Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka ei käytä hajuvesiä tai muita hajusteita

Vierailija
10.08.2013 |

ja on muuten normaali?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen ystäväni kävi äskettäin Helsingissä ja ihmetteli että eikö kukaan täällä käytä mitään parfyymeja/toiletteja, kun kaikki haisee joillekin pesemättömille, rasvaisille hipeille (tai käytä suuvettä tai pese hampaitaan kun haiskahtavat viinanlehahdukselle..... terassikausi kun on....)

Tosin Suomesta ei pahemmin mitään tyylikkäitä, pienten tuoksupajojen laadukkaita tuoksuja edes saa, sellaisia jotka tehdään oikeiden kukkien ja muiden kasvien öljyistä ja ovat kalliita mutta todella riittoisia. Monissa maissa naiset sekoituttaa omat itselleen sopivat yksilölliset tuoksunsa pienissä erikoisliikkeissä, näitä saa ainakin USAssa ja Ranskassa. Lähes kaikki täällä Suomessa myytävä on tusinatuoksua, joihin käytetty paljon synteettisiä esansseja eli joissa maksaa lähinnä se pullo ja merkki, ja sellaiset saa varmaan monet ahdistumaan ja päitänsä särkemään.

Pariisissa ja New Yorkissa naiset tuoksuvat todella hyvälle, sopivasti eikä mikään tuoksu käy päälle kadulla tai sisätiloissa. Sitä tuntee vain sellaisen pienen jännän vivahteen kun joku kävelee ohi, ja joka tekee lähinnä uteliaaksi erikoisen tunnistamattoman kivan tuoksun takia, voi kun kehtaisi mennä kysymään mitä käyttävät.

Meillä ei vaan ole hyvää tuoksukulttuuria täällä Suomessa. Naapureissa eli Ruotsissa naiset tuoksuvat vihreille, sitruksisille, merellisille tai kevytkukkaisille tuoksuille kun taas Venäjällä suositaan mausteisempia tai makeampikukkaisia tuoksuja, monilla heistä toki laadukkaita sellaisia nykyään koska heillähän on rahaa hankkia erikoisuuksia Pariisista. Kumma ettei meillä ole välinaapurina näistä mitään välimallia vaan se on joko tuoksuttomuus tai halvan voimakas esanssituoksu. Jopa Tallinnassa myydään harvinaisempia, kunnollisia tuoksuja kuin täällä Helsingissä.

Vierailija
42/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset käyttää tuoksusta negatiivista sanontaa HAJUvesi, ja ovat tehneet näin iät ja ajat? Perusnegatiivista suomalaisuutta vai eikö tuoksupullolle tai parfyymipullolle ole koskaan keksitty mitään parempaa sanaa? Minä olen aina kuvitellut että haju on paha ja tuoksu on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ei raaski pistää rahaa kunnon tuoksuun, eivätkä heidän miehensä raaski ostaa heille mitään hienoa, korkeintaan jonkun tax free -hajupommin kännissä laivalla.

Suomalaiset pistää senkin rahan mieluummin viinaan. Oikeesti.

Vierailija
44/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 13:36"]

Suomalaiset naiset ei raaski pistää rahaa kunnon tuoksuun, eivätkä heidän miehensä raaski ostaa heille mitään hienoa, korkeintaan jonkun tax free -hajupommin kännissä laivalla.

Suomalaiset pistää senkin rahan mieluummin viinaan. Oikeesti.

[/quote]

Eipä kauheasti tee mieli panna rahaa sellaiseen, mitä ei tarvitse. Ja olisipa kamalaa, jos mies toisi lahjaksi hajuvettä, yäk! Vaikka sitten viinaan mieluummin ne rahat, tai ihan mihin tahansa muuhun.

Vierailija
45/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei käytä mitään hajusteita. Haisee hieltä ainoastaan lenkin jälkeen, ei koskaan muulloin.

Vierailija
46/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itteni ja varmaan aika normaali olen.

Vierailija
47/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en voi käyttää, joten ei sitten vapaapäivinä tai viikonloppuisinkaan muista. Illanviettoon lähtiessä laitan.
Toisekseen, laadukkaat hajuvedet ovat kalliita ja minulle liian isoissa pulloissa, en koskaan jaksa käyttää mitään tuoksua loppuun ennen kyllästymistä. Sama juttu huuhteluaineissa yms.

Niin ja tuosta hajusteyliherkkyydestä vielä. Itsellä on talvisin niin kuivat limakalvot nenäonteloissa, että sokoksen kemppariosastolla hengittäminen kirvelee. :( Varmaan siksi voimakkaista tuoksuista tuleekin lähinnä negatiivisia mielleyhtymiä vaikkei aina oireilisikaan. 

Vierailija
48/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita. Onneksi. Mikään ei ole karmeampaa, kuin halvalle tai voimakkaalle HAISUvedelle löyhkäävä (vinksahtanut) ihminen.

Vierailija
49/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ja olen ihan tavallinen suomalainen nainen. Vaatteet pesen hajusteettomilla pesuaineilla, hiuslakkani, shampooni ja dödöni on kaikki hajusteettomia. Käytän parfyymeja silloin kun menen ravintolaan tai juhliin. Muuten en halua tuoksua millekään, kaikkein vähiten jollekin halvalle huuhteluaineelle!

Vierailija
50/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 22:37"]

No itseni. Aika normaalina itseäni kyllä pidän ja varsin normaalin oloisia kavereitakin on liuta. :) 

[/quote]

Samoin. Käytin nuorena paljon hajuvesiä ja hajustettuja rasvoja yms.

Kun tapasin mieheni, hän sanoi, että hän inhoaa sellaisia hajua. Ensin tuntui, että on aivan kamala haista "oikealle". Nyt kun olemme olleet naimisissa 20v, tuntuu aivan kamalalta, jos laitan edes hajusteellista deodoranttia.

Ja ihan koen olevani normaali ihminen, jos normaalina pidät tavallista, työssäkäyvää keski-ikäistä naista.

Minä haisen itselleni ja miedolle saippualle.

Vierailija
51/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kyllä hajuvesiä jonkin verran, mutta käytän tosi harvoin. En joko halua tai muista, ja olen viikolla aika harvoin kotona, enkä viitsi kantaa hajuvesiä mukanani minnekään. Jos käytän, se on yksi suihkaus ilmaan ja kävelen sen läpi. Haluan kuitenkin omistaa useamman hajuveden siksi, etten "tule sokeaksi" millekään tietylle tuoksulle.

Mulla on kavereita, jotka laittaa jopa kahta eri hajuvettä samalla kertaa ja suihkuttaa sitä suunnilleen puoli pulloa. Itse en ole vielä kertaakaan saanut pulloa tyhjäksi tai edes puolilleen.

Vierailija
52/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 22:37"]

No itseni. Aika normaalina itseäni kyllä pidän ja varsin normaalin oloisia kavereitakin on liuta. :) 

[/quote]

Samoin. Käytin nuorena paljon hajuvesiä ja hajustettuja rasvoja yms.

Kun tapasin mieheni, hän sanoi, että hän inhoaa sellaisia hajua. Ensin tuntui, että on aivan kamala haista "oikealle". Nyt kun olemme olleet naimisissa 20v, tuntuu aivan kamalalta, jos laitan edes hajusteellista deodoranttia.

Ja ihan koen olevani normaali ihminen, jos normaalina pidät tavallista, työssäkäyvää keski-ikäistä naista.

Minä haisen itselleni ja miedolle saippualle.

[/quote]

Heh, itse taas en useimmiten käyttänyt hajuvesiä tai mitään ennen kuin tapasin mieheni, koska en suuremmin perustanut niistä. Mieheni jotenkin harmitteli hajusteettomuuttani, sanoi että "ne on niin kivoja", joten aloin käyttää niitä useammin ja opin tykkäämään niistä paljon enemmän.

Vierailija
53/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Ja normaali olen. Sen lisäksi olen hajusteyliherkkä. 

Vierailija
54/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Meillä on töissä hajusteilyherkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä