Missä iässä kurikset pois?
Missä iässä olette lopettaneet kuravaatteiden käytön lapsilla? Onko eskarissa vielä kurahaalarit? Ekaluokkalaisilla?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:30"]
Mun lapsilla ei ole koskaan ollut kuravaatteita. Vedenpitävillä kuorivaatteilla on ulkoilleet sateella. Päiväkoti ei ollut mun kanssa samoilla linjoilla, mutta tyytyivät lopulta tilanteeseen.
[/quote]
Olet tietysti kieltänyt lapsilta kuraleikit, koska hienoja ja kallita goretex-kuorivaatteita ei saa missään tapauksessa liata!
[/quote]
En tietenkään ole keiltänyt lapsilta mitään. En vain ole halunnut heille hengittämättömiä ja epämukavia kuravaatteita niiden hienojen ja kalliiden vaatteiden päälle. Mutta ovat saaneet uida kuralätäkössä ihan rauhassa, sitä vartenhan ne hyvät varusteet on hommattu. Ja pesukone.
No, johan on keskustelu. Eikö Suomen kelit kerro sitä, milloin pitää pitää sitä sadeasua. Myös on oltava tilanne silmää, ja jos esim. veneillää tai kalastetaan, niin kyllä silloin pitää kunnon kuravaateet olla! Siis minusta ei ole mikää ikä kysymys, vaan tarvitaan tervettä maalasijärkeä.
Mun mielestä eka-tokaluokkalaisilla vapaa-aikana voi olla vielä kurahaalarit, kolmasluokkalaiselle olisi jo varmaan liian vauvamaiset, ellei lapsi sitten itse halua laittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:40"]
Meillä löytyy kurahousuja kokoon 134 cm asti. Eskarin ja koulun iltapäivähoidossa hoitajat saattoivat vaatia niitä käytettävän.
[/quote]
Onko ip-hoidossakin tosiaan kurahousupakko? Ja nimenomaan haalarihousujako vaativat sielläkin?