Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka ei käytä hajuvesiä tai muita hajusteita

Vierailija
10.08.2013 |

ja on muuten normaali?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju ei suinkaan ole kaikille negatiivinen sana. Jos katsoo esim. Perussanakirjasta haista-verbiä, sanakirjassa kerrotaan, että sitä voi käyttää sekä hyväst että pahasta hajusta (haista hyvältä/hyvälle, haista pahalta/pahalle). Omassa murteessani haista-verbi on ihan neutraali, samoin substantiivi haju. Tuoksua ja tuoksu eivät oikeastaan kuulu sanastoon tällä alueella.

Vierailija
22/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, itseni. En käytä mitäään hajusteellisia, yököttää kun toisilla vaatteetkin haisee jollekin. Ei puhtaan tuoksua tarvitse peitellä. Dermosilin hajuton dödö toimii minulla, samasta firmasta on myös medän hajuttomat sauippuat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en käytä. Inhoan kaikenlaisia hajusteita, joku hyvä hajuvesi ihan pienissä määrin menee, mutta kaikki hajustetut pyykinpesuaineet, huuhteluaineet, hiuslakat, shampoot, rasvat - yyh, kamalaa.

Vierailija
24/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kai normaali. Kyllä mun shamppoot ja hiuslakka yms. jollekin haisee, mutta mulla ei edes ole yhtään hajuvettä. Tuntuu tosi absurdilta ajatukselta, että haluaisin suihkutella jotain hajua päälleni. Miksi tekisin niin?

Pyykinpesuaineissa meni jokunen vuosi sitte hermot kaikkeen muka puhtaalle haisevaan katkuun, vaihdoin hajuttomaan.

Vierailija
25/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi tunne! Mieluummin tyylikäs tuoksu kuin hien haju. Pätee jokaiseen ihmiseen.

Vierailija
26/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikesta mahdollisesta asioista katkerat ja kateelliset suomalaiset ovat ainoita maailmassa jotka "kärsivät" toisten tuoksuista?

ulkomailla tuoksut ovat enemmän arkipäivää eikä kukaan valita niistä, paitsi matkustelevat suomalaiset. tosin monet matkustelevat suomalaiset eivät huomaa kun koko tavaratalo, katu tai liike tuoksuu voimakkaille hajuvesille ulkomailla, mutta kotimaassa saavat välittömästi oireita jostain toisesta naisesta joka kulkee 100 metrin päässä kevyempine tuoksuineen.

tai saattaa olla vaan niin että suomalaiset ovat todella sairasta kansaa ja saavat oireita kaikesta mahdollisesta, ja sen syy on sisäsiittoisuuden aiheuttama? tai että on hienoa toitottaa jokaiselle olevansa allerginen kun se on niin mahtava ulkomainen sana että herättää huomiota?

Vierailija
27/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan käytä hajuvesiä, lapseni sa vahvoista hajuista migreenimäisen päänsäryn. Tykkään kyllä hajuvesistä ja yritän aika ajoin ostaa kaikenlaisia mietoja, mutta vielä en ole löytänyt tarpeeksi mietoa. Kaverilla oli ihana tuoksu, "puhdas pyykki" ja se ei ollut edes mistään hajuvesiosastolta, mytiin muistaakseni Stockalla. Pitää kai ostaa sitä.

Muuten käytän kyllä hajustettuja tuotteita, nnistä ei tule oireita lapselle.

Vierailija
28/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 23:33"]

miksi kaikesta mahdollisesta asioista katkerat ja kateelliset suomalaiset ovat ainoita maailmassa jotka "kärsivät" toisten tuoksuista?

ulkomailla tuoksut ovat enemmän arkipäivää eikä kukaan valita niistä, paitsi matkustelevat suomalaiset. tosin monet matkustelevat suomalaiset eivät huomaa kun koko tavaratalo, katu tai liike tuoksuu voimakkaille hajuvesille ulkomailla, mutta kotimaassa saavat välittömästi oireita jostain toisesta naisesta joka kulkee 100 metrin päässä kevyempine tuoksuineen.

tai saattaa olla vaan niin että suomalaiset ovat todella sairasta kansaa ja saavat oireita kaikesta mahdollisesta, ja sen syy on sisäsiittoisuuden aiheuttama? tai että on hienoa toitottaa jokaiselle olevansa allerginen kun se on niin mahtava ulkomainen sana että herättää huomiota?

[/quote]

Jospa se meidän hajustesairaus johtuu siitä, kun ei vauvana altisteta hajusteille?

Vierailija
29/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 23:29"]

En onneksi tunne! Mieluummin tyylikäs tuoksu kuin hien haju. Pätee jokaiseen ihmiseen.

[/quote]

Kaikki ihmiset eivät haise hielle ilman hajuvettä. Antiperspirantti on kuitenkin keksitty. Ikävä, jos sinulla se ei toimi.

Vierailija
30/54 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti. Saa astmakohtauksen hajusteista. Sen vanhemmat ei ole lähelläkään sukua. Asunut stadissa koko ikänsä, pukeutuu viimeisen päälle, käy laittamassa hiukset säännöllisesti ja kiertää hajut kaukaa. 

Siinä missä jotain ihmistä ärsyttää, ettei meidän äiti käytä hajusteita, niin mua ärsyttää tuollaiset ärsyyntyjät.

Vierailija
31/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Olen normaali :)

en vain tykkää hajuista, ainakaan itselläni

Vierailija
32/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hajuvesiä yms koska mieheni on hajusteherkkä. Käytin ennen, en tosin joka päivä, vain "ulos" mennessäni. Vielä vähän aikaa itten yritin pestä pyykkiä ja laittaa siihen hajustettua huuhteluainetta jonkun tipan verran, mutta mies sai kauhean aivastuskohtauksen, joten nyt pesen pyykit hajuttomilla tuotteilla. Shampoot yms joudutaan valikoimaan myös tarkkaan. Nyt kun olen ollut ilman hajusteita jonkin aikaa, en siedä niitä enää. Tuntuvat niin kamalan voimakkailta ja tunkkaisilta.

Vierailija
33/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä dödöä missä on tuoksu, mutta hajuvesiä en ole juuri nyt käyttänyt koska imetän vielä ja itsellänikin helposti tulee päänsärkyä, joten en halua altistaa vauvaakaan kauheen voimakkaalle parfyymin löyhkälle.. kohta kyllä taas alan käyttämään hajuvesiäkin. Ne on ihania. :)

Vierailija
34/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä hajusteita. Tai no, omistan kaksi laadukasta hajuvettä, joista toisesta (lahjaksi saadusta) en pidä ja toista suihkautan kertasuihkaisun noin kerran parissa kuukaudessa, jos olen menossa juhliin.

Haluaisin osata käyttää hajusteita sen verran, että tuoksuisin lähikontaktissa miedosti hyvältä, kuten mieheni. Ikimaailmassa en haluaisi jättää perääni hajuvesivanaa tai aiheuttaa oireita astmaatikoille! En ole edes lähtenyt kokeilemaan, enkä siksi ole löytänyt mitään arkeen sopivaa tuoksua.

Vierailija
35/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pesuaineiden yms hajuista. Kuinka monta oikeasti hyvänhajuista pesuainetta olette nähnyt? Saippuat mukaan lukien. Paryymit ovat ok, mutta usein niitä laitetaan liikaa. Itselläni parfyymit muuttavat voimakkaasti hajuaan. Saan ne kaikki lemuamaan. Hiustuotteet on kamalanhajuisia ja usein hyvin voimakkaasti tuoksuvia. 

Vierailija
36/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käytä hajuvesiä, pesuaineet yms pyrin ostamaan hajuttomina. Satunnaisesti käytän aromaattisia öljyjä huonetuoksuina ja pyykkivedessä. Biojätekin tuoksuu toisinaan raikkaalle sitruunalle tms sitrukselle. Eli hajustan sitten itse luonnollisilla tuoksuilla.

ps. yksi sinkkukaveri sipaisee vaniljauutetta korvan taakse. Miehet on kuulemma hulluna hänen tuoksuunsa, kun on tuttu hyvänhajuinen tuoksu, muttei osaa yhdistää sitä.. Tiedä paikkansa pitävyydestä, mutta herra seuraa mimmillä riittää.

Vierailija
37/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä. Ystäväni sanoi hyvin: "Puhdas ei haise."

Vierailija
38/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuoksuttomat/miedot shampoot, dödöt, hiustuotteet,pyykinpesu. Yleensä menen ilman muitakaan tuoksuja, mutta joskus laitan hajuvettä. Siis vain yhtä tuoksua kerrallaan, ei mitään sekamelskaa.

En ole normaali, olen insinööri.

Vierailija
39/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä. Olen käsittääkseni ihan normaali.

Vierailija
40/54 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en juurikaan tunne sellaisia jotka niitä hajuvesiä päällensä hölväävät, luojan kiitos...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme