Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin että vuokranantaja ei vaadi ottamaan kotivakuutusta?

Vierailija
12.08.2020 |

Niin?? Kyseessä yksityinen

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm saatan olla väärässä, mutta eikös toi vuokralaisen kotivakuutus ole ihan laissa säädetty

Vierailija
2/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on oma asiasi jos ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm saatan olla väärässä, mutta eikös toi vuokralaisen kotivakuutus ole ihan laissa säädetty

ei, mutta joutuu todella pulaan helppsti jos ei ota

Vierailija
4/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on oma asiasi jos ei ole

Vuokranantaja ei mitään tästä sanonut?

Vierailija
5/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset vuokranantajat vaatii. En minä kyllä tajua miten ja mitä minun vakuutukseni korvaa mitään asunnon omistajalle, jos jotain sattuu.

Vierailija
6/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset vuokranantajat vaatii. En minä kyllä tajua miten ja mitä minun vakuutukseni korvaa mitään asunnon omistajalle, jos jotain sattuu.

No miksei minun vaatinut? On yksityinen vuokranantaja

Vierailija
7/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En tiedä mitä hän hyötyisi edes sinun vakuutuksestasi. Kai hän on oman omaisuutensa vakuuttanut.

Vierailija
8/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En tiedä mitä hän hyötyisi edes sinun vakuutuksestasi. Kai hän on oman omaisuutensa vakuuttanut.

Siis pitääkö se ottaa vai ei?

Vierailija
9/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi koska tervejärkinen ottaa sen ilman käskyä.

Joillekkin tosin pitää olla kyltit ettei saa juosta seinään, toiset taas tajuaa sen ihan itse.

Vierailija
10/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepähän tiedät otatko vai et. jos et niin älä sitten itke jos omaisuutesi tuhoutuu vaikka vesivahingossa tai tulipalossa. vuokranantajan vakuutus vastaa asunnon vahingot, ei sinun tavaroitasi.

Vierailija
11/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsepähän tiedät otatko vai et. jos et niin älä sitten itke jos omaisuutesi tuhoutuu vaikka vesivahingossa tai tulipalossa. vuokranantajan vakuutus vastaa asunnon vahingot, ei sinun tavaroitasi.

Siis jos sattuu vesivahinko tai tulipalo joudunko minä maksaa siitä jotenkin jos ei ole vakuutusta?

Vierailija
12/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa ottaa vakuutus, joka korvaa myös muille aiheuttamasi vahingot (vastuuvakuutus).

Vierailija
13/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos sähköviasta kärähtää koko kämppä niin korvausvastuu siirtyy kotivakuutukselle. Jos olet allekirjoittanut sopimuksen että sen otat niin vuokranantajalla ei ole korvausvastuuta

Vierailija
14/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos sattuu vesivahinko tai tulipalo joudunko minä maksaa siitä jotenkin jos ei ole vakuutusta?

Joudut sä irtaimiston eli huonekalusi, parketin ja pintaremontin.

Vierailija
15/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos sähköviasta kärähtää koko kämppä niin korvausvastuu siirtyy kotivakuutukselle. Jos olet allekirjoittanut sopimuksen että sen otat niin vuokranantajalla ei ole korvausvastuuta

Minä kirjoitin vuokrasopimus mutta vuokranantaja ei maininnut mitään mistään vakuutuksesta? Luulin jotain et taloyhtiö korvaa sit kaiken? jos tapahtuu joku vahinko? mitä nyt pitää tehdä?

Vierailija
16/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus on irtaimistoa varten. Jos itse mokaa jotenkin niin vakuutus ei korvaa. Jos tulee sähkövika, joka aiheuttaa vahingon niin vakuutuksesi korvaa irtaimisosi. Vuokranantajalla pitää olla oma vakuutus asunnolle, jotta saa korvaukset.

Vierailija
17/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus on irtaimistoa varten. Jos itse mokaa jotenkin niin vakuutus ei korvaa. Jos tulee sähkövika, joka aiheuttaa vahingon niin vakuutuksesi korvaa irtaimisosi. Vuokranantajalla pitää olla oma vakuutus asunnolle, jotta saa korvaukset.

Eli millainen vakuutus minun tulee ottaa?

t.ap

Vierailija
18/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et joudu. Taloyhtiöllä on vakuutus. En muutenkaan ymmärrä miksi vuokralaisen pitäs vakuuttaa toisen omaisuutta (asuntoa).

Vierailija
19/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on seuraukset jos irtisanoo heti ensimmäisen päivän jälkeen? Aivan, ei mitkään...

Vierailija
20/51 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et joudu. Taloyhtiöllä on vakuutus. En muutenkaan ymmärrä miksi vuokralaisen pitäs vakuuttaa toisen omaisuutta (asuntoa).

No vastahan täällä käskettii minua ottaan se vakuutuus

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan