Paljonko viimevuotisia tai toissavuotisia marjoja teillä on pakastimessa?
Kommentit (11)
Kolmisen litraa mustikoita ha saman verran lakkoja.
Jonkun verran puolukkaa ja mustikkaa. Puolukkaa sen takia, että sitä syön lähinnä minä jouluna maksalaatikon kanssa, mutta viime jouluna olin raskaana ja jäi maksalaatikot syömättä. Mustikkaa siksi, että sain vielä keväällä vanhemmiltani ylijäämämustikkaa ison satsin enkä ole ehtinyt tehdä niistä piirakkaa, kun elämä tuntuu pyörivän niin tiiviisti vauvan ympärillä.
Vadelmaa, punaherukkaa ja mustikkaa, ehkä jopa jotain vanhaa mansikkaa. Vadelmaa ja mustikkaakin on useammalta vuodelta.
Mä oon kateellinen noista marjoista! En saanut paljon yhtään marjoja, koska niitä ei tullut paljon yhtään omaan pihaan, enkä ehdi käydä marjassakaan.
2
Ei yhtään! Kerään ja ostan aina paljon marjoja, mutta kaikki syödään talven mittaan. Meille ei ole koskaan jäänyt marjoja uuden satokauden alkaessa.
Puolisen litraa puolukoita. Talven ja kevään aikana syöty 50l mustikoita, 5l vadelmia, 2l karpaloita ja 8l mansikoita. Teen smoothien joka aamu.
Uutta satoa pakkasessa taas n 40l
Muutama purkki jotain viimevuotista, jotka voin käyttää nyt mehuntekoon. Pitääkin käydä hakemassa ne sulamaan. Yleensä jätän muutaman purkin siltä varalta, että kaikkia marjoja ei joka vuosi saa.
ps. Miksi raskaana ollut jätti maksalaatikot syömättä? Minulle ei koskaan maksalaatikon syönnin kanssa ollut mitään ongelmaa raskaanaollessakaan, kun se on oikeastaan purkkihernekeiton lisäksi toinen eines, jota syön.
Mustikkaa jäi, kun sitä ei saada tänä vuonna niin suuria määriä, niin säästin tarkoituksella vähän viime vuotisia. Pitäisi käydä pakastin läpi ja katsoa mitä siellä on. Osa purkeista, kun on vajaita, sillä aamupalalle tulee otettua vain vähän marjoja ja sitten laitan rasian takaisin pakkaseen. Aina ei sitten sama rasia osukaan käteen.
Pari pussia viimevuotisia valkosia viinimarjoja joita sain anoppilasta tämänvuotisten viinimarjojen mukana Pari viikkoa sitten.
Omat viime kesänä pakastetut on ollu loppu jo helmikuusta.
1,5l puolukkaa, jotka varmaan syödään ennen uutta satoa.
0,5l lakkaa.
Pakastan sellaisiä määriä, että toukokuussa on marjat käytännössä syöty.
Ei yhtään. Jos joku paketti jää pakkaseen (esim. punaherukka on sellainen; käytän sitä vain joihinkin leivonnaisiin), keitän sen mansikka-aikaan mansikoiden kanssa hilloksi.