Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Näkyvätkö kaikki terveystiedot ikuisesti tietokannoissa vai vanhenevatko joskus?
11.08.2013 |
Ajattelin tässä sitä, että olen käynyt 90-luvulla yhden kerran mielenterveystoimistossa. Kun nyt piipahdan vaikka flunssassa terveyskeskuslääkärillä, katseleeko hän ennen/jälkeen käyntini, että jaahas, mielenterveyspotilas.
Kommentit (3)
Näkeekö esimerkiksi hammaslääkärikin kaikki tiedot vai pelkästään hammashoitoa koskevat asiat?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näkeekö esimerkiksi hammaslääkärikin kaikki tiedot vai pelkästään hammashoitoa koskevat asiat?
Alue: Aihe vapaa
Eivät vanhene.
Jos lääkäri ajattelisi jokaisesta kerran MTT:ssa asioineesta, että jaahas, mielenterveyspotilas, se tarkoittaisi varmaan noin 60% asiakkaista.
Osassa tietojärjestelmiä psykpuolen papereihin ei pääse kuka tahansa ajanvarauksen lähäri vaan on erikseen ammattiryhmittäin määritelty, kuka pääsee lukemaan mitäkin tietoja. Sairaanhoitopiirissä, jossa itse olen sairaanhoitajana töissä, näen kyllä tietojärjestelmästä, jos potilaalla on 2000-luvulla ollut kontakti psykiatriseen hoitoon sairaanhoitopiirissämme, mutta jotta pääsisin lukemaan tietoja, joudun vahvistamaan sen, että olen tieten tahtoen haluamassa lukea suojattua tietoa josta jää vielä erikseen jälki tiedostoon. Se rajoittaa lukuhaluja tehokkaasti.