Kissaihmiset - kannattaako meidän ottaa kissaa lemmikiksi?
Perheeseeni kuuluu lisäkseni kaksi lasta: eskarilainen ja viisivuotias päiväkotilainen. Lapset ovat pitkään kärttäneet lemmikkiä, ovat hyvin eläinrakkaita. (Itse olen useasti elämäni aikana haaveillut kissasta, mutta todennut aina elämäntilanteen ja asuinpaikan vääräksi kissalle.)
Asumme kerrostalossa. Työpäiväni työpaikalla eivät veny kovin pitkiksi, voin tehdä osan töistä kotona, mutta kuitenkin ma-pe sellaiset 7 tuntia vähintään olisin poissa kotoa. Lapsilla on iltaisin harrastuksia, yhteensä 3-4 kertaa viikossa - harrastusten aikana kotona ei olisi kukaan.
Olen nyt harkinnut meille ragdoll-rotuista kissaa. Rotuhan on nimenomaan sisäkissa, eikä kaipaa liikuntaa ja ulkoilua juurikaan. Kärsisikö kissa kuitenkin, kun joutuisi olemaan monta tuntia päivässä yksin? Kahta kissaa en halua ottaa. Mitä mieltä te, kissoista enemmän tietävät?
Ap tässä vielä. Tutkiskelin asiaa netistä ja taidan kallistua erään vastaajan vihjaamaan Pyhään birmaan - tuntuisi sopivan meille vielä paremmin kuin Ragdoll. Kiitos vain hyvästä vinkistä!