41 uutta tartuntaa R0 luku 1.6 eli todella voimakasta leviämistä - ja koulut aukesivat
Tilanne on jo päällä aivan samaan tapaan kuin maaliskuussa.
Kommentit (358)
Kiurulla kerrankin lamppu välähti ja oli laittamassa lingot pakkokaranteeniin. No johan siihen Henriksson toteaa että oikeusmurha ja ihmisoikeusrikos ja Lintilä säestää, että hätiköity kommentti.
Kiurun ainoa järkevä kommentti puoleen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella ei tietenkään ole asiantuntemusta tarpeeksi.
Hallituksen tulee kuunnelle terveydenhuollon asiantuntijoita ennekuin pystyvät sanomaan kantansa.
Ei hallituksessa ole yhtään asiantuntijaa terveysasioissa, vaan asiantuntijat konsultoivat heitä päätöksissään.
Sitä varten asiantuntijat ovat olemassa.
Ja STM:n kansliapäälikkö on asiantuntija?
No jos yhdeltä Skopjen lennolta löytyi jo yksinään 26 tartuntaa, niin ei kai se ihme, että tuo määrä nousi nyt noin korkealle.
Alkaiskohan pikkuhiljaa ihmiset tajuta, ettei ole mitään järkeä lähteä ulkomaille tässä tilanteessa?
Surullista. Itse olen vieläpä diabeetikko... 😩😞😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodit pahimpia koronabilepaikkoja kun riehutaan joukolla ryhmät pakattuna samaan tilaan ilman turvavälejä
Päinvastoin. Tämän hetken tiedon mukaan päiväkodit eivät ole viruslinkoja.
Tietosi ei pitävä, eikö ihmetytä että viime viikolla joka 4. testaukseen mennyt ollut 0-10v?
Lapsilla näin syksyllä tavallisia nuhatauteja, mutta nythän heidätkin testataan. No tuleepa sitten oikeeta tietoa eikä mutua.
Eikö tästä kaikesta voi vetää johtopäätöksen että "herran haltuun" eli jokaisesta itsestä kiinni miten toimii. Toiset eivät vain usko ennenkuin sakon uhalla pitää rajoittaa toimia tai että joku määrää että on tehtävä niin tai näin. Nyt vastuu on YKSILÖLLÄ itsellään eli mitä valintoja itse teet vallitsevassa tilanteessa.
Päätätkö ITSE lähdetkö matkalle tai baariin vai etkö lähde. Kai aikuiset ihmiset voi itse tehdä valintansa ilman että sitä erikseen kielletään tai rajoitetaan eli omien aivojen käyttö on suotavaa.
Mutta ei tämä yhteiskunta enää kiinni mene mutta itse päätät mikä elämässäsi on tärkeää: esim. lähteä ulkomaille ja saada mahdollisesti korona tai olla lähtemättä. Ihan OMA valinta josta ei voi ketään muuta syyttää.
Lähtisitkö ensi kuussa Turkuun häihin?
Peukku ylös = lähtisin
Peukku alas = en lähtisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku uusi koronakeskus.
No ei varsinaisesti. Kentällä testatut ulkomaalaiset tulee Turun lukuun vaikka menisivät (ja suurin osa menikin) muualle Suomeen.
No ei niitä Turun tartuntoihin lasketa. Vai mihin on unohtunet ne yhden lennon n. 26 tartuntaa? Ei niitä ainakaan Turun tartuntoihin ole lisätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tiedotustilaisuuden piti jo alkaa, mutta venyttivät tunnilla eteenpäin. Pohtivat varmaan pää punaisena tärkeitä päätöksiä, kuten pitääkö antaa suositus, että kangasmaskit tulee pestä mielummin 60 kuin 40 asteessa. Saamattomia ovat, jos nyt ei saada pakotettua isoja päätöksiä. Suositusten aika on ohi.
Hallituksen kaikki tiedotustilaisuudet ovat siirtyneet. Se antaa vähän kummalliden kuvan päätöksenteosta jo. Tottakai joskus aikataulut paukkuvat, mutta että jatkuvasti, se näyttää huonolta ulospäin.
Ei tällaisissa asioissa voi antaa tarkkoja aikoja! Siellä joutuvat kuulemaan monia asiantuntijoita ( lääketiede, juridiikka ja talous ) ja keskustelut ja riitelyt asiasta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisitkö ensi kuussa Turkuun häihin?
Peukku ylös = lähtisin
Peukku alas = en lähtisi
Vain hullu lähtisi. Käytännössä kysyt, oletko itsetuhoinen vai et.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä kaikesta voi vetää johtopäätöksen että "herran haltuun" eli jokaisesta itsestä kiinni miten toimii. Toiset eivät vain usko ennenkuin sakon uhalla pitää rajoittaa toimia tai että joku määrää että on tehtävä niin tai näin. Nyt vastuu on YKSILÖLLÄ itsellään eli mitä valintoja itse teet vallitsevassa tilanteessa.
Päätätkö ITSE lähdetkö matkalle tai baariin vai etkö lähde. Kai aikuiset ihmiset voi itse tehdä valintansa ilman että sitä erikseen kielletään tai rajoitetaan eli omien aivojen käyttö on suotavaa.
Mutta ei tämä yhteiskunta enää kiinni mene mutta itse päätät mikä elämässäsi on tärkeää: esim. lähteä ulkomaille ja saada mahdollisesti korona tai olla lähtemättä. Ihan OMA valinta josta ei voi ketään muuta syyttää.
Joo mutta se baariin lähtevä ja sieltä koronan mahdollisesti saava altistaa perheensä ja työkaverinsa. Baarit kiinni, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja etätyösuositus vain osalle ja alueellisesti. Kyllä kalliiksi tulee työnantajille jotka ei anna etätöitä tehdä, kun aikuiset joutuu flunssasaikuille ja lapset pienestäkin nuhasta kotiin. Hienoa, miten yhteiskunta pyörii, kun ihmiset pakotetaan avokonttoreihin.
Jokainen työnantaja voi ihan itse päättää etätöistä. Lopettakaa jo toi älytön valittaminen niistä ja valittakaa sille omalle työnantajallenne. Niin voitte parhaiten vaikuttaa ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
No jos yhdeltä Skopjen lennolta löytyi jo yksinään 26 tartuntaa, niin ei kai se ihme, että tuo määrä nousi nyt noin korkealle.
Alkaiskohan pikkuhiljaa ihmiset tajuta, ettei ole mitään järkeä lähteä ulkomaille tässä tilanteessa?
Ja voi vaan miettiä, että jos näitä ei testattaisi, miten sitten kävisi. Tosi hyvä että nämä "jäävät kiinni"
Suomen elinkeinoelämä ei kestä toista koronan aaltoa. Niin sanoi Matti Vanhanen. Pitää olla sellaiset toimet joilla estetään koronan eteneminen ja samalla voidaan elää suht normaalisti. Siinä on kaikille haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodit pahimpia koronabilepaikkoja kun riehutaan joukolla ryhmät pakattuna samaan tilaan ilman turvavälejä
Tietosi ei pitävä, eikö ihmetytä että viime viikolla joka 4. testaukseen mennyt ollut 0-10v?
Pakkohan niiden oli mennä testeihin, koska nenät vuotaa ja kouluun / hoitoon ei asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähän jännittää, miten tässä käy. Suomessa ei ole mitään rajoituksia, eikä mitään haluta enää laittaa.
Juu, kunhan ei talous kärsi. Ihmisistä ei niin väliä. Eikun...
Kyllä se talous kärsii, jos koronatilanne pahenee, vaikkei rajoituksia tulekaan. Osa ihmisistä rajoittaa itse itseään, eikä käy ravintoloissa syömässä ja viihteellä entiseen malliin.
Sitä en tajua, että monet vetivät liinat kiinni kampaamojen, hierojien ja vastaavien kohdalla. Siinähän kohdataan lähekkäin vain yksi ihminen kerrallaan, ei tuon nyt luulisi niin vaarallista olevan verrattuna johonkin yökerhon tiivistunneilmaiseen kännitouhuun.
Vierailija kirjoitti:
Kiurulla kerrankin lamppu välähti ja oli laittamassa lingot pakkokaranteeniin. No johan siihen Henriksson toteaa että oikeusmurha ja ihmisoikeusrikos ja Lintilä säestää, että hätiköity kommentti.
Kiurun ainoa järkevä kommentti puoleen vuoteen.
Entä kaikkien niiden OIKEUS elämään ja terveyteen, jotka toimimatta jättämisen takia sairastuvat? Entä ne jotka menettävät läheisensä, tai saavat pysyviä terveyshaittoja?
Kellään ei ole pakottavaa TARVETTA lomamatkailla, hillua festareilla tai syödä ravintolassa. TERVEYS ja toimiva terveydenhuolto ovat edellytyksiä elämälle. Miten ihmisillä on prioriteetit näin vinksallaan? Ihan hullua touhua.
13.30 tiedotustilaisuus. Telkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vanhemmat haluaa räkänokan päiväkotiin. Montakos tartuntaa niistä tuli?
Loppu sitten taas ravintoloissa ja turhat shoppailut. Yrittäjät voivat lähettää kiitokset menetetyistä tuloistaan matkailijoille.