Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono työssä johon mulla koulutus. Ei varaa uudelle kouluttautua.

Vierailija
13.08.2020 |

Elikkä työni on matemaattinen, ja olen ihan surkea numeroiden kanssa. Olen ollut viime vuodet yhdessä tehtävässä, jossa tuota taitoa ei juurikaan tarvita, mutta palkkakin "avustaja tasoa".

En jaksa enää koko alaa, mutta ei mahista uudelleen kouluttautua, esim joku sosiaaliala voisi sopia mulle paljon paremmin. Heittäydynkö vaan työttömäksi? Omalla alalla tai missään muuallakaan ei oikein nyt laman myötä ole edes töitä. Onneksi ei ole isoa asuntolainaa, mutta toisaalta kun ei ole lainaa niin ei ole edes sitä motivaatiota käydä töissä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole varaa kouluttautua? Opintotukikuukaudet käytetty? Oppisopimuskoulutus olisi ihan loistava juttu. Harmi, että niitä paikkoja on Suomessa niin vähän. Mutta sellaistakin kannattaa katsella.

Vierailija
2/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työttömyys ratkaisisi ongelmasi? Joudut vain ojasta allikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on koulutus matemaattiselle alalle, jos ei numerot kiinnosta?

Vierailija
4/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tyollisyysrahasto.fi/aikuisopiskelijan-etuudet/

katso täyttyvätkö edellytykset ja jos on ammatillinen koulutus niin tutkinnon jälkeen voi hakea stipendiä.

Vierailija
5/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Yritän hakea mitä tahansa sopivaa hommaa joka sopisi monimuotokoulutuksen oheen. Sosiaali- ja terveysala kiinnostaa. Työkkäri voisi olla eri mieltä opintojen tukemisesta työttömyysetuudella, koska olenhan sentään diplomi-insinööri. Vaikkakin surkea sellainen ja tutkinto vedetty läpi kun en tiennyt mihin muuallekaan vaihtaisin ja opintojen keskeytystä olin harkinnut vähän väliä. Nykyiseltä alalta voisi täydennyskouluttautua, jos opiskelisi jotain "oikeaa perinteistä tekniikkaa" yliopistossa, mutta siihen ei riitä matemaattiset taidot eikä mielenkiinto. Saatikka alan ikäsyrjintä, jatkuva pelko yt-neuvotteluista, suhteiden merkitys yms...ei minun ala.

Vierailija
6/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hupsuja. Sote-ala ei ihan taatusti ole teidän juttu, jos olette jossain vaiheessa kuitenkin ajatelleet järjellänne.

Ja surkeita työntekijöitä on joka alalla, ei kaikki voi olla yhtä hyviä.

Vierailija
7/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta usein sitä tajuaa vasta jälkikäteen että opiskelemansa ala ei ollutkaan se oma juttu, tai kokee että jonkin asian pitäisi kiinnostaa vaikkei se kiinnosta. Itsekin vedin opinnot läpi ympäristön painostuksesta. Kun perhe, kaverit ja kumppani hokee kuorossa sitä että ethän sä nyt oikeesti voi vaihtaa alaa kun vihdoin pääsit sinne kouluun sisään ja oot aina halunnut sinne, kynnys vaihtaa on korkea. Opokaan ei ottanut tosissaan huoltani siitä, että en koe opiskelemaani alaa omakseni ja että olen oikeastaan aika surkea siinä.

Vierailija
8/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä hupsuja. Sote-ala ei ihan taatusti ole teidän juttu, jos olette jossain vaiheessa kuitenkin ajatelleet järjellänne.

Ja surkeita työntekijöitä on joka alalla, ei kaikki voi olla yhtä hyviä.

Pidemmän päälle on aika henkisesti raskasta olla työssä, jossa on oikeasti huono.

Vierailija
9/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus itsellä. Olen varmasti Suomen huonoin aineenopettaja ja kaduttaa, kun tein opeopinnot paniikissa opintojen loppuvaiheessa, vaikka jo silloin ymmärsin, ettei minusta ole työhön, jossa ollaan jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä. Teen avoimessa yliopistossa opintoja, että voisin vaihtaa kirjastoalalle, jossa kuvittelen olevan asiakaspalvelun lisäksi myös hetkiä, jolloin saa rauhassa esim. hyllyttää kirjoja ilman että koko ajan joku vaatii jotakin.

Vierailija
10/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monella alalla huonommille ei riitä töitä. Eli alan töitä ei välttämättä oikein saa tai jos saa ja työsuhde päättyy, ei uutta työtä alalta löydykään. Esim. insinööri alasta moni puhuu kuinka hyvä insinööri saa aina töitä. Joo ehkä niin mutta esim. lääkäreissä niitä riittää vähemmän hyvällekin.

Vierailija
11/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiva on tullut paljon kommentteja!

Joo inssi itsekin. Opiskelin joskus nuorena vaikka opinnotkin oli todella haastavia.

Minustakin kirjastoala olisi ihana!

Luulen että jos jään työttömäksi, en saa enää edes oman alani töitä. Mikä voi itse asiassa olla ihan hyvä. Vihaan alallani olevaa röyhkeyttä, kyynärpäätaktikointia ym. En vaan tule jaksamaan sitä seuraavaa 30 vuotta, vielä kun tästä vanhenen..

Vierailija
12/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta usein sitä tajuaa vasta jälkikäteen että opiskelemansa ala ei ollutkaan se oma juttu, tai kokee että jonkin asian pitäisi kiinnostaa vaikkei se kiinnosta. Itsekin vedin opinnot läpi ympäristön painostuksesta. Kun perhe, kaverit ja kumppani hokee kuorossa sitä että ethän sä nyt oikeesti voi vaihtaa alaa kun vihdoin pääsit sinne kouluun sisään ja oot aina halunnut sinne, kynnys vaihtaa on korkea. Opokaan ei ottanut tosissaan huoltani siitä, että en koe opiskelemaani alaa omakseni ja että olen oikeastaan aika surkea siinä.

Täällä taas ala vaihtui kun ymmärsin ettei se jatkuva ahdistus ja stressi voinut olla normaalia. Ja se työn määrä joka piti tehdä (ehkä) päästäkseen kurssista läpi oli ihan hirvittävä. Kun kaverit repi kasaan kolmosen esseitä yhdessä illassa, sain itse ehkä kolmessa päivässä kasaan esseen joka tuli bumerangina takaisin täydennettäväksi opettajalta. Toi söi myös kaverisuhteita, kun olin jatkuvasti kireä ja äärimmilleen stressaantunut. :/

Vierailija
13/13 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota juuri tarkoitin. Toi on niin vatun väärin. Mitähän voisi tehdä? Ideoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi