Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miettinyt, että jätän sosiaalisen median

N
12.08.2020 |

Siellä ehkä eniten ärsyttävät seuraavat ihmistyypit:

1. Pakko olla koko ajan esillä -tyyppi. Päivitystä tulee joka päivä, ja tuntuu, että tiedän sen ihmisen elämästä kaiken. Ja tiedättekö mitä? En haluaisi tietää, koska ei kiinnosta. Tyyppi muutenkin luulee itsestään vähän liikoja.
2. Pidän tässä kulisseja ja esitän jotain muuta kuin mitä olen, vaikka oikeasti olen läheisilleni täysi mulkero -tyyppi. Raivostuttaa tällainen valheellisuus.

Somessa halutaan olla sellaista, mitä ei oikeasti edes olla. Some on suuri illuusio.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko jättää vauva- ja muut palstat myös?

Vierailija
2/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut missään somessa enkä koe menettäneeni mitään...n35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ihmiset täällä on yleensä aika suoria

Vierailija
4/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä miellän someksi facen, instan, snäpin ja mitä näitä on, en edes tiedä kaikkia, mutten keskustelupalstoja. Eihän täälläkään kukaan edes tiedä kuka olen. En ole ap.

Vierailija
5/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä

Vierailija
6/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä miellän someksi facen, instan, snäpin ja mitä näitä on, en edes tiedä kaikkia, mutten keskustelupalstoja. Eihän täälläkään kukaan edes tiedä kuka olen. En ole ap.

Vauvan keskustelupalsta on myös some, joten et voi väittää jättäneesi somea, jos kerta täällä käyt. 

Vierailija
7/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan keskustelupalsta on myös some, joten et voi väittää jättäneesi somea, jos kerta täällä käyt. 

Ei kyllä ole

Vierailija
8/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kyllästyy kun yli 10 vuotta tuijottaa ihmisten ruokia, tylsiä elämiä, tylsiä mukuloita ja tylsiä hauskoja juttuja. Ketä ne tyypit edes on? Jos voin olla viikon kuulematta ja näkemättä jotain, selviän kyllä vaikka lopun elämääni ilman.

Vierailija
9/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien kehto

Vierailija
10/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole

"Sosiaalinen media (lyhennetään arkikielessä some)[1] tarkoittaa verkkoviestintäympäristöjä, joissa jokaisella käyttäjällä tai käyttäjäryhmällä on mahdollisuus olla aktiivinen viestijä ja sisällöntuottaja tiedon vastaanottajana olon lisäksi."

Et sinä päätä sitä, mikä on sosiaalinen media.

Vierailija
12/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaikki on somea? Onko se sovellus, sivusto, chat vai muu.

Vierailija
13/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole

On tämä some, mutta tätä ei vaan mielletä siksi, kun on niin erilainen lähde, kuin muut some-alustat.

Vierailija
14/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kaikki on somea? Onko se sovellus, sivusto, chat vai muu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalinen_media

Vierailija
15/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Some vie minulta turhaa aikaa enkä edes saa somesta niin paljon tuloja tai mielihyvää, että sitä hommaa kannattaisi viedä seuraavalle levelille (edes mahdolliset isotkaan tulot ei enää houkuta, saan paremmin rahaa treidaamalla sertifikaateilla varsinkin, kun kullan ja hopean hinta on nyt heilunut).

Itseasiassa kun minulla on ollut useampi yhteistyö päällekkäin, niin olen tuntenut vaan suurta ahdistusta. Nautin kyllä valokuvaamisesta - silloin, kun se ei ole kaupallista ja ”pakollista” kuvaamista. Toivon, että pääsisin irti Instagramista, siis oikeasti. Aion käyttää siitä irtoavan ajan sijoituskirjallisuuden opiskeluun sekä aion jatkaa aineopintojani yliopistossa. Nyt mulla vain AMK-tutkinto, sekä 2 muuta ammattia taustalla, mutta sitten valmistun yliopistosta, niin palkka nousee yli 1000 eurolla.. joten, yritän motivoida itseäni rajaamaan ajankäyttöäni ja käyttää muita houkuttimia, jotta pääsen tästä IG-hölmöydestä irti.

Vierailija
16/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole

On tämä some, mutta tätä ei vaan mielletä siksi, kun on niin erilainen lähde, kuin muut some-alustat.

Jostain syystä ihmiset luulevat, että someja ovat vain ne sivustot, joissa esitellään itseään ja ladataan sinne kuvia/videoita, vaikka näin ei ole. 

Vierailija
17/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Some vie minulta turhaa aikaa enkä edes saa somesta niin paljon tuloja tai mielihyvää, että sitä hommaa kannattaisi viedä seuraavalle levelille (edes mahdolliset isotkaan tulot ei enää houkuta, saan paremmin rahaa treidaamalla sertifikaateilla varsinkin, kun kullan ja hopean hinta on nyt heilunut).

Itseasiassa kun minulla on ollut useampi yhteistyö päällekkäin, niin olen tuntenut vaan suurta ahdistusta. Nautin kyllä valokuvaamisesta - silloin, kun se ei ole kaupallista ja ”pakollista” kuvaamista. Toivon, että pääsisin irti Instagramista, siis oikeasti. Aion käyttää siitä irtoavan ajan sijoituskirjallisuuden opiskeluun sekä aion jatkaa aineopintojani yliopistossa. Nyt mulla vain AMK-tutkinto, sekä 2 muuta ammattia taustalla, mutta sitten valmistun yliopistosta, niin palkka nousee yli 1000 eurolla.. joten, yritän motivoida itseäni rajaamaan ajankäyttöäni ja käyttää muita houkuttimia, jotta pääsen tästä IG-hölmöydestä irti.

Ja piti vielä lisätä tähän:

Kun päivästä toiseen tuntemattomat ihmiset julkaisevat täysin samanlaisia kuvia eri puolilla maailmaa ja kun ihmiset pakonomaisesti ja teennäisesti kehuvat toistensa kuviaan, niin on tullut viime aikoina täydellinen yliannostus kaikkeen mikä liittyy IG:seen. Kokemus on ollut mielenkiintoinen, mutta aion tosiaan lopettaa tämän pian ja jättää Instahommat muille.

Vierailija
18/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some-hullun tämän päivän pateettinen yritys. Jätä vaan, mutta älä kuvittele että olisit mielipidevaikuttaja. Siksihän sinä sen jätätkin, kun päivityksistäsi ei kukaan ollut kiinnostunut :-DDDDD