihen liittyviin komplikaatioihin kuoli.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 13:34"]
Jossain ulkomaalaisessa lehdessä oli muistaakseni että sydän kärsi silloin onnettomuudessa ja siihen liittyviin komplikaatioihin kuoli.
[/quote]
Niin, mutta tämä ei vielä sinänsä kerro mitään.
En tiedä miten asiat ovat menneet, mutta itse sain sen vaikutelman, että onnettomuudessa tuo prinssi oli tullut kasviksen tasolle, aivot siis eivät saaneet tarpeeksi pian happea. Omaiset järkyttyneitä, ja odottivat käännettä parempaan. Hyvin harvoissa tapauksissahan on koomasta noussut vielä vuodenkin jälkeen muutamia harvoja ihmisiä, ovat olleet kylläkin selvästi aivovauriopotilaita tämänkin jälkeen mm. itsenäisesti syöminen vaikeaa jne.
Ehkäpä omaiset ovat odottaneet, että käänne parempaan olisi tuon yli vuoden jälkeen tapahtunut? Lisäksi lähiomaisilla on suurin surutyö tehty puolessatoissa vuodessa, ja vasta nyt ehkä vaimo pystnyt antamaan luvan "laitteiden" irrottamiselle. Voihan olla, että vaimo ei ole pystynyt tätä päätöstä aiemmin tekemään?618
Eikös se ole luonnollinen kuolema, jos ihminen kuolee silloin, kun elämää ylläpitävät laitteet suljetaan? Siis luonnontilassa ihminen kuolee? Tiedän tapauksen, jossa henkilö auto-onnettomuudessa sai niin vakavat vammat, ettei toivoa oikeasti ollut. Kuukauden kuluttua irrotettiin laitteista. Nuori pystyikin hengittämään itse. On sen jälkeen elänyt aivokuolleena hotokodissa, nyt jo yli 15 vuotta. Onko sekään sit elämää...
Minä ainakin tajusin asian niin että koska prinssin tila pysyi samana eli ei parantunut kooman aikana mihinkään suuntaan niin perhe päätti että hänet siirretään Hollantiin perheen keskelle jotta jokainen voi rauhassa jättää hyvästit ennenkuin piuhat irroitetaan. Piuhat voi irrottaa tietyissä tilanteissa muuallakin kuin eutanasian hyväksyvIssä maissa. Hollannissa eutanasiaa ei niin vain saa, sitä pitää henkilön anoa ihan itse ja useimmiten sitä ei myönnetä.
Samaa mietin uutista lukiessani. Jäi vähän ihmetyttämään, että olisi selvinnyt puoltoista vuotta hengissä Englannissa sairaalassa ja sitten kun siirretty Hollantiin niin hyväkuntoisena ettei enää tarvitse sairaalahoitoa niin kuolee muutaman viikon jälkeen. Eikös Hollannissa ole eutanasiakin sallittu, et jos sen takia siirsivätkin sen kotimaahansa takas. Olis mielenkiintoista tietää, mut tuskinpa myöntävät mikäli on irrotettu
Epäilyttävältähän tuo tapaus vaikuttaa :(