Haitko yliopistoon mutta et koskaan päässyt?
Kommentit (34)
Minkälaisia korkeapalkkaisia töitä ajattelit, että tuo kullttuurihistorian tutkinto poikisi? Minusta tuntuu, että sinun ei välttämättä olisi ollut kovinkaan helppo ollut saada koulutusta vastaavaa työtä tai jos esim. tutkijana tai opettajana olisit toiminut, niin tuollainen 3200 e/kk on ihan kohtuullinen palkka. Ei millään pahalla, tuli vain mieleen. Että voit ehkä olla aivan tyytyväinen nykytilanteeseesi mainostoimistossa :).
Hain juu oikikseen.. Pitkäjänteisyys ei oikein riittänyt. Päädyin tradenomiksi ja kävin siihen jatkotutkinnon päälle. Työskentelen finanssialalla esimiestehtävissä ja olen ihan tyytyväinen tähän
Hain lukemaan suomen kieltä. En tosiaan valmistautunut pääsykokeisiin kunnolla, joten en päässyt sisään.
Luin sitten ensin yo-merkonomiksi, pääsin 90-luvun lopun IT-huumassa töihin ja nyt olen konsulttina IT-alalla. Jossain välissä luin tietojenkäsittelyn tradenomitutkinnon työn ohessa ja välillä vilkuilen yo:n tietojenkäsittelytieteiden maisteriohjelmaan liittyviä sivuja netistä... mutta en tosimielellä.
Vähän menee kysytyn vierestä, mutta hain 2 kertaa turhaan lukemaan psykologiaa. Oikikseen pääsinkin sitten kerralla, eli juristi tuli. Aika hektisessä työssä haaveilen yhä dowmshiftaamisesta psykologian parissa. ;)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 21:49"]
Hain lukemaan kulttuurihistoriaa. En päässyt. Kävin vuoden kauppista, lopetin kesken, sitten työelämään. Olen työskennellyt mainostoimistossa jo 15 vuotta. Joskus mietin, millaista elämä olisi jos olisin FM. Palkka varmaan ainakin olisi paljon parempi kuin nykyinen brutto 3200e/kk :(
Hehh..heh.. kultturihistoriaa opiskelleiden palkat alkavat 1.000 ekestä jne..
[/quote]
Hain, en päässyt, itkin pari iltaa, menin kauppikseen ja pahimpaan laman aikaan pääsin töihin...
hain puheterapeutiksi ja toisen avuoten sosiaalityötä lukemaan. Muutamasta pisteestä jäi molemmilla kerroilla. Toimistotöissä nyt.
Te "kauppiksen" käyneet, puhutteko kauppakorkeasta vai kauppaopistosta (tai mikä se amistasoinen onkaan) ?
Hain humanistiseen tiedekuntaa, en päässyt. Hain uudestaan, en päässyt. Hain uudestaan, en päässyt. Hain vielä kerran, pääsin. Valmistuin erittäin hyvin arvosanoin. Pian saan jatkotutkintoni valmiiksi.
Hain oikikseen. En kyennyt pitkäjänteiseen ja yltiöahkeraan lukemiseen ja ulkoa opetteluun, mitä pääsykokeen läpäisemiseen vaaditaan. Tällä hetkellä opiskelen tradenomiksi (olen vasta 20) ja yritän hyväksyä asian, että tällä koulutuksella voin päästä aivan mukavaan ja keskipalkkaiseen työhön.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 22:55"]
Hain ja pääsin.
[/quote]
Et kuitenkaan oppinut ymmärtämään lukemaasi edes yo:ssa.
Hain, mutta en käynyt edes katsomassa tuloksia, en edes tiedä olisinko päässyt. Lähdin sitten opiskelemaan sairaanhoitajaksi, syy oli ihan vain se että en halunnut muuttaa.
Ensimmäisen kymmenen vuotta tuntui siltä, että en koskaan pääse. Sitten löysin avoimen yliopiston, ja perusopinnot suoritettuani pääsin heittämällä sisään, tosin alkuperäisiä hakukohteita helpompaan tiedekuntaan.
Hain muutaman kerran yliopistoon. Ongelmana mulla taisi olla se, että kiinnostuksen kohteet vaihtuivat joka vuosi, joten pääsykokeisiin pänttääminen ei ollut kovinkaan pitkäjänteistä. Päädyin kaupalliselle alalla ja nyt sitten nelikymppisenä yllättäen opiskelen vihdoin yliopistossa ;) En koskaan nuorena pyrkinyt kauppakorkeaan, mutta minusta siis tulee kuitenkin lopulta KTM.
Hain yliopistoon mutta en jaksanut mennä pääsykokeisiin. Enkä mene tänä vuonnakaan vaikka hain.
AMK:n pääsykokeisiin aion mennä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:41"]
Hain, mutta en käynyt edes katsomassa tuloksia, en edes tiedä olisinko päässyt. Lähdin sitten opiskelemaan sairaanhoitajaksi, syy oli ihan vain se että en halunnut muuttaa.
[/quote]
Kyllä sulle olis tullut virallinen kirje kotiin, jos olisit päässyt.
Hain lukemaan kulttuurihistoriaa. En päässyt. Kävin vuoden kauppista, lopetin kesken, sitten työelämään. Olen työskennellyt mainostoimistossa jo 15 vuotta. Joskus mietin, millaista elämä olisi jos olisin FM. Palkka varmaan ainakin olisi paljon parempi kuin nykyinen brutto 3200e/kk :(