En ymmärrä mikä minua vaivaa
Olemme molemmat yli 20 vuotiaita, oma työ ja olen nyt seurustellut kumppanini kanssa viime vuoden tammikuusta saakka ja muutin muutama kuukausi sitten hänen tykönsä vanhempiensa perimään oma kotilatoon. Meillä käy melkein joka viikko vierailijoita, enimmäkseen hänen työkavereitaan, sukulaisiaan yms. minulla ”omalta puolelta” harvoin vieraita, koska muutin yli 300km päähän kotikontuviltani ja en kauheasti ole tehnyt tuttavuutta kenenkään nykyisen paikkakuntalaisen kanssa paitsi no kumppanini kavereihin. Ongelmana on, että olen aina vieraiden lähdettyä vähän aikaa hirveän helpottunut, että he lähtivät, mutta samalla kauhean väsynyt, ahdistnut ja uupunut vierailusta. Olen aika ujopersoona enkä tykkää puhua paljoa tuntemattomien kanssa ja kumppanini tiedostaa tämän. Tänäänkin, kun hänen isovanhempansa kävivät meillä kahvilla ja minun piti tehdä heille ruokaa niin purskahdin itkuun, kun he lähtivät..olin vain niin uupunut.
Kommentit (3)
Vieraita kerran viikossa olisi minulle aivan liikaa. Älä tee ruokia. Meilläkin oli suvussa tapana passata, mutta onneksi olen omaksunut miehen suvusta, että kahvipullat eikä mitään muuta. Vieraat syökööt ruokansa ravintolassa. Laita mies hoitamaan kyläilyt, jos kerran hänen sukulaisiaan ovat.
Voi ei, kuulostaa kamalalta. Olen itse introvertti ja kerran kuukaudessakin jonkun kaverin kestittäminen on liikaa. Ei sinussa vikaa ole. Väsyt vain sosiaalisista tilanteista, se on ominaisuus. :)
Ei sinua välttämättä mikään vaivaa, saatat vain olla introvertti ja ahdistut sosiaalisista tilanteista kun niitä on sinulle liikaa. Keskustelun paikka miehesi kanssa. Googlaile tietoa introverttiydestä. Ja tärkein juttu: hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.