Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa harrastusta 14 v. pojalle

Vierailija
12.08.2020 |

Urheiluharrastus loppui, eivät saaneet enää joukkuetta kasaan. Nyt korona-keväänä on oltu vain kotona. Mietitään nyt yhdessä, mitä hän voisi alkaa harrastaa. Sen pitää siis olla sellaista, minkä pystyy aloittamaan 14-15-vuotiaana. Kaikki voimistelut, jääkiekon ja jäätanssin saa unohtaa, kun ei niissä ole aloittelijoiden ryhmiä tuossa iässä. Mikä olisi kiva harrastus, joka maksaa alle 2000€ /vuosi?

Kommentit (285)

Vierailija
241/285 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ”harrastuksen” olla aina jokin urheilulaji?

Miten olisi jokin taidelaji? Teatteri, kirjallisuus, kuvataide?

Tai käytännön taidot? Kokkikurssi, kansalaisopiston luennot?

Niin, nyt vaan pitsinnypläystä harrastamaan, tai vaikka helkavirsiä laulamaan.

Ja jos tiede kutsuu niin voi alkaa keräämään hometta, itiöitä ja sieniä. Viikonloppuisi voi potkulautailla, pelätä pimeää tai vaihtoehtoisesti huudattaa imuria komerossa?

Vierailija
242/285 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiallinen miekkailu/keskiaikaiset taistelulajit. Alkeiskurssilla alaikäraja on 14v. Toki jos ratsastavaksi ritariksi aikoo, voi sen ratsastusharrastuksen aloittaa aikaisemminkin. Mutta aseet otetaan käteen aikaisintaan 14 vuotiaana. Ja lajia voi harrastaa ilman hevostakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/285 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen urheilu on täydellinen nuorille pojille

Vierailija
244/285 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota noin. Eikö ihmiset itse valitse harrastuksensa?

Vai onko poika vege? tatiivinen.

Älä jaksa mollata ihmisiä, joista et tiedä mitään. Mua niin ärsyttää kaikilla keskustelupalstoilla vihamielinen asenne, lyttääminen, haukkuminen. Mä aioin tulla kertomaan, että aloitin partion vasta 6 v. sitten kun olin yläkoulun 8.lk ja ollu kiva harrastus, koska porukkaan helppo mennä mukaan. Mut tähänkin tulee varmaan alapeukut ja kommentti, miten ääliö mä oon.

Hyvä ehdotus, joka ei nykymaailmassa aina tule mieleen.

Vierailija
245/285 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustus ja kamppailulajit. Käy peruskursseilla ja katsoo mikä laji sopii.

Noi on hyviä, mutta parhaat on tanssi ja musiikki. Nyt kun alkaa tytöt kiinnostaa niin tanssista saa itseluottamusta ja rutiinia olla tyttöjen kanssa. Koordinaatio, kurinalaisuus, rytmin ja musiikin taju kehittyvät ja mikä tärkeintä - pääsee tyttöihin kiinni ;)

Musiikki - soitto tai laulu - hyvää myös. Soittajille kertyy kavereita ja sen sosiaalinen merkitys on aikamoinen. Silläkin saa tyttöjä..

Vierailija
246/285 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeily

Vierailija
247/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäkiipeily, nyrkkeily, punttisali ja shakki. 

Vierailija
248/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily, nyrkkeily, jousiammunta, luontokuvaus tai vaellus. Omani (tyttö tosin) harrastaa näitä. Asumme Sveitsissä, joten jälkimmäiseen lähden mukaan minäkin.

Pyöräily on ihan älyttömän kallis. Just ostettiin meidän pojalle rippilahjaksi uusi kilpapyörä 5500€. Ei ole edes kalleimmasta päästä. Alle 2000€ ei saa edes käytettyä romua. Millään mummopyörillä ei pysy kilpapyöräporukan tahdissa ja tuossa iässä se homma alkaa olla jo tavoitteellista. Tietty jos yksikseen vetää lenkkiä vaikka maastossa, niin kyllä tuo 2000€ sitten pyörään riittää.

Kysyttiin harrastusta eikä ammattilaiskilpaurheilua.

Vierailija
249/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipallo

Koripallo

Vierailija
250/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu. Voi aloittaa ihan hyvin teininä, tietty olympiatasolle ei enää pääse, mutta mahtava harrastus!

Vierailija
251/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lenkkeily, kuntosali, uiminen ja mitään ei juur maksa

Vierailija
252/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratanssi. Ei kilpatanssia.

Vierailija
253/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta innosta. Jalkapalloonkin voi ehtiä, mutta vaatii innostusta leikkiä pallon kanssa. Jos pallo kiinnostaa, niin jalkapallo freestyle on yksin harrastettava muoto. Monesti aloittelija voi aloittaa vuotta nuorempien kanssa normi jalkapallon.

Vierailija
254/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hop

Vierailija
255/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolipelaaminen. Ei siis mikään larppaus.

Vierailija
256/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoitto (rock)

Vierailija
257/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbee-golf. Suht edullinen, paljon ilmaisia paikkoja harrastaa ympäri Suomen, tulee liikuntaa ja ulkoilmaa, voi myös kisata jos haluaa.

Vierailija
258/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä harrasti aiemmin?

Kyllä 14 v.Oli poika tai tyttö ,itse tietää mitä haluaa harastaa.Siinä ei lähikasvattajalla ole mitään sanomista.Minkä laisissa porukoissa kulkee? Jos ystävät soffaperunoita ja netti pelit,Sitä hänkin.

Vierailija
259/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PokemonGo. 

Vierailija
260/285 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki. Instrumentilla ei juurikaan väliä, tosin joku helppo kuten piano palkitsee ja motivoi alussa enemmän.

TULIHAN se sieltä! Olin jo kauhuissani että eikö suom. vanhemmat lainkaan kannusta musiikkiin. Ehdottaisin kitaraa. Opettajana sellainen joka soinnut opettaa ihan tavallisiin lauluihin joita itsekseni kutsun niotio- tai cowboylauluiksi. Siitä voi sitten kehittää vaikka mitä. Piano olisi tietysti paras alku, mutta

1) kaveri on jo teini

2) pianoa ei saa mukaan

Partio kanssa hyvä juttu. Huom: Kitara ja partio on lyömätön yhdistelmä!

Salille kerran viikossa hauista saamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi