"Pieniruokaisuus"
Ravintolassa syödessä tilaan aina pelkästään pääruuan, sillä en jaksa koskaan syödä sitäkään loppuun. Haluaisin kyllä ottaa pääruuan lisäksi ainakin jälkiruokaa, mutta kun puolet pääruuasta syötyäni on jo niin täysi olo, että minua suorastaan oksettaa, ei pysty tilaamaan jälkiruokaa, jota ei pystyisi kuitenkaan syömään kuin lusikallisen. Kaiketi pitäisi mennä johonkin superhienoon ravintolaan, jossa on tosi pienet annokset..Nyt olen syönyt ihan peruspaikoissa. Kohtalotovereita?
Kommentit (7)
Täällä kohtalotoveri. Haluaisin myös syödä enemmän ja oikeastaan pitäisikin syödä, mutta kun se on niin pakkopullaa. Vaikka ruoka olisi hyvää, on vaikea syödä kun on ihan täynnä normaalia pienemmästä annoksesta. Liikun sen verran, että vähintään 2000 kaloria pitäisi syödä. Syön siitä ehkä puolet tavallisena päivänä.
Täällä kohtalotoveri, normiannoksesta jää puolet syömättä. Olen 173-60kg, nelikymppinen.
Ravintolassa olen oppinut joko ottamaan sen pääruoan jonka haluan ja syömään justiinsa niin paljon kuin haluan- tai sitten otan alkuruoan ja jälkkärin, tai sellaisen jaettavan jutun jonkun kanssa.
Ravintolassa usein on vaihtoehtoja yhdistellä mieleisiä makuja pieninä annoksina, alkupalalistasta voi löytyä 1-2 suosikkia. Sanot vaan tarjoilijalle että haluat ne samaan aikaan pöytään yhdessä muiden syöjien pääruokien kanssa.
Minä myös, 172cm/135kg. Inhoan ähkyä oloa, joten en koskaan venytä mahalaukkua, olen välillä pitkiä aikoja syömättä, joten mahalaukku on varmaan vaan kutistunut. Kaloreita kyllä tulee syötyä, määrällisesti liian vähän oikeaa ruokaa.
Ihmettelen teidän ruokamääriä... Tai no siis, eihän siinä sen kummempaa, että me ihmiset ollaan erilaisia. Hyvähän se vaan on, kait. Mullakin on ongelmani, vähän toisella tapaa:
Mun vatsa ei tunnu täydeltä ennen kuin oon ahtanut sinne parin ison miehen annoksen verran tavaraa. Ravintolassa syön yleensä aina pää- ja jälkiruoan enkä enempää - koska en kehtaa. Kotona sitten mätystän heti pari tuhtia kerrosvoileipää päälle. Ennen nukkumaanmenoa on pakko syödä vatsa taas pinkeäksi. Noin yleensäkin, kotona mun annoskoko on iso lautasellinen kukkuroilleen kasattuna. Siihen päälle pitää saada jälkkärit, juomat jne. Aamulla ensimmäiseksi pitää saada tukkimiehen aamiainen munakkaineen puuroineen kaikkineen. Vähempi kun ei vaan anna rauhaa. Ärsyttää, kun vatsa on aina ruoan jälkeen iso kuin rantapallo. Ilman turvotuksia, siis, ihan vain iso siksi kun siellä on sisällä kattilallinen ruokaa.
Painoindeksi on 18.4 (168cm/52.5kg)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 02:09"]
172 cm ja 135 kg???
[/quote]
Mitä?
Vielä lisään, että minulla ei mielestäni ole mitään syömishäiriötä, haluaisin kyllä syödä, mutta tuntuu, että vatsaan ei vain mahdu paljon kerralla. Olen 170 cm ja 62 kg.