Leimautuminen homoksi
Erikoinen ongelmani;
Baarissa käydessäni oon törmännyt varsin ikävään ongelmaan. Naiset luulevat minun olevan homo. Ajattelin tämän olevan vain yksittäistapaus, mutta tätä on jatkunut nyt useamman naisen kohdalla. Asia alkaa ärsyttää minua, hetero kun olen. En löydä selkeää syytä tälle käytökselle, jotta voisin muuttua.
Käyn baareissa yleensä yksin. Valitettavasti minulla ei ole sellaista kaveria, jonka kanssa kävisin. On siellä yksin muitakin, olisiko yksin liikkuminen kuitenkin syy?
Pukeudun mielestäni tyylikkäästi. Ulkonäköäni on huoliteltu ja tiedän muistuttavani jotain kiiltokuvapoikaa ainakin toisinaan. En käytä mitään kuluneita farkkuja ja löysää t-paitaa, vaan hyvin päälle istuvia vaatteita. Ei pukua kuitenkaan. Ehkä tästä löytyy suurin syy, voiko se olla ulkonäössä? En minä mitään huiveja käytä eikä mulla ole korvista, ym...
Baarissa menen myös tanssimaan. Varmaan siinäkin on jotain homomaista, jos mies tanssii. Monesti siellä tanssilattialla joku liimautuu kuitenkin kiinni, joten minusta se on ihan ok tanssia yksinkin.
Yks nainen kysyi baarissa, olenko homo. Vastasin," etten todellakaan ole, miks kysyt?" - "oot niin hyvännäkönen" tästä kommentista ainakin vedin syyt ulkonäkööni. Tuo oli ehkä positiivista, mutta saan niitä negatiivisia "oot homo, mee pois" kommentteja myös, ja ne tässä alkavat ärsyttämään.
Olen nuori, alle 30v mies. Kokeilen tätä palstaa, en ole pahemmin lukenut, kuinka asiallista keskustelua täällä käydään.
Kommentit (37)
Tuntemani homomiehet ovat kaikki mukavia, tyylikkäitä, osaavat keskustella naisen kanssa fiksusti. Kaikki positiivisia piirteitä.
Harmi kohdallasi, että jotkin "mahdollisuudet" voivat näin mennä ohi. Yritä olla aktiivinen naisten suuntaan: mene juttelemaan ja koeta elekielellä tehdä selväksi, jos olet kiinnostunut; homomies harvemmin flirttaa naisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:00"]
Olen huomannut, että myös jos nainen ilmaisee kiinnostuksensa sinua kohtaan ja syystä tai toisesta ilmaiset takaisin, ettei kiinnosta, nainen pitää sinua homona.
HAHA, onko tuo jonkinlainen itsesuojelureaktio naisilla vai ovatko tosiaan niin täynnä itseään, että olettavat jokaisen miehen olevan heistä kiinnostunut?
[/quote]Siis oliko tämä ap? Ehkä sun on turha vetää hernettä nenuun jos sulta kysytään siitä suuntautumisesta. Ehkä se nainen haluaa vaan tarkistaa että olisko tässä ollut syy ettei hän kelvannut. Ja kaipa tuosta nyt yleensä vähän loukkaantuu jos pakit tulee, oli syytä tai ei.
Ehkäpä sä olet liian kaunis mieheksi, ja liian huoliteltu ja siisti metroseksuaali.
Tai ehkä sulla on lisäksi sellaisia homomaisia eleitä, liikuttelet käsiäsi, kävelet tai kallistat päätäsi jne. sellaiseen vähän stereotyyppiseen tv-homotyyliin.
Joskus siihen ei paljon vaadita että miehen suuntautumista alkaa miettiä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:00"]
Olen huomannut, että myös jos nainen ilmaisee kiinnostuksensa sinua kohtaan ja syystä tai toisesta ilmaiset takaisin, ettei kiinnosta, nainen pitää sinua homona.
HAHA, onko tuo jonkinlainen itsesuojelureaktio naisilla vai ovatko tosiaan niin täynnä itseään, että olettavat jokaisen miehen olevan heistä kiinnostunut?
[/quote]Siis oliko tämä ap? Ehkä sun on turha vetää hernettä nenuun jos sulta kysytään siitä suuntautumisesta. Ehkä se nainen haluaa vaan tarkistaa että olisko tässä ollut syy ettei hän kelvannut. Ja kaipa tuosta nyt yleensä vähän loukkaantuu jos pakit tulee, oli syytä tai ei.
Ehkäpä sä olet liian kaunis mieheksi, ja liian huoliteltu ja siisti metroseksuaali.
Tai ehkä sulla on lisäksi sellaisia homomaisia eleitä, liikuttelet käsiäsi, kävelet tai kallistat päätäsi jne. sellaiseen vähän stereotyyppiseen tv-homotyyliin.
Joskus siihen ei paljon vaadita että miehen suuntautumista alkaa miettiä.
[/quote]
Ei ollut aloittajan kommentti tuolla ylempänä :)
En minä herneitä vedäkään, varsinkin sen erään naisen kommentti lähinnä sai minut nauramaan. Me tanssittiin koko ilta ja yö, joten se oli aivan ok... nyt edelliset homokommentit ovat olleet toista luokkaa. Niitä en positiivisesti voi ottaa mitenkään. Edelliskerralla nainen lähestyi minua ilman mitään silmäpeliä, kysyi, että "oot varmaan homo", siihen vastaukseni oli kielteinen ja nainen lähti pois. En siis tehnyt aloitetta, enkä antanut pakkeja. Tämä nainen ei minua olisi kiinnostanutkaan, joten aivan sama.
Mietin vaan, kuinka moni muu ajattelee minusta samoin, kun varmoja mielipiteitä on nyt sadellut useita. Ja mieleeni tuli ikävä seikka; kerään mielestäni katseita baarissa aika paljon ja saan pitkiä katseita noin yleensäkin. Mitä ihmettä, toivottavasti ne eivät ole mitään ihmetteleviä (homoko?) katseita minua kohtaan. Olen aina pitänyt niitä kiinnostuksen osoittamisena, varsinkin jos nainen vilkuilee illan mittaan useamman kerran. Tämä johtuu nyt siitä, että homokommentteja on tullut liikaa ja heräsin itse ongelmaani.
Noh, meninpä kauppaan ja ostin oikein klassisen kauluspaidan ruutukuviolla. Sellaista en ole ennen pitänyt, eikä ne oikeastaan sovi minulle, omasta mielestäni ainakaan. Laitan vanhemmat farkut, jotka ovat jo vähän löysemmät vielä lisäksi. Jos edelleen olen homo, sehän on kiinni muusta kuin vaatteista.
Niin ja mitä kasvoihin tulee, olen aivan varmasti kauniskasvoinen, sille en voi mitään. Tyyppinä olen rauhallinen, tuskin kävelytyylissä on mitään erikoista. Mutta olen jotenkin rento kaikissa asennoissani, ja ehkä huomaamatta istun jotenkin homosti ja pää kallellaan. Yritänpä enskerralla kiinnittää tähänkin huomiota.
Nauran muuten itselleni, että kaikenlaisia ongelmia sitä on olemassa :D
Tärkein varmaan on tehdä selväksi naiselle, joka minua katselee, etten ole homo. Ja itse hyvin estoitta katselen naisia baarissa, silmäpeliä pelailen ja tuskin nainen silloin homoksi leimaa. Nämä homokommenttien jakeliat eivät ole olleet missään tekemisissä kanssani aiemmin, ei edes katsekontaktissa.
Tämähän on asiallinen palsta, kaveri suositteli vauva.fi sivustoa minulle.
- ap
No onko sillä oikeastaan väliä miksi ihmiset sua katselee? Ehkä ne tosiaan miettii oletko homo tai bi kenties.
Itse olen tykännyt tavallaan kauniskasvoisista, jopa naismaisen näköisistä miehistä, ja saatan jäädä katselemaan kauniita kasvoja kun sellaiset näen, ilman sen enempiä aikeita tai kiinnostusta.
Ja oikeastaan kun miettii, saattaisin jopa torjua jonkun mielestäni omaa tasoani ylempänä, tai jopa samalla tasolla olevan, ihan vain koska pelkäisin olevani se rumempi puolisko. Mua kohtaan ei vaan ole komeat koskaan osoittaneet kiinnostusta, joten en ole päässyt pakkeja jakelemaan.
Tai saattaisin miehen kiinnostuksesta huolimatta torjua mikäli olettaisin hänen olevan bi, eikös se bi ole vähän arveluttava kumppani jopa homojen mielestä. Liikaa väkeä ketä pelätä mustasukkaisuuksissaan.
Onko sulla ketään kavereita joilta voisit kysyä tuosta, onko sulla eleitä tai sellaista joita voisit koettaa karsia?
Ja tosiaan, älä ole liian sliipattu, älä katsele ylpeänä ja itsetietoisen näköisenä pää kenossa ympärillesi, äläkä mene överiksi sen laittautumisen kanssa, tyyliin rusketusta, meikkiä ja liian siistiksi nypityt kulmakarvat.
6
Ruutukuviokauluspaita look testattu. Selkeä muutos, huomasin "katoavani" massaan. Näytin samalta kuin 70% muista paikalla olleista miehistä. Loput 30% oli lähinnä printtikuvio T-paidoissa ja sitten muutama tyylikäs tapaus. (pieni kaupunki)
Massaan sulautuminen poisti kaikki homo kommentit. Mutta myös ne kiinnostuneet katseet katosivat ja naisten lähestymisyritykset.
Onko tämä sitten pienen paikkakunnan ongelma, kuten joku yllä kirjoitti. Suurin osa pukeutuu samalla tavalla, ja sitten jos ei erotu joukosta, pitää käytöksellään erottua ja tehdä aloitteet. Jos pukeutuu "paikallisia" tyylikkäämmin, naiset huomaa ja osa lähestyy, osa taas on tottunut aivan muuhun ja pitää tyyliäni homomaisena.
Noh, palaan entiseen. Voin toisinaan ruutupaidassakin liikkua, mutta oma tyylini on paremminkin tiukahkoa ja hyvin istuvia vaatteita tarkoin valittuine väreineen. Olisi hyvä käydä toteamassa pari seikkaa isommassa kaupungissa, yöelämä on tässä kylässä muutenkin kuollutta.
-ap
Minua on myös luultu aina homoksi, syyt samat kuin luettelemasi. Ei ole koskaan haitannut.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 22:57"]
Tunnen kunnolla ainoastaan yhden homon ja tiesin hänestä heti ensinäkemältä, ettei hän pidä naisista "siinä mielessä". Syy tähän ei ollut pukeutumistyyli, koska ko. herra on sillä saralla aika tavis, toki siisti. :)
Itse kiinnitän paljon enemmän huomiota eleisiin, varsinkin kun satun asumaan kaupungissa, jossa on varmaan koko Suomen kauneimmat ja laitetuimmat miehet. Viikonloppuöinä joka toinen vastaantuleva mies olisi tulkittavissa tyylinsä puolesta homoseksuaaliksi. En tiedä, missä päin mahdat edustaa, mutta uskon kyllä vähän pienemmissä paikoissa olevan vallalla vielä tämän "jokainen-tyylikäs-mies-on-homo"-ajattelutavan. Ja itse olen ollut yllättynyt siitä, miten huonosti iso osa naisistakaan oikeita homoja tunnistaa - naisten kun pitäisi olla parempia sanattomassa kommunikoinnissa.
Mutta jos uusia tuttavuuksia haluaa helposti saada, suosittelen rennompaa tyyliä. On se vaan jotenkin todella pelottavaa lähestyä laitettua ja hyvännäköistä miestä, vaikken itsekään ihan seinäänjuossut ole. Veikkaan monien muiden naisten ajattelevan samalla tavalla, elleivät ole sitten näitä erittäin itsetietoisia tapauksia. ;)
[/quote]
Olen pienestä kaupungista, jotain 20 000 asukasta. Ja yöelämä on kuollutta. Kun katselen ympärilleni baarissa, näen "itseni kaltaisia" miehiä melko vähän. Pari kolme illassa saattaa tulla vastaan, joilla olisi lähelle sama tyyli. Loput on sitten niissä ruutukuvio kauluspaidoissa ja löysissä farkuissaan ja lippikset päässä melkeinpä. Suurimmalla osalla miehistä on täälläpäin baarissa oikeastaan samat vaatteet kuin kadulla vastaan kävellessä. Meitä muutamia poikkeuksia on, paino sanalla muutama ;)
Kokeilen nyt rennompaa tyyliä. Siinä ei ole muuta ongelmaa, kuin ettei mulla ole samalla tavalla itsevarma olo. Tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan, olet nainen ;) Ja minä varmaan homo, kun ajattelen naismaisesti tämänkin asian, noh ! :D
Ja mulla on aukko sivistyksessä myös siinä suhteessa, etten oo oikeasti ison kaupungin yöelämään tutustunut. Hoidan sen asian myös kuntoon, jotta tiedän, onko paikallisten naisten korvien välissä jotain ennakkoluuloja.
Lisäksi toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... miten sen sanoisi. Tässä olen kertonut nämä negatiiviset kommentit, olen minä saanut enemmän positiivista palautetta ulkonäöstäni kuitenkin, joten kirvestä kaivoon en ole heittämässä, enkä välttämättä lopullisesti tyyliäni muuttamassakaan.
Tuosta yksin tanssimisesta en tiedä, monet sanoo, ettei suomalainen mies tanssi. Tanssiminen on hinteille... todella toivon, ettei tanssiminen leimaa minua homoksi, pidän siitä nimittäin todella paljon ja tanssiminen on suuri syy mennä baariin :) Toisaalta ihan sama, teen kuten tykkään.
[/quote]
Mies miehelle sanon sulle, isoon kaupunkiin muuttaminen ratkaisee kaikki ongelmasi. Tai siis ei ratkaise, mutta naisen saamiseen liittyvät ongelmat kyllä katoavat.
Siis tanssitaitoinen, hyvin puketuva ja komea nuorimies, joka osaa jutella naisille? Menet kuin kuumille kiville missä tahansa vähänkin suuremman cityn yöelämässä.
[/quote]
Harvinaisen totta. Miehenä myös, on tullut koettua yöelämää sekä keskustassa (siis Helsingistä olen kotoisin), että pienemmillä paikkakunnilla. Ja onhan siinä tietynlainen ero, kuten tässä ketjussa on tullut jo ilmikin. Täällä miehetkin laittaa baariin viikonloppuna vähän paremmat ylle kaveriporukassa, kun taas pienemmissä mestoissa sellaisesta tulee vähän ulkopuolinen olo, kun muut vetää niissä ruutupaidoissa yms. Eikä siinäkään mitään pahaa, 'maassa maan tavalla', ihminen on kutenkin aika laumasielu ja totta kai vaikuttaa, minkälaiseen paikkaan on menossa.
Pointtina siis, että kyllä esim. täällä päin olisit varmastikin ihan kala vedessä ;)
Kaveriani luullaan usein homoksi ja veikkaisin syynä olevan hänen tapansa elehtiä ja puhua. En osaa sen tarkemmin selittää, mutta ei ole semmoinen jäyhä suomalainen urahtelijamies.
Taas vaihteeksi luultiin minua homoksi. Ei ole ensimmäinen kerta. Nainen tuli kysymään, että olenko homo ja ennen kuin ehdin hämmästykseltäni vastata, niin tämän kaveri tuli repimään hänet pois luotani.
Suoraan sanottuna en ihmettele, että joku saa tämän käsityksen. Olen aika sirorakenteinen eli minulla on kapeat ranteet, sirot kädet yms. vaikka olenkin salilla hieman lihasta hankkinut. Olen myös vähän alle 180cm pitkä, eli nykymittapuulla lyhyt. Olen aika babyface ja pukeudun aika tyylikkäästi.
Olen myös nirso, enkä oikein välitä ottaa kontaktia naisiin, joista en ole kiinnostunut, joten katson vain heidän lävitseen jos huomaan heidän katsovan minua. En halua antaa heille turhaan mitään syytä lähestyä minua ja saada pakkeja.
Olen myös liikkeellä lähes aina yksin, koska kaverini eivät viihdy yökerhoissa. Kyllä he ehkä kysymällä lähtevät, mutta ei heistä ole siellä juurikaan seuraa, joten mukavampi mennä yksin, jolloin voi tulla ja mennä miten haluaa. Naiset myöskin lähestyvät helpommin, eikä kaverini tule pilaamaan jos juttelen jonkun naisen kanssa.
Menen myös tanssimaan ja nautin siitä. En keinu pelkästään passivisena, vaan annan koko kropan liikkua ja tämä lienee verrattaen harvinaista miesten kohdalla.
Onneksi olen nyt tajunnut, että mistä tämä johtuu, koska olin nuorempana aika hämmentynyt siitä miksi minua luullaan homoksi. Toisaalta ei tämä ole ollut minulle mikään varsinainen ongelma, koska olen erittäin kiinnostunut naisista, enkä lainkaan kiinnostunut miehistä.
Tuossa kuitenkin omia havaintojani, joita joku homoksi haukuttu voi vertailla omaan olemukseensa.
Ap tuo ongelmasi on niin tuttu juttu.. muakin useamman kerran naiset luulleet homoksi kun ollaan juteltu ja olen puhunut syvällisiäkin.Johtuukohan se sitten siitä että olen ystävällinen ja puhun muustakin kuin junttiaiheista ja pillun vonkaamisesta. Kertokaa naiset millaiset asiat saa teille olon että mies on homo?? Onko syvällinen ystävällinen mies aina homo?
Kun olin nuori, ihmettelin miksi naiset tuijotteli. Vasta nyt ymmärrän, että minussa oli jotain, mikä viehätti niitä. Pohdihan, voisiko olla, että se nainen baarissa ihmetteli, miksei hänellä ole chansia sinun suhteen. Hän siis kysyi oikeastaan: etkö yhtään ole kiinnostunut minusta tai jostain naisesta täällä baarissa?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:02"]jos on pitkään ilman naisystävää ihmiset luulevat homoksi.
Onko tämä totta?!
No, ei taatusti ole. Ajatelkaa nyt kuinka paljon Suomessa on sinkkuja. Sinkuista ajatellaan, että on syystä tai toisesta johtuen sinkku. Eivät kaikki edes halua parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuo ongelmasi on niin tuttu juttu.. muakin useamman kerran naiset luulleet homoksi kun ollaan juteltu ja olen puhunut syvällisiäkin.Johtuukohan se sitten siitä että olen ystävällinen ja puhun muustakin kuin junttiaiheista ja pillun vonkaamisesta. Kertokaa naiset millaiset asiat saa teille olon että mies on homo?? Onko syvällinen ystävällinen mies aina homo?
Ei ole. Yleensä en pohdi enää kenenkään suuntautumista mitenkään. Kunhan on kivaa. Jos jotain on kehittyäkseen se kehittyy. Jos kemiaa ei ole niin aina voi olla kaveri. Ihmisillä ovat ihmeellisen rajoittuneet käsitykset ihmissuhteista. Minä siis kannatan ihan uskollista parisuhdetta parhaimpana ihmissuhteen muotona.
Jos et ole puhunut noille naisille mitään, niin sittenhän sen on pakko johtua ulkonäöstä. Vaatetys, hiustyyli, eleet. Joko hyväksyt itsesi tai sitten muutat niitä.
Vierailija kirjoitti:
jos on pitkään ilman naisystävää ihmiset luulevat homoksi.
Läheisen epäonni halutaan mielummin nähdä juurikin vaikkapa siinä että onkin sorrettu ja seksuaalisesti epävarma, kuin kohdata tosiasiaa että toinen on loppuelämänsä yksin. Homous on ikäänkuin viimeinen toivo ja nykyään vähemmän hävettävää kuin yksinäisyys. Itse asiassa homo perheessä tai ystävänä nostattaa omaa statusta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:03"]
Tuntemani homomiehet ovat kaikki mukavia, tyylikkäitä, osaavat keskustella naisen kanssa fiksusti. Kaikki positiivisia piirteitä.
Harmi kohdallasi, että jotkin "mahdollisuudet" voivat näin mennä ohi. Yritä olla aktiivinen naisten suuntaan: mene juttelemaan ja koeta elekielellä tehdä selväksi, jos olet kiinnostunut; homomies harvemmin flirttaa naisten kanssa.
Täh? Siis homothan ne vasta flirttaa kaikkien naisten kanssa ihan yliöveristi, koska siinä ei ole mitään ongelmaa: ei haittaa vaikka tulisi "torjutuksi" jne.
Ainakin siis mun tuntemani homomiehet tekee niin. Ja tunnen niitä paljon.
Paras ystävä naiselle on todella Homo. ei vingu seksiä,ei edes yhdeksi yöksi. Hertrolle mitä otat herneitä neniin,jos yksitotidet leidit luulee sua homoksi? Mua on luultu lespoksi,yritetty iskeä 3 kertaa.eri jaksot!On vieressä olevalle miehelle iskenyt silmää ravintola ja sanonut lespolle: Tää on mun mies.Asia sillä selvä.Ja se tuntematon mies on sinä ollut täysin mukana asiassa.
jos on pitkään ilman naisystävää ihmiset luulevat homoksi.