Pienituloinen Ida säästää 2000 euron palkasta joka kuukausi 500 euroa
Pienestäkin palkasta voi nipistää säästöjä sukanvarteen. HR-assistentti Ida Rantanen, 26, kertoo, miten hän onnistuu säästämään joka kuukausi 500 euroa.
Kommentit (168)
Mä saan rahaa n 800€/kk. En onnistu säästämään.
Hän varmaan asuu vanhempien luona tai perityssä asunnossa. Mamma ja pappa lellii eikä omia rahoja tarvitse käyttää elämiseen.
Näin ne tarinat usein menevät.
Ja hehkutetaan että jäädään eläkkeelle 40v. Eipä siinä mutta jos olet nyt 23v lapseton sinkku niin elämä voi muuttua muutaman kerran ennen sen eläkkeen alkua. Vähän väsyneitä nämä jutut.
Ei toi ole pieni palkka ja tostahan on helppo säästää 500 € ei ole edes mikään uroteko jeestus
Pienituloinen yhäiti 2000 palkalla elätti lapsensa.
Nyt kun lapset lentäneet pesästä, helposti tuo 500 säästöön joka kuukausi.
Niin että mikä uutinen tällä Idalla oli kerrottavana?
Jos nettopalkka on 2000 euroa ja kyseessä lapseton henkilö, niin mistään määritelmällisestä pienituloisuudesta on ihan turha puhua. Eihän sellainen 2500-2700 e välille sijoittuva bruttopalkka missään tapauksessa isokaan ole, mutta pienituloinen hän ei ole, piste.
No mitä vaativaa tuossa on? Minä saan alle 1800e netto, olen yh. Säästän 400e kuussa osakkeisiin. Rahat riittää hyvin.
Pienituloinen? Minulla on 1900 euron palkka ennen veroja yms. ja en ajattele itseäni pienituloisena. En elä pihisti ja silti on säästöjä. Toki minulla on myös työssäkäyvä mies jakamassa kuluja ja asutaan omassa talossa.
Lukematta: ei asu yksin, vaan avopuolison kanssa. Eikä ole lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kenen rahoilla se sitten elää?
No todella yllättäen miehensä.
Ei hänen palkka ole 2000. Hänen palkkansa on ehkä reilut 2700. Josta hän saa käteen verojen ja vähennysten jälkeen sen pari tonnia.
pystyisin minäkin säästämään 500 jos olisi 2000 euron tulot. pystyn vähemmästäkin säästämään mutta en viittäsataa.
Onpa "pienituloinen" ei helvatas :DD Tunnen itsekin monen monta, jotkä eivät saa tuota kahta tonnia bruttonakaan...
"Kuukausipalkkani on verojen jälkeen noin 2000 euroa. Saan siitä säästöön asumis- ja ruokakustannusten jälkeen 500 euroa."
Nettona 2000e en puhuisi pienistä tuloista. Ja tällä menee 1500e vuokraan ja ruokaan, vaikka asuu puolison kanssa. Maksaako sitten molempien elämisen vai miten helvetin iso vuokra voi olla ja miten paljon tuo syö :D
...ja näin taas tälläkin jutulla yritetään syyllistää sitä enemmistöä joka ei osaa suunnitella rahankäyttöään vaan pistää akiken ja ylikin menemään ja sitten itkee kun rahat eivät riitä mihinkään. Lisää tukia!
Mun tulot on ~1200€ ja jää ~200€ säästöön kuussa. En shoppaile enkä syö ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Lukematta: ei asu yksin, vaan avopuolison kanssa. Eikä ole lapsiakaan.
Arvelin samaa, luin jutun ja totesin olleeni oikeassa. Jep jep.
No onko tuo nyt muka niin pienituloinen. Jos minä saisin 2000 kuussa voisin säästää siitä tonnin/kk ihan hyvin.
https://www.menaiset.fi/keskustelu/124114/ida-saastaa-kahden-tonnin-pal…