41 uutta tartuntaa R0 luku 1.6 eli todella voimakasta leviämistä - ja koulut aukesivat
Tilanne on jo päällä aivan samaan tapaan kuin maaliskuussa.
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tän palstan ihmisistä tulee tosi pelokas ja surkuhupaisa fiilis !
Rauhottukaa.
Teidän on aivopesty.
Käyttäydytte ja puhutte JUST niinku Media teidän haluaakin. Lammaslauma.
Aina vaan tätä samaa, mutta et koskaan voi kertoa lisää.
[/quote]
Olenko minä sitten hullu? En yhtään pelkää, että saisin koronan. Sen sijaan sitä pelkään, että tartutan sen muihin ja sitten he (aiheesta) syyttävät siitä, että minä sitä levitän[/quote]
Et. Se vain kertoo että tykkäät sellaisesta pelistä kuin venäläinen ruletti.
dfg kirjoitti:
uskkaltaako sitä nyt mihinkään tutkimukseenkaan mennä jos siellä puikko tungetetaan aivan tuonne nonäontelon kattoon saakka. Eikö näytteen saisi ihan kielisyljestä jos virus tautia levitoi keskuuteemme. Muudan bloggari NWO-havainntoitsija ainakin suuresti kummeksuu nykyistä näytteenottotapaa.
Se testi on todella helppo, nopea eikä satu. Voisin mennä vaikka joka viikko jos olisi pakko, verikoekin sattuu enemmän ja sehän vain nipistää.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää loitolla julkisesta liikenteestä, kerrostaloista, avokonttoreista ja unelma-lähiöistä.
Kaupunkiasuminen on kaiken pahan alku ja juuri.
Enkä pysy. Mikään ei saa mua ikinä muuttamaan maalle. Kerrostalo on just hyvä palveluiden lähellä ja tykkään kun on hoidetut alueet ympärillä eikä pelkkää leppäpusikkoa.
Tiedän kyllä mitä siellä maalla on, eikä se ole minua varten.
Tämä on joku päivä ohi ja sitten menen taas tapahtumiin ja oopperaan ja kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vaaleissa suomalaiset äänestivät seuraavien asioiden puolesta:
* koronaviruksen laaja leviäminen, jos ei ensimmäisessä aallossa, toisessa
* Ruotsin koronastrategia, ainoastaan viiveellä
* laajat veronkorotukset jokaiselle
* yksityisautoilun maksujen merkittävä korotus
* miljardit Italiaan, Espanjaan, jne.
* intersektionaalinen feminismi (tähän saadaan upotettuja satoja miljoonia, kun tärkeämpiä kohteita ei juuri nyt ole)
* avoimet rajat, tervetuloa levittämään viruksiaJa persut ovat siis ihan kauheita...? Voi teitä.
Jos keskivertopersu ei saa viikkoa oltua möläyttämättä somessa ääneen jotain törkeää ja/tai ras**tista niin tuskinpa tuosta on vaativampiinkaan hommiin kuten koronakriisin hoitoon.
Eduskuntaistuntoja katsoneena näyttää vahvasti siltä, että kaikki järkipuhe tulee opposition puolelta. Hallitus toistelee ennalta opeteltuja fraaseja kuin leipiintyneet urapoliitikot. Paljon sanoja, mitään sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
No on tilanne päällä, mutta miksi ihmeessä nostat esille koulut? Koulut eivät ole se ongelma, vaan ne ulkomaan matkat ja ravintolat, siellä ne leviävät.
Käytännössä koulut saisivatkin alkaa ja rajat laittaa kiinni, sekä sulkea ravintolat.
On se kumma kun ne ulkomaat eivät osaa hoitaa koronaansa pois päiviltä. Jos kaikki olisivat niin kuin me niin niillä ei olisi koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää loitolla julkisesta liikenteestä, kerrostaloista, avokonttoreista ja unelma-lähiöistä.
Enkä pysy. Mikään ei saa mua ikinä muuttamaan maalle. Kerrostalo on just hyvä palveluiden lähellä ja tykkään kun on hoidetut alueet ympärillä eikä pelkkää leppäpusikkoa.
Tämä on joku päivä ohi ja sitten menen taas tapahtumiin ja oopperaan ja kahvilaan.
Älä sitten myöskään marmata, kun tukiasi leikataan kaupunkien koronanlevittäjien takia.
Lasten koulunkäynti ja panostus tulevaisuuteensa. On tärkeämpi asia kuin kuoleeko kourallinen riskiryhmiin kuuluvia koronaan. Muutaman ihmisen takia ei uhrata lasten ja nuorten tulevaisuutta. Hoivakotien asukkeja pidetään hermeettisessä eristyksessä. Miltä heitä suojellaan luonnolliselta kuolemaltako? Vanhuksia jotka eivät kykene edes syömään itse ja ovat täysin muiden avun varasssa. Heillä ei todella ole mitään menetettävää. Ei ole onnettomuus heidän kohdallaan kuolla jos nyt vaikka omaista tavatessa saisi viruksen.
Tuossa luvussa on mukana ne Turkuun Balkanilta tulleiden tartunnat, jotka on saatu muualta kuin Suomesta. Tartuttavuus on siis pienempi kuin 1.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten myöskään marmata, kun tukiasi leikataan kaupunkien koronanlevittäjien takia.
Sitä on helppo uskotella itselleen, että maalla olen turvassq tartunnalta. Koronan ilmaantuvuus on kuitenkin esim Kainuussa suurempi kuin Pirkanmaalla.
Kivaa olla töissä koulussa 1000 lapsen ja nuoren keskellä. Henkilökuntaakin yli 100. Kyllä ensi viikon lopusta eteenpäin tulee lööppejä tartunnoista ja porukkaa laitetaan karanteeniin. Pahoin pelkään, että silloinkin väitetään esim vain muutaman luokan altistuneen vaikka oikeasti käytävät ja tilat pursuavat väkeä. Olipa tänäänkin kiva välituntivalvojana kulkea väkijoukon keskellä ahtailla käytävillä ja kuulema oppilaiden ei ole pakko mennä ulos. Yhdellä tartunta niin se on jo monella kymmenellä.
Emme ole pienituloisimmasta päästä mieheni kanssa, ja juuri varovasti olimme alkaneet kesälomalla liikkua. Se loppui nyt kuin seinään, olemme etätöissä verkkareissa ja syömme kotona, käymme Mukkala muualla vain jos työasiassa on pakko. Yleensä ei ole, koska kaikki kansainvälisetkin kokoukset hoituu etänä omalta koneelta.
Näillä sitten kohti joulua...
Jos tartunnan on saanut ulkomailla, niin luetaanko se tartuntojen määrään Suomessa? Tarvitaan uusia toimenpiteitä ja suosituksia Suomessa, kun ulkomailta tullaan tartunnan kanssa Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta pysyy auki, kuten koulutkin - valitettavasti. Näillä mennään!
Vanhanen: Lisäelvytyspäätöksiä ei tehdä – ”Meillä ei ole varaa sulkea yhteiskuntaa”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e2f9d525-05e3-4272-b9dc-03eb0eec57b7
Tosin pian ollaan taas tilanteessa, jossa kukaan järkevä ihminen ei uskaltaudu ravintoloihin, kauppakeskuksiin tai kampaajille/kosmetologeille. Eli vaikka poliitikkojen puolesta yhteiskunta on auki ja talous pyörii, se ei pyöri sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tartunnan on saanut ulkomailla, niin luetaanko se tartuntojen määrään Suomessa? Tarvitaan uusia toimenpiteitä ja suosituksia Suomessa, kun ulkomailta tullaan tartunnan kanssa Suomeen?
Tietenkin luetaan. Mitä oikein kuvittelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta pysyy auki, kuten koulutkin - valitettavasti. Näillä mennään!
Vanhanen: Lisäelvytyspäätöksiä ei tehdä – ”Meillä ei ole varaa sulkea yhteiskuntaa”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e2f9d525-05e3-4272-b9dc-03eb0eec57b7
Tosin pian ollaan taas tilanteessa, jossa kukaan järkevä ihminen ei uskaltaudu ravintoloihin, kauppakeskuksiin tai kampaajille/kosmetologeille. Eli vaikka poliitikkojen puolesta yhteiskunta on auki ja talous pyörii, se ei pyöri sittenkään.
Mä kävin kesällä suht vapaasti harrastuksissa, ravintoloissa ja shoppailemassa. Kahdesti uskalsin jopa baariin ;)
Keväällä en käynyt missään ja ruuatkin tilasin netistä. Sama edessä syksyllä jos tartunnat kasvaa.
Yhteiskunta on näennäisesti auki, mutta kuka muka käy ravintoloissa tai ryhmäliikunnassa kun toinen aalto iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hallitusta vaivaa? Taas jätettiin asiat viime tippaan. Eikö keväästä opittu mitään?
Suunnitelmalliset ihmiset on näköjään muissa kuin poliitikon hommissa.
Jos vaikka tuon kiurun touhuja katsotaan niin selittäessään kukaan muu ei tajua mitä vi**ua se selittää. Käskynsä alaisilleen se antaa kuulemma puhuen koska sähköpostilla jää jälki ja puhutut käskyt tuo kait sitten meinaa kiistää koskaan antaneensa jos ne menee pieleen. Muuten tuo on ns. "kunnianhimoinen" eli jyrää keinoja kaihtamatta muut tieltään ja lähinnä tuo näyttää olevan lahjakas kun jotain ei haluta tapahtuvaksi, eikä asioiden toteuttajana.
Voi sanoa ettei yksityisellä sektorilla ole minkäänlaista tarvetta noille kyvyille.
Kyllä mä oon yksityisellä pahempia nähnyt kuin Kiuru:) Ihan pörssiyhtiöissä..
Ihmiset eivät välitä mistään mitään. Tuttavaperhe vieraili luonamme joku aika sitten, toinen vanhemmista kauheassa flunssassa. Huomautin asiasta, niin selitteli että on saanut allergisen reaktion koirasta (joka on ollut heillä vuosikausia!!). Viikko tästä kuulin kautta rantain (en siis kyseiseltä perheeltä), ettei kyse todellakaan ole ollut allergisesta reaktiosta vaan flunssasta, viikon joutui olemaan pois töistäkin tämä henkilö, eikä käynyt koronatestissä. Soitin hänelle, että miksei ilmoittanut sairastumisestaan meille edes jälkikäteen, nyt ollaan altistuttu ainakin perusflunssalle. Henkilö suuttui tästä minulle. Vmp.
Vierailija kirjoitti:
Lee Andersonin agendalla on koulujen muuttaminen kuolemankentiksi? Siltä näyttää.
ÄH. Lopeta jo uudelleen tuo mustamaalaaminen.
Keväällä koulut eivät oleet tautipesäkkeitä tai tartuntapesäkkeitä.
Kouluissa on tehty strategioita jo, että mien kevennetään tarpeen tullen.
Tuo vouhkaaminen ei kyllä auta.
Voithan kyykkiäs eillä kotona ja otta laspesi koulusta ja ruveta opettamaan siellä kotona. Ole hyvä.
Jos tahdot niin, niin tee niin. Älä muita syyllistä.
Kyllä poliitikot kuuntelevat terveysviranomiasia, mutta on yhteiskunnassa kuunneltava muitakin tahoja.
Vieläkö joku jaksaa näitä laumasuojahöpinöitä?
Mitään laumasuojaa ei ole todistettu tulevan.
Katso Ruotsiin, kannattiko laumasuojan tavoittelu?