Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan päästä työhön, joka alkaa kello kuusi aamulla

Vierailija
12.08.2020 |

En todellakaan ole aamuihminen ja se pelottaa. Pitäisi herätä viimeistään 4.30 ja lähteä 5.30. Julkisilla ei voisi edes kuvitella lähtevänsä tuohon aikaan.

Tuo työ veisi samalla opintoni loppuun, joten motivaatio olisi iso... Toki vasta puhelinhaastattelu on takana ja edessä vielä the haastattelu.

Onko iltaihmisen millään muotoa mahdollista sopeutua noin hullun aikaisin alkavaan työhön?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väysymys iskee silloin, kun tajuat että töitä on liikaa vaikka tekijiöitä olisi muitakin.

Vierailija
22/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään päiväunia, se nyt on suurin virhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutoimet hoituu kyllä vartissa

Vierailija
24/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus esim kuljetusalalla... Mieluummin ei kiitos. Voin aivan hyvin lähteä töihin kuudelta, mutta se, että sinun pitää kuudelta jo olla toisella puolen kaupunkia ja työsorvin ääressä... Moni joutuu herätä esim neljältä, ja kyllä sellainen rajoittaa elämää.

Sitten taas jossain mielessä, iltavirkulle tuollainen extreme voi toisaalta olla helpompaa kuin perus 8-16. Että vedetään sitten kunnolla överiksi.

Mitä tarkotat kunnon övereillä? Sitäkö ettei nuku ollenkaan yöllä ja menee vasta töiden jälkeen pitkille unille?

Vierailija
25/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamutoimet hoituu kyllä vartissa

Ei todellakaan hoidu. En voi lähteä mihinkään käymättä suihkussa. Haluan muutenkin lähteä suht kiireettömästi, etten ole täysin räjähtänyt ja hikinen heti aamusta.

JOS siis pääsen sinne työhön.

Vierailija
26/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma iltavirkku puolisoni on tuollaisessa työssä. Nauttii siitä, että iltapäivällä on paljon valoisaa aikaa jäljellä töiden jälkeen, mutta ei ole oppinut vielä 6 vuodenkaan aikana menemään aikaisin nukkumaan. Nukkuu arkisin 5 tuntia yössä, ja viikonloppuisin sitten kellon ympäri. Ihan hyvin silti vaikuttaa toimivan, vaikken itse uskoisi pystyväni toimimaan noim vähillä unilla jatkuvasti.

Vierailija
27/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Mutta päiväunia en suosittelisi, koska se taas vaikeuttaa sitä aikaisin nukahtamista. Mä tykkäsin eniten noista aikaisista aamuvuoroista kun tein vuorotyötä (elintarviketeollisuus). On niin paljon aikaa töiden jälkeen touhuta kaikkea kotona ja käydä harrastuksissa tai kirjastossa tms. Ja noihin aikoihin ei ole julkisissa mitään ruuhkaa joten työmatkatkin sujui joutuisasti. 

Vierailija
28/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen töissä pitää herää noin aikasin ja miksi? Kokkina hotellissa?

Oletko sä tosissasi? Hyvin monessa paikassa työt voi alkaa klo kuudelta, paljon aikaisemminkin. Missä ihmeen kuplassa sä elelet?

Vierailija
29/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minä en todellakaan nuku yöllä, jos nukun päikkärit. Talvisin nukahtaminen on kyllä paljon helpompaa ja joskus nukahdankin todella aikaisin illalla ja herään ilman kelloa aamuyöllä.

Ap

Vierailija
30/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen töissä pitää herää noin aikasin ja miksi? Kokkina hotellissa?

Herään 4.45 , lähden kotoa n.tunnin kuluttua, olen työpaikalla n.6.50 .

Tämä ihan Helsingin sisällä julkisilla ja duuni ict-alan esimies eli tavallinen toimistorotta.

Ja väsyttää, mutta teen näin mieluummin kuin käytän vielä kauemmin matkoihin ruuhka-aikaan.

Vierailija
31/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnon känni illalla niin sammut ajoissa.

Vierailija
32/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus esim kuljetusalalla... Mieluummin ei kiitos. Voin aivan hyvin lähteä töihin kuudelta, mutta se, että sinun pitää kuudelta jo olla toisella puolen kaupunkia ja työsorvin ääressä... Moni joutuu herätä esim neljältä, ja kyllä sellainen rajoittaa elämää.

Sitten taas jossain mielessä, iltavirkulle tuollainen extreme voi toisaalta olla helpompaa kuin perus 8-16. Että vedetään sitten kunnolla överiksi.

Mitä tarkotat kunnon övereillä? Sitäkö ettei nuku ollenkaan yöllä ja menee vasta töiden jälkeen pitkille unille?

Sitä, että kun ei joka tapauksessa ole mahdollisuutta työskennellä oman sisäisen kellon mukaan, niin onko sillä enää niin merkitystä, kiskooko itsensä ylös neljältä vai kuudelta. Vaikeaa se on joka tapauksessa, mutta aamuyöllä nousemisessa voi olla oma extreme viehätyksensä vrt joka tapauksessa tuskainen 8-16 ja vieläpä ruuhkassa ja "töihin pimeel, kotiin pimeel" talvisin.

Vierailija
33/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työ joka alkaa joka aamu klo 5.00, 5.30 tai 6.00. Työmatka vaihtelee, joskus joudun lähtemään kotoa klo 4.00. Viime viikot olen herännyt aika vakiosti 4.30. Olen iltavirkku ja mulle noi aamut on ihan myrkkyä.

Pääsen töistä kotiin 8.30-10.30 välisenä aika, riippuen työkohteesta. Sinnittelen päivän ilman päiväunia, vaikka miten tekis mieli nukkua, koska jos nukun päivällä en nuku taas yöllä.

Töihin menen takaisin 15.00 tai 15.30 ja kotiin pääsen 18.30-19.30. Sitten ei enää nukuta eikä väsytä ollenkaan. Aivan pirteänä pitkälle iltayöhön. Lopulta pakotan itseni unille n. 23.00.

Eikä tähän totu. 15 vuotta jo alalla. Sitä ennen epäsäännöllinen kolmivuorotyö, jossa aamuvuorot alkoi klo 6 ja päättyi klo 14. Kun aamuvuorosta pääsi kotiin olin aivan kuolemanväsynyt. Iltapäivä meni koomassa ja kun nukkumaan olis pitänyt mennä illalla niin eipä enää väsyttänyt.

Iltavuoro ja yövuoro oli ehdottomasti mun lempparivuorot. Sai jotain järkevää aikaankin vapaa-ajallakin.

Vierailija
34/34 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi menis varmaan läpi yön valvomiseks ja nukkuisin sit töiden jälkeen.

En kouluaikoinakaan ikinä tottunut aikaisin heräämiseen, tuskaa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi